  • Data: 2010-01-20 22:07:26
    Temat: Re: Telewizory LED. Warto kupić ?
    Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czyli podświetlany diodami LED .Ja twierdzę , że
    > ma naprawdę ładny obraz . A podstawowa jego
    > zaleta to wielokrotnie większa trwałość podświetlenia
    > no i zużycie prądu w/g instrukcji max 81 W !!!
    > Zobacz ile prądu zjadają plazmy .
    >
    > Twój wybór możesz kupić LG za 1900 zł
    > lub tzw. "LED" za 4700 zł

    Monitory LCD sa na rynku już sporo lat i nadal te pierwsze świecą w miare
    normalnie. Mała szansa byś miał TV dłużej niż te monitory od poczatku
    produkcji a co dopiero wspominać o wielokrotności tego okresu. To ewidentny
    chwyt marketingowy - nie słyszałem aby niska trwałość lamp podświetlających
    była ich zmorą póki nie weszło LED i czymś je trzeba podeprzeć.
    To wszystko oczywiście nie ujmuje niczego tej technologii i sam ją wybieram
    ale mówimy o PRAWDZIWYCH argumentach.
    Diody tak ale
    - nie żadne tam EDGE diody montowane w ramce monitora/TV
    - full podświetlenie tylne z lokalnym wygaszaniem

    dopiero w takiej mieszance to ma sens (kontrast/oszczędność energii/jakość
    obrazu)- choć ekonomiczny narazie jest niewielki.