  • Data: 2020-09-01 18:53:11
    Temat: Re: Teoretický dojezd přes 2 000 km na jedno nabití.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rijsm5$l8$1$A...@n...chmurka.net...
    > Hello Adam,
    >>> Takiego informacja znalazłem:
    >>> https://www.solarninovinky.cz/umozni-nova-li-s-bater
    ie-dojezd-az-2-000-km-pro-elektromobily/

    A kiedys mowilo sie o Na-S. Sód tani i praktycznie w nieograniczonej
    ilosci ...

    > (...)
    >
    >Mnie tego nie musisz tłumaczyć.
    >Ale są tacy, co wierzą, że jeszcze trochę, i teslę z gniazdka
    >domowego będzie się ładować pół godziny.

    No tak prawde mowiac ... po 2000km, a wrecz po 1200-1500, to pare
    godzin snu sie nalezy.
    A nawet jesli w domu gniazdko slabe, to przeciez nie jestem kierowca
    tira - i nie jezdze z jednej trasy w druga.
    Bedzie mial z tydzien na naladowanie do pelna ...

    >Przy większych pojemnościach ma sens wymiana ustandaryzowanych
    >akumulatorów. Wtedy nie było by rozmów o trzech obiadach na jednej
    >niezbyt długiej trasie ;)

    Jesli to litowo-siarkowe, to moze byc mozliwa wymiana samych
    skladnikow, czy wrecz tankowanie.
    Lit ma temperature topnienia 180C, sód 98, a siarka 115 ...

    Albo wymysla jakies sodowo-tlenowe ...

    J.