  • 11. Data: 2012-08-16 10:43:24
    Temat: Re: Ten cholerny poziom/pion - pomocy!
    Od: j...@g...com

    W dniu środa, 15 sierpnia 2012 23:51:51 UTC+2 użytkownik Bronek Kozicki napisał:

    > szukasz aparatu z poziomnicą w wizjerze (np. Pentax K7) ?

    Pewnie takie rozwiązanie byłoby najlepsze, ale szkoda mi kasy na zmianę
    systemu do takich amatorskich zdjęć, no wielkość i waga puszki jest dla
    mnie istotna, a Canon 1000D waży tylko 502g, z baterią!

    Udało mi się wygooglać nakłądkę z poziomicą elektroniczą na okular
    ale jeszcze nie znalazłem opinii na temat tego wynalazku i nie wiem
    jak to się sprawdza w praktyce.
    http://www.mega-pixel.pl/product-pol-879-Elektronicz
    na-Poziomica-Fotograficzna-diodowa-LED-GGS-Electroni
    c-Level-.html

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 12. Data: 2012-08-16 11:05:00
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-16 10:43, j...@g...com pisze:

> [...]
    > jak to się sprawdza w praktyce.
    > http://www.mega-pixel.pl/product-pol-879-Elektronicz
    na-Poziomica-Fotograficzna-diodowa-LED-GGS-Electroni

    No jeżeli tak jak podaje strona - "Szukany produkt nie został
    znaleziony. Skorzystaj z wyszukiwarki." To raczej słabo :)

    --
    marcin

  • 13. Data: 2012-08-16 14:01:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:46:53 +0200, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

    > A problem mam z utrzymaniem poziomych
    > kadrów, prawie zawsze ucieka mi prawy róg o 1-3 stopnie w dół.

    Pewnie za mocno naciskasz spust i wtedy Ci przechyla aparat.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2012-08-16 15:36:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Pewnie za mocno naciskasz spust i wtedy Ci przechyla aparat.

    Oj nie sądzę. Kiedyś miałem jak wątkotwórca - nazwałem to "syndromem
    ciężkiej ręki" i samo nazwanie problemu pomogło mi się z niego wyleczyć. :)
    Wystarczyło, że czułem zmęczenie i od razu samo się przypominało:
    "- Aha, będzie syndrom ciężkiej ręki!" Zwrócenie uwagi na (prawdziwe, a nie
    fałszywe!) piony podczas kadrowania i... wciąż nie muszę obrabiać zdjęć! :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2012-08-17 11:51:52
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-15 23:51, Bronek Kozicki pisze:

    > szukasz aparatu z poziomnicą w wizjerze (np. Pentax K7) ?

    Może wystarczy iPhone: ;-)

    https://www.macworld.com/appguide/app.html?id=318731
    &expand=false

    T.

  • 16. Data: 2012-08-18 20:27:52
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2012-08-16 15:36, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > fałszywe!) piony podczas kadrowania i... wciąż nie muszę obrabiać zdjęć! :)

    Rzeczywiście, przycisk wyzwalacza naciskam raczej delikatnie.
    Pewnie pomogłoby gdyby wizjer miał większe powiększenie a na
    matówce były linie pomocnicze, no i założony filtr polaryzacyjny
    raczej nie pomaga - bo zabiera światło. Co do pionów, oj to czasami
    ciężko - kadrujesz jakąś górkę, wszystko jest wokół krzywe, pionowych
    pni drzew nie widać... Gdy dojrzysz jakiś pion, to "beczka" od
    szerokiego kąta mocno go pochyli, jak pion ustawisz w środku kadru
    to nie ma go do czego przymierzyć - brak linii na matówce,
    a krawędzie kadru daleko... No i potem prostuję te moje wypociny
    na komputerze, na szczęście Canonowski DPP ma tą opcję dość wygodnie
    zaimplementowaną.

    Jacek Jakubowski

  • 17. Data: 2012-08-19 17:16:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-08-15 22:15, Marek Augustyński pisze:

    > Ja jestem jednooczny (widzę na lewe oko).

    Witaj w klubie! Ja widzę na prawe oko, razem mamy komplet :-)
    No dobrze, trochę nakłamałem. Niedawno operacja oka przywróciła mi
    widzenie w lewym oku. Medycyna jest naprawdę super!
    Dowcip polega na tym, że łeb nie bardzo potrafi wykorzystywać informację
    z "nowego" oka. Kiedy zamykam prawe i próbuję iść patrząc lewym,
    nabieram przechyłu który kończy się spektakularną wywrotką. A gdy
    przechodzę przez jezdnie, zamykam lewe oko. Nie żartuję.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 18. Data: 2012-08-19 21:26:59
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Witaj w klubie! Ja widzę na prawe oko, razem mamy komplet :-)

    Dobrze, że nie na lewe, bo musielibyśmy patrzeć na siebie po przekątnej.

    > No dobrze, trochę nakłamałem. Niedawno operacja oka przywróciła mi
    > widzenie w lewym oku. Medycyna jest naprawdę super!

    Moje oko było do uratowania ale miałem na tyle &#8222;cudowny przypadek&#8221;, że
    stałem się królikiem doświadczalnym. To były inne czasy. Do dzisiaj pamiętam
    jak lekarze ze Szwecji z zadziwieniem oglądali co też tam ciekawego się
    dzieje. Na przestrzni trzech miesięcy byłem trzy tygodnie w szpitalu w
    Witkowicach pod Krakowem, dwa tygodnie w Zakopanem i dwa tygodnie w Centrum
    Zdrowia Dziecka w Warszawie. I przez cały ten czas nie zrobiono nic. Masz
    wielkie szczęście chłopie.

    Gdybym nie stracił oka najpewniej nie poszedłbym na studia i się nie
    wykształcił, ale z drugiej strony byłbym pewnie aktorem, tancerzem albo inną
    gwiazdą. Miałem niesamowitą pewność siebie, luz i do tego nieziemską
    koordynację ruchową (pozostała do dzisiaj). Byłem tak wyluzowany, że z
    dzisiejszej perspektywy wydaje mi się to nieprawdopodobne.

    Od taka historia.

    Hehehe, nieźle.

  • 19. Data: 2012-08-21 16:10:06
    Od: m...@g...com

    > szukasz aparatu z poziomnicą w wizjerze (np. Pentax K7) ?

    Nie pamiętam czy K-7 ale K-5 dodatkowo potrafi delikatnie korygować poziom
    przekręcając matrycę. Nie pamiętam w jakim zakresie, ale pewnie część zdjęć by
    uratował.
    No ale fakt, zmieniać system dla takiej funkcji to raczej słaby pomysł.