  • Data: 2012-08-18 20:27:52
    Temat: Re: Ten cholerny poziom/pion - pomocy!
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-16 15:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > Oj nie sądzę. Kiedyś miałem jak wątkotwórca - nazwałem to "syndromem
    > ciężkiej ręki" i samo nazwanie problemu pomogło mi się z niego wyleczyć. :)
    > Wystarczyło, że czułem zmęczenie i od razu samo się przypominało:
    > "- Aha, będzie syndrom ciężkiej ręki!" Zwrócenie uwagi na (prawdziwe, a nie
    > fałszywe!) piony podczas kadrowania i... wciąż nie muszę obrabiać zdjęć! :)

    Rzeczywiście, przycisk wyzwalacza naciskam raczej delikatnie.
    Pewnie pomogłoby gdyby wizjer miał większe powiększenie a na
    matówce były linie pomocnicze, no i założony filtr polaryzacyjny
    raczej nie pomaga - bo zabiera światło. Co do pionów, oj to czasami
    ciężko - kadrujesz jakąś górkę, wszystko jest wokół krzywe, pionowych
    pni drzew nie widać... Gdy dojrzysz jakiś pion, to "beczka" od
    szerokiego kąta mocno go pochyli, jak pion ustawisz w środku kadru
    to nie ma go do czego przymierzyć - brak linii na matówce,
    a krawędzie kadru daleko... No i potem prostuję te moje wypociny
    na komputerze, na szczęście Canonowski DPP ma tą opcję dość wygodnie
    zaimplementowaną.

    Jacek Jakubowski