-
Data: 2017-07-25 13:57:27
Temat: Re: Terminal LNG
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
oglegroups.com...
W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
>
>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
>> regazyfikacji prad produkuje :-)
>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
>> cisnienia :-)
>Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
>Incheonie.
>Myślisz że LNG to zimny gaz,
zimna ciecz :-)
>ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
>odparowuje to już wcale nie jest zimne.
Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
zbiorniku.
Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
A moze to temperatura po sprezarce ?
P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46
bar.
Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
(191->293K).
I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
0.66 g/L.
Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
>A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
jamalskim ponoc 80 bar ...
Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
rybom sie przyda zimno i lod :-)
P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.17 14:20 J.F.
- 25.07.17 16:00 WM
- 25.07.17 16:16 WM
- 25.07.17 17:17 Konrad Anikiel
- 25.07.17 17:34 Konrad Anikiel
- 25.07.17 18:10 J.F.
- 25.07.17 18:22 J.F.
- 25.07.17 19:10 J.F.
- 25.07.17 20:28 WM
- 25.07.17 21:00 J.F.
- 25.07.17 21:48 WM
- 26.07.17 09:20 J.F.
- 26.07.17 10:59 WM
- 26.07.17 12:32 J.F.
- 26.07.17 16:11 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz