    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 19 Feb 2015 06:10:49 -0800 (PST)
    <54e0e768$0$2190$65785112@news.neostrada.pl> <mbqsu2$apa$1@dont-email.me>
    <54e1a6a0$0$2174$65785112@news.neostrada.pl> <mbshem$eju$1@dont-email.me>
    <54e21147$0$2189$65785112@news.neostrada.pl> <mbt5ok$76c$1@dont-email.me>
    <54e32dd3$0$2184$65785112@news.neostrada.pl> <mc2dfa$6n4$1@dont-email.me>
    <mc2kg9$1pc$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mc2q8m$7sf$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mc2std$a2l$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <mc32u0$4ni$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <mc33p0$80g$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <mc34i2$b12$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <54e5abee$0$26905$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Telewizor mówi że Rosjanie źli ludzie
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 10:25:05 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ano prawda, choc nie bardzo wiem czy mozna by ustalic inaczej.
    > Radzieckie dywizje znacza wiecej niz polityczne pogaduchy.
    > Co prawda Czechoslowacji odpuscili ... na niezbyt dlugo :-)

    > Ale wielu innych chyba wczesniej. Zreszta kto mialby te armie
    > utrzymywac ?

    > Na sile mu wcisneli czy jak ?
    >
    > J.

    Wychodzi ze na siłę. Dokumenty są jeszcze tajne i będą tajne przez kilkadziesiąt lat.
    Ale jakieś przecieki zaczynają się pojawiać. Pozostawienie Polski jako wolnego kraju
    skończyło by się kolejną wojną. Polska armia pod względem liczebności była trzecią
    albo czwartą wśród aliantów. Kilka milionów ludzi pod bronią. Pod względem wartości
    bojowej chyba najlepszą. Inne była struktura polskiego wojska na zachodzie i
    wschodzie. Generalnie składała się z ludzi prostych słabo wykształconych. Na
    wschodzie takich trochę lepiej wykształconych jeśli nie chcieli współpracować na
    początku zabijano a później wysyłano na wschód do pracy żeby przed śmiercią nakopali
    węgla. Resztę zindoktrynowano. Na zachodzie średnia i wyższa kadra przeżyła. Mięso
    armatnie było takie samo jak na wschodzie, bo niby czym miał się różnić chłop spod
    Lwowa od chłopa spod Kielc? Ale ci co znaleźli się na zachodzie zobaczyli jak żyją
    ludzie w innych krajach. Wysłano ich do szkół. Liznęli innego życia. Jak by w pewnym
    momencie wrócili i zobaczyli że Polska jest republiką to na bank była by wojna domowa
    i potem wojna z ZSRR. Na zachodzie tajemnicą była na przykład zbrodnia katyńska, żeby
    wartości bojowej polskich żołnierzy nie obniżyć. Poza tym w Europie nie chciano
    kolejnej wojny. Wyrównanie sił poprzez umieszczenie Polski w bloku wschodnim
    kontrolowanym przez Moskwę oddalało wizję kolejnej wojny. Polscy żołnierze
    przebywający na zachodzie byli zwalniani małymi grupami. Mogli sobie wybrać czy
    wracają do Polski czy wyjeżdżają do dowolnego innego kraju jeśli mają pieniądze na
    podróż. Nad małymi grupami łatwo było w Polsce zapanować. Od razu ustawiano ich do
    pionu i pokazywano kto tu rządzi. Ojciec w ramach resocjalizacji przesiedział pół
    roku w pierdlu. Potem był już grzeczny a w nagrodę pozwolono mu mieć małą prywatną
    firmę. Czy umieszczenie na siłę Polski w bloku wschodnim było dla ZSRR korzystne? Nie
    było. ZSRR miał dostatecznie duży bufor pod postacią wiernych jak pies republik
    zachodnich. Jak by wtedy wybuchła wojna pomiędzy wschodem i zachodem to podległa ZSRR
    Polska natychmiast opowiedziała by się po stronie zachodu. Była by państwem z kilku
    milionową zahartowaną w boju armią. Dla Stalina Polska była bardzo niewygodnym do
    zawłaszczenia państwem chociażby dlatego że w Polsce musiał być wyższy poziom życia
    niż w ZSRR, a to było kosztowne. Poziom zysków i strat długofalowo był dla ZSRR
    niekorzystny. Ale wtedy liczyło się żeby wygrać wszystkimi dostępnymi metodami wojnę.
    I dlatego w zamian za drugi front Stalin zgodził się przyjąć Polskę pod swoje
    skrzydła. Takie wnioski wyciągnąłem z dostępnych mi materiałów. Oczywiście nie znaczy
    to że jest to jedyna objawiona prawda. Jak była prawda najwcześniej będzie wiadomo za
    kilkadziesiąt lat. Pewno nie dożyję bo człowiek to nie żółw i nie żyje sto lat. A jak
    bym dożył to będzie mi to koło wentla latało bo większym problemem dla mnie może być
    bezbolesne oddawanie moczu bez przerywania snu, w najlepszym przypadku trafienie do
    domu.