eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeleportacja w motoryzacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 31. Data: 2014-12-01 20:28:57
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 20:12:49 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
    napisał:
    > W dniu 2014-12-01 19:26, k...@g...com pisze:
    > > W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 19:02:35 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > >> Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > >> dyskusyjnych:296aa725-fa97-4cea-b6a3-e2e788b4ac1d@go
    oglegroups.com...
    > >>
    > >>
    > >>> Jeszcze niedawno też mi się wydawało że przy odcinkowym muszą być dwa
    > >>> zsynchronizowane zegary. Nie muszą. Wystarcza jeden na końcu odcinka.
    > >>
    > >> Zsynchronizowany sama ze sobą?
    > >
    > > Jest dwóch ludków w takiej odległości ze się jeszcze widzą. Jeden ma chorągiewkę
    a drugi stoper. Robią pomiar odcinkowy. Jak ten ze stoperem zobaczy podniesioną
    chorągiewkę to włącza stoper.
    > I teraz wjeżdża 2 ludków. Jeden skręca w połowie odcinka na parking,
    > drugi jedzie dalej. Czyli ten od chorągiewki musi przekazać informację o
    > numerze rejestracyjnym. Zwykle nie ma problemu, czytać umie (na pewno?
    > dobrze czyta? nie myli się jak parking w galerii mokotów?), dogadali się
    > ile trwa machanie i Stoperan sobie odejmuje kilka sekund. Ale tym razem
    > chorążemu coś się nie tak machnęło i ten drugi krzyczy o powtórkę. W
    > międzyczasie ktoś na polu podpalił trawę i dym leci. Zanim się dym
    > rozwiał, to nasz mierzony pojechał sobie w siną dal.
    > > Ten od chorągiewki nie musi mieć zegarka, on nie musi znać się na zegarku.
    > Tylko pod warunkiem, że nikt nie będzie po drodze palił śmieci i ten od
    > stopera będzie też miał chorągiewkę.
    >
    > > Dla tego od stopera znajomość aktualnego czasu tez jest bez znaczenia.
    > - Gdzie oskarżony był w poniedziałek o 20:12?
    > - Na stacji benzynowej 3km przed tym debilem z chorągiewką, Wysoki
    > Sądzie. Tutaj jest paragon za paliwo.
    >
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jarek

    Dlatego system jest trochę bardziej skomplikowany niż dwóch ludków z chorągiewką i
    stoperem. Co nic nie zmienia w kwestii tego ze odpowiednik ludka z chorągiewką nie
    musi mieć własnego zegara zsynchronizowanego ze stacją na końcu odcinka pomiarowego.
    Wjazd ma tylko skutecznie powiadomić o zdarzeniu, przesłać numer rejestracyjny i
    zrobić zdjęcie. Jeśli upłynie wyznaczony czas to stacja na początku kasuje zdjęcie,
    jeśli pojawił się na stacji kończącej odcinek przed czasem to dosyła zdjęcie. Z
    drugiej strony korzystniejsze by było jak stacją ważniejszą była stacja na wjeździe.
    A ta na końcu odcinka tylko wyłapywała tych co za wcześnie pojawią się przed kamerą.
    Chociażby dlatego że stacja na początku musi zidentyfikować ten jeden ze wszystkich
    jakie są w bazie danych a ta na końcu wie które przejadą.


  • 32. Data: 2014-12-01 22:23:33
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-12-01 20:28, k...@g...com pisze:
    > Dlatego system jest trochę bardziej skomplikowany niż dwóch ludków z chorągiewką i
    stoperem. Co nic nie zmienia w kwestii tego ze odpowiednik ludka z chorągiewką nie
    musi mieć własnego zegara zsynchronizowanego ze stacją na końcu odcinka pomiarowego.
    Wjazd ma tylko skutecznie powiadomić o zdarzeniu, przesłać numer rejestracyjny i
    zrobić zdjęcie. Jeśli upłynie wyznaczony czas to stacja na początku kasuje zdjęcie,
    jeśli pojawił się na stacji kończącej odcinek przed czasem to dosyła zdjęcie. Z
    drugiej strony korzystniejsze by było jak stacją ważniejszą była stacja na wjeździe.
    A ta na końcu odcinka tylko wyłapywała tych co za wcześnie pojawią się przed kamerą.
    Chociażby dlatego że stacja na początku musi zidentyfikować ten jeden ze wszystkich
    jakie są w bazie danych a ta na końcu wie które przejadą.
    >
    Weź Ty się lepiej nie bierz za projektowanie jakichkolwiek realnych
    systemów informatycznych. A najlepiej za projektowanie czegokolwiek.

    Gdyby to było tak proste, jak się Tobie wydaje, to pewne amerykańskie
    firmy z działki HFT nie wydałyby kilkuset milionów dolarów na położenie
    własnego światłowodu przez całe Stany tylko po to, żeby mieć o
    kilkanaście milisekund szybszą transmisję do systemu giełdowego.

    Owszem, da się pewnie zrobić połączenie bez zegarka po obu stronach.
    Wystarczy położyć dedykowany światłowód wykorzystywany tylko do tego
    celu, a i to nie daje 100% gwarancji czasu dostarczenia, za to trochę
    jednak kosztuje. Każde inne rozwiązanie jest zdecydowanie gorsze, daje
    mniejsze gwarancje i jest wrażliwe na zakłócenia, więc ma spore szanse,
    że nie obroni się w sądzie. Tak więc synchronizacja i znaczniki czasu są
    praktycznie obowiązkowe.


    Pozdrawiam,
    Jarek


  • 33. Data: 2014-12-01 23:26:50
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 22:23:35 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
    napisał:
    > W dniu 2014-12-01 20:28, k...@g...com pisze:
    > > Dlatego system jest trochę bardziej skomplikowany niż dwóch ludków z chorągiewką
    i stoperem. Co nic nie zmienia w kwestii tego ze odpowiednik ludka z chorągiewką nie
    musi mieć własnego zegara zsynchronizowanego ze stacją na końcu odcinka pomiarowego.
    Wjazd ma tylko skutecznie powiadomić o zdarzeniu, przesłać numer rejestracyjny i
    zrobić zdjęcie. Jeśli upłynie wyznaczony czas to stacja na początku kasuje zdjęcie,
    jeśli pojawił się na stacji kończącej odcinek przed czasem to dosyła zdjęcie. Z
    drugiej strony korzystniejsze by było jak stacją ważniejszą była stacja na wjeździe.
    A ta na końcu odcinka tylko wyłapywała tych co za wcześnie pojawią się przed kamerą.
    Chociażby dlatego że stacja na początku musi zidentyfikować ten jeden ze wszystkich
    jakie są w bazie danych a ta na końcu wie które przejadą.
    > >
    > Weź Ty się lepiej nie bierz za projektowanie jakichkolwiek realnych
    > systemów informatycznych. A najlepiej za projektowanie czegokolwiek.
    >
    > Gdyby to było tak proste, jak się Tobie wydaje, to pewne amerykańskie
    > firmy z działki HFT nie wydałyby kilkuset milionów dolarów na położenie
    > własnego światłowodu przez całe Stany tylko po to, żeby mieć o
    > kilkanaście milisekund szybszą transmisję do systemu giełdowego.
    >
    > Owszem, da się pewnie zrobić połączenie bez zegarka po obu stronach.
    > Wystarczy położyć dedykowany światłowód wykorzystywany tylko do tego
    > celu, a i to nie daje 100% gwarancji czasu dostarczenia, za to trochę
    > jednak kosztuje. Każde inne rozwiązanie jest zdecydowanie gorsze, daje
    > mniejsze gwarancje i jest wrażliwe na zakłócenia, więc ma spore szanse,
    > że nie obroni się w sądzie. Tak więc synchronizacja i znaczniki czasu są
    > praktycznie obowiązkowe.
    >
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jarek

    Tak ogólnie to dobrze się czujesz. Nic z wyjątkiem pecynki nie napierdala?


  • 34. Data: 2014-12-02 09:15:38
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-12-01, o godz. 10:26:07
    k...@g...com napisał(a):

    > W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 19:02:35 UTC+1 użytkownik Ghost
    > napisał:
    > > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > > dyskusyjnych:296aa725-fa97-4cea-b6a3-e2e788b4ac1d@go
    oglegroups.com...
    > >
    > >
    > > >Jeszcze niedawno też mi się wydawało że przy odcinkowym muszą być
    > > >dwa zsynchronizowane zegary. Nie muszą. Wystarcza jeden na końcu
    > > >odcinka.
    > >
    > > Zsynchronizowany sama ze sobą?
    >
    > Jest dwóch ludków w takiej odległości ze się jeszcze widzą. Jeden ma
    > chorągiewkę a drugi stoper. Robią pomiar odcinkowy. Jak ten ze
    > stoperem zobaczy podniesioną chorągiewkę to włącza stoper. Ten od
    > chorągiewki nie musi mieć zegarka, on nie musi znać się na zegarku.
    > Dla tego od stopera znajomość aktualnego czasu tez jest bez znaczenia.

    W latach 70-tych milicja robiła takie pomiary między Legionowem a
    Zegrzem. Kilka razy to widziałem. Dwóch pieszych i radiowóz. Tyle że
    porozumiewali się radiowo i robili to na sporym odcinku tak że się nie
    widzieli. Pierwszy punkt podawał że minął go "szybki" samochód plus
    markę i numer rejestracyjny. Drugi jakieś 2,5-3km dalej uruchamiał
    stoper. A trzeci jeszcze jakieś 200-300 metrów dalej stał w radiowozie i
    zatrzymywał. Chodziło o to żeby ten ze stoperem nie zatrzymywał bo
    pomiar był zaniżony.

    Zdrówko




  • 35. Data: 2014-12-02 09:18:47
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 14:25:44 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Przy fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna.

    Nie wiem, czy sa jakies wymagania prawne dot. dokladnosci mierzenia czasu, ale wg
    mnie nie jest to dopuszczalne. 0.1% daje blad okolo 45 minut na miesiac. Co ile
    koruguja taki zegar? Recznie?
    Pomijajac juz dopuszczalna predkosc 50/60 km/h dzien/noc, pozostaje problem
    przyznania sie do winy - jesli ktos dostaje info (bez zdjecia), ze o konkretnej
    godzinie gdzies tam jechal, to moze wykazac, ze np. juz od 30minut byl w pracy ;)

    WS


  • 36. Data: 2014-12-02 09:19:47
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-12-01, o godz. 20:24:22
    "Ghost" <g...@e...com> napisał(a):

    > Aaaa, naczy wynalazek sprzedajesz. Sorry, ale dupny on jest.

    On tego nie wynalazł. Nasz dzielna MO to stosowała. ;-)
    Wydaje mi się że nawet któraś Polska Kronika Filmowa z lat 60/70-tych
    pokazywała tę metodę.

    Zdrówko



  • 37. Data: 2014-12-02 09:22:25
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: r...@k...net

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 18:17:12 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > On 2014-12-01 09:17, Miroo wrote:
    >
    > > "Według warszawskiej straży miejskiej kierujący samochodem marki Fiat
    > > popełnił dwa wykroczenia w odstępie trzech sekund. Problem w tym, że
    > > fotoradary, które zrobiły zdjęcia, są oddalone od siebie o 2 kilometry."
    > >
    > >
    > > Jak takie jaja z czasem będą przy pomiarze odcinkowym, zrobi się bardzo
    > > zabawnie.
    >
    > W sumie dlaczego sądzisz, że maiłyby być na podstawie historii z
    > fotopstryczkiem? Fotopstryczek mierzy prędkość i to jest zapewne
    > zrobione w miarę dobrze, a czas jest tylko przy okazji i pewnie nawet
    > nie jest synchronizowany.
    Jeśli czas popełnienia wykroczenia nie jest ważny, to może było ono popełnione tak
    dawno, że już się przedawniło? :)


  • 38. Data: 2014-12-02 10:16:35
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-12-01 o 18:17, Shrek pisze:
    > On 2014-12-01 09:17, Miroo wrote:
    >
    >> "Według warszawskiej straży miejskiej kierujący samochodem marki Fiat
    >> popełnił dwa wykroczenia w odstępie trzech sekund. Problem w tym, że
    >> fotoradary, które zrobiły zdjęcia, są oddalone od siebie o 2 kilometry."
    >>
    >>
    >> Jak takie jaja z czasem będą przy pomiarze odcinkowym, zrobi się bardzo
    >> zabawnie.
    >
    > W sumie dlaczego sądzisz, że maiłyby być na podstawie historii z
    > fotopstryczkiem? Fotopstryczek mierzy prędkość i to jest zapewne
    > zrobione w miarę dobrze, a czas jest tylko przy okazji i pewnie nawet
    > nie jest synchronizowany.

    Dlaczego zakładasz, że komuś do głowy przyjdzie, że synchronizacja czasu
    będzie potrzebna, a jeśli już to, że będzie działać prawidłowo?
    Niby to żadna filozofia, ale po ostatniej "informatycznej" aferze
    niczego nie można być pewnym.
    O ile z PKW większość ludzi się tylko śmieje, a część załamuje ręce, to
    w przypadku mandatów za prędkość może się zrobić nieprzyjemnie.

    Teoretycznie system oparty na pomiarze czasu powinien być bardziej
    odporny na błędy od systemów opartych na pomiarze prędkości. I mam
    nadzieję, że tak będzie.

    Pozdrawiam


  • 39. Data: 2014-12-02 18:39:39
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-02 10:16, Miroo wrote:

    >> W sumie dlaczego sądzisz, że maiłyby być na podstawie historii z
    >> fotopstryczkiem? Fotopstryczek mierzy prędkość i to jest zapewne
    >> zrobione w miarę dobrze, a czas jest tylko przy okazji i pewnie nawet
    >> nie jest synchronizowany.
    >
    > Dlaczego zakładasz, że komuś do głowy przyjdzie, że synchronizacja czasu
    > będzie potrzebna, a jeśli już to, że będzie działać prawidłowo?

    Dlatego, że zakładam, że w zespole będzie co najmniej jeden inżynier. W
    sumie może być nawet w trakcie studiów. Powinien dostrzec taką konieczność:P

    > Niby to żadna filozofia,

    Sam widzisz.

    > ale po ostatniej "informatycznej" aferze
    > niczego nie można być pewnym.

    Ale podstawy logiki każą udowadniać fakt, a nie nieistnienie faktu.

    Shrek.



  • 40. Data: 2014-12-04 10:56:09
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-12-02 o 18:39, Shrek pisze:
    > On 2014-12-02 10:16, Miroo wrote:
    >
    >>> W sumie dlaczego sądzisz, że maiłyby być na podstawie historii z
    >>> fotopstryczkiem? Fotopstryczek mierzy prędkość i to jest zapewne
    >>> zrobione w miarę dobrze, a czas jest tylko przy okazji i pewnie nawet
    >>> nie jest synchronizowany.
    >>
    >> Dlaczego zakładasz, że komuś do głowy przyjdzie, że synchronizacja czasu
    >> będzie potrzebna, a jeśli już to, że będzie działać prawidłowo?
    >
    > Dlatego, że zakładam, że w zespole będzie co najmniej jeden inżynier. W
    > sumie może być nawet w trakcie studiów. Powinien dostrzec taką
    > konieczność:P

    Niestety teraz rządzą pieniądz i polityka, a nie inżynierowie.
    Gdyby rządzili inżynierowie*, to świat byłby lepszy (i nie musiałbym
    wyciągać zbiornika płynu chłodzącego i akumulatora w celu wymiany żarówek).

    ps. nie mam na myśli dyplomu

    Pozdrawiam

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: