-
1. Data: 2020-08-31 21:17:37
Temat: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Cześć.
Takiego informacja znalazłem:
https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
Baterie Li-S.
Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
ładowało 8 godzin.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
2. Data: 2020-08-31 22:47:00
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Monday, August 31, 2020, 9:17:37 PM, you wrote:
> Takiego informacja znalazłem:
> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
> Baterie Li-S.
> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
> ładowało 8 godzin.
A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
dyspozycji 43 kW. 300/43 - 7 godzin na goło a w praktyce 8 godzin to
minimum. Przy 3x400V/16A (11 kW) ponad doba ładowania od zera do pełna.
Ładowanie 2C (30 minut) wymagałoby ładowarki 600 kW - to jest fikcja
obecnie. W tej chwili najmocniejszy system ładowania to Porsche w
wersji 900 V, 350 kW teoretycznie. W praktyce 320 kW (dokladniej 2x160
kW). Ale to jest system ze stacjonarną baterią 140 kWh... Czyli też
nie wystarczy na ładowanie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
3. Data: 2020-09-01 00:13:24
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2020-08-31 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Adam,
>
> Monday, August 31, 2020, 9:17:37 PM, you wrote:
>
>> Takiego informacja znalazłem:
>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>> Baterie Li-S.
>> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
>> ładowało 8 godzin.
>
> A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
> (...)
>
Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
będzie się ładować pół godziny.
Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
niezbyt długiej trasie ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
4. Data: 2020-09-01 01:25:12
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: collie <c...@v...pl>
W poniedziałek, 31.08.2020 o 21:17, Adam napisał:
> Takiego informacja znalazłem:
"Jak mówię to mówię, a jak mówię to wiem".
--
Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
-
5. Data: 2020-09-01 09:06:46
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Tuesday, September 1, 2020, 12:13:24 AM, you wrote:
>>> Takiego informacja znalazłem:
>>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>>> Baterie Li-S.
>>> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
>>> ładowało 8 godzin.
>> A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
>> (...)
> Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
> Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
> będzie się ładować pół godziny.
> Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
> akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
> niezbyt długiej trasie ;)
Wymiana akumulatorów ma sens tylko i wyłącznie przy pracy ciągłej -
dlatego w podnośnikach widłowych używanych w magazynach pracujących
24/7 stosuje się wymienne akumulatory.
Obecnie nawet ciężarówki nie jeżdżą ciągle. Tesla planowała system
wymiany akumulatorów ale dali sobie spokój - i dobrze. Za dużo rzeczy
do przełączania, za dużo możliwości popełnienia błędu. To nie bateria
płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
skomplikowana. Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania
akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża
się do czasu ładowania.
Nie wierzę w to, że nawet dysponując technologią, ktoś do seryjnego
samochodu osobowego wsadzi akumulator o pojemności pozwalającej na
przejechanie 2000 km. To nie ma sensu ekonomicznego. Nikt tyle nie
przejeżdża jednym ciągiem. To pójdzie w kierunku mniejszego i
lżejszego akumulatora, z zasięgiem max 1000 km. Doładowanie w czasie
przerwy obiadowej zasięgu o 500 km (75 kWh) daje zasięg maksymalny dla
dziennej trasy 1500 km i wystarczy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2020-09-01 09:26:07
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>
--Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania akumulatorów i już samo to powoduje,
że czas demontażu i montażu zbliża się do czasu ładowania.
3 minuty ?
w kraju UE mozna miec uzasaniona nadzieje ze Unia ukroci wyglupy producentow i wymusi
standard tak np jak zrobila to w przypadku USB
IO ES8 & 3-minute Battery Swap Station | FULLY CHARGED for Clean Energy & Electric
Vehicles
https://electrek.co/2020/06/02/nio-battery-swap-elec
tric-cars-completes-500000-swaps/
https://electrek.co/2018/11/01/nio-battery-swap-stat
ion-next-tesla-supercharger/
https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw
-
7. Data: 2020-09-01 09:33:19
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: collie <c...@v...pl>
W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał:
> To nie bateria
> płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
> skomplikowana.
Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.
--
Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
-
8. Data: 2020-09-01 10:10:50
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2020-09-01 o 09:33, collie pisze:
> W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał:
>
>> To nie bateria
>> płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
>> skomplikowana.
>
> Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
> plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
> I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
> te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
> jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.
>
Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnały
sterujące/kontrolne, coś jak I2C. A reszta elektroniki wykonawczej
(łącznie z balanserami) zamknięta w puszce z akumulatorem jako kompletny
pakiet.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
9. Data: 2020-09-01 11:32:09
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Tuesday, September 1, 2020, 10:10:50 AM, you wrote:
>>> To nie bateria płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest
>>> bardziej skomplikowana.
>> Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
>> plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
>> I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
>> te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
>> jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.
> Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnały
> sterujące/kontrolne, coś jak I2C. A reszta elektroniki wykonawczej
> (łącznie z balanserami) zamknięta w puszce z akumulatorem jako kompletny
> pakiet.
Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
10. Data: 2020-09-01 11:48:49
Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-08-31 o 21:17, Adam pisze:
> Cześć.
>
> Takiego informacja znalazłem:
>
> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
>
>
> Baterie Li-S.
> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
> ładowało 8 godzin.
>
>
https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-lad
owarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zale
dwie-20-minut/
T.