  • Data: 2013-12-03 13:08:15
    Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
    > Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
    > to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
    > powietrzem?
    > U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
    > włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
    > diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
    > szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

    Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się
    rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce.

    Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
    wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na
    szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na
    zewnątrz.
    Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz
    jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy
    deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były:
    ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.