eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 1. Data: 2020-08-31 21:17:37
    Temat: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Takiego informacja znalazłem:

    https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/

    Baterie Li-S.
    Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    ładowało 8 godzin.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 2. Data: 2020-08-31 22:47:00
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, August 31, 2020, 9:17:37 PM, you wrote:

    > Takiego informacja znalazłem:
    > https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    > Baterie Li-S.
    > Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    > ładowało 8 godzin.

    A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
    dyspozycji 43 kW. 300/43 - 7 godzin na goło a w praktyce 8 godzin to
    minimum. Przy 3x400V/16A (11 kW) ponad doba ładowania od zera do pełna.

    Ładowanie 2C (30 minut) wymagałoby ładowarki 600 kW - to jest fikcja
    obecnie. W tej chwili najmocniejszy system ładowania to Porsche w
    wersji 900 V, 350 kW teoretycznie. W praktyce 320 kW (dokladniej 2x160
    kW). Ale to jest system ze stacjonarną baterią 140 kWh... Czyli też
    nie wystarczy na ładowanie.



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 3. Data: 2020-09-01 00:13:24
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-31 o 22:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Monday, August 31, 2020, 9:17:37 PM, you wrote:
    >
    >> Takiego informacja znalazłem:
    >> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >> Baterie Li-S.
    >> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    >> ładowało 8 godzin.
    >
    > A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
    > (...)
    >

    Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
    Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
    będzie się ładować pół godziny.

    Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
    akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
    niezbyt długiej trasie ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 4. Data: 2020-09-01 01:25:12
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 31.08.2020 o 21:17, Adam napisał:

    > Takiego informacja znalazłem:

    "Jak mówię to mówię, a jak mówię to wiem".


    --
    Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.


  • 5. Data: 2020-09-01 09:06:46
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, September 1, 2020, 12:13:24 AM, you wrote:

    >>> Takiego informacja znalazłem:
    >>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >>> Baterie Li-S.
    >>> Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    >>> ładowało 8 godzin.
    >> A jak inaczej? 2000 km to 300 kWh. Przy instalacji 3x400V/63A masz do
    >> (...)
    > Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
    > Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka domowego
    > będzie się ładować pół godziny.
    > Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
    > akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
    > niezbyt długiej trasie ;)

    Wymiana akumulatorów ma sens tylko i wyłącznie przy pracy ciągłej -
    dlatego w podnośnikach widłowych używanych w magazynach pracujących
    24/7 stosuje się wymienne akumulatory.
    Obecnie nawet ciężarówki nie jeżdżą ciągle. Tesla planowała system
    wymiany akumulatorów ale dali sobie spokój - i dobrze. Za dużo rzeczy
    do przełączania, za dużo możliwości popełnienia błędu. To nie bateria
    płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
    skomplikowana. Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania
    akumulatorów i już samo to powoduje, że czas demontażu i montażu zbliża
    się do czasu ładowania.

    Nie wierzę w to, że nawet dysponując technologią, ktoś do seryjnego
    samochodu osobowego wsadzi akumulator o pojemności pozwalającej na
    przejechanie 2000 km. To nie ma sensu ekonomicznego. Nikt tyle nie
    przejeżdża jednym ciągiem. To pójdzie w kierunku mniejszego i
    lżejszego akumulatora, z zasięgiem max 1000 km. Doładowanie w czasie
    przerwy obiadowej zasięgu o 500 km (75 kWh) daje zasięg maksymalny dla
    dziennej trasy 1500 km i wystarczy.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 6. Data: 2020-09-01 09:26:07
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Jest układ hydrauliczny chłodzenia/ogrzewania akumulatorów i już samo to powoduje,
    że czas demontażu i montażu zbliża się do czasu ładowania.

    3 minuty ?

    w kraju UE mozna miec uzasaniona nadzieje ze Unia ukroci wyglupy producentow i wymusi
    standard tak np jak zrobila to w przypadku USB


    IO ES8 & 3-minute Battery Swap Station | FULLY CHARGED for Clean Energy & Electric
    Vehicles

    https://electrek.co/2020/06/02/nio-battery-swap-elec
    tric-cars-completes-500000-swaps/
    https://electrek.co/2018/11/01/nio-battery-swap-stat
    ion-next-tesla-supercharger/
    https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw


  • 7. Data: 2020-09-01 09:33:19
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > To nie bateria
    > płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
    > skomplikowana.

    Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
    plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
    I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
    te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
    jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.


    --
    Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.


  • 8. Data: 2020-09-01 10:10:50
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-01 o 09:33, collie pisze:
    > W wtorek, 1.09.2020 o 09:06, RoMan Mandziejewicz napisał:
    >
    >> To nie bateria
    >> płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest bardziej
    >> skomplikowana.
    >
    > Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
    > plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
    > I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
    > te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
    > jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.
    >

    Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnały
    sterujące/kontrolne, coś jak I2C. A reszta elektroniki wykonawczej
    (łącznie z balanserami) zamknięta w puszce z akumulatorem jako kompletny
    pakiet.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 9. Data: 2020-09-01 11:32:09
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, September 1, 2020, 10:10:50 AM, you wrote:

    >>> To nie bateria płaska do latarki z dwoma stykami. Tu sprawa jest
    >>> bardziej skomplikowana.
    >> Ale koniec końcem z tego akumulatora też wychodzą dwa druty:
    >> plus i minus. Całkiem jak w baterii płaskiej do latarki.
    >> I patrz pan, nawet nie-elektryki naszpikowane elektroniką -
    >> te pińcet też skomplikowanych kabli i drucików podłączonych
    >> jest do dwóch klem wyjmowanego akumulatora.
    > Poza tym można tymi dwoma przewodami puszczać dodatkowe sygnały
    > sterujące/kontrolne, coś jak I2C. A reszta elektroniki wykonawczej
    > (łącznie z balanserami) zamknięta w puszce z akumulatorem jako kompletny
    > pakiet.

    Teoretycy-gawędziarze... Hydraulikę też w przewodach mocy umieścisz?



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 10. Data: 2020-09-01 11:48:49
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-31 o 21:17, Adam pisze:
    > Cześć.
    >
    > Takiego informacja znalazłem:
    >
    > https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/
    >
    >
    > Baterie Li-S.
    > Przy 2 tysiącach kilometrów zasięgu zaczyna to mieć sens. Byle się nie
    > ładowało 8 godzin.
    >
    >


    https://glowny-mechanik.pl/2020/08/26/najszybsze-lad
    owarki-naladuja-samochod-elektryczny-do-pelna-w-zale
    dwie-20-minut/

    T.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: