-
11. Data: 2014-12-01 09:46:09
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>
W dniu 29.11.2014 o 11:06, Czesław Wiśniak pisze:
> http://tinyurl.com/lpzqbdk
No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.
2km odległości pomiędzy fotoradarami przy prędkości 50km/h to 2 minuty i
24 sekundy różnicy. Niektóre komputery potrafią tyle rozjeżdzać się z
czasem na dobę.
Inna sprawa, że faktycznie w kontekście planowanego odcinkowego pomiaru
prędkości nie wygląda to różowo.
-
12. Data: 2014-12-01 10:32:45
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: masti <g...@t...hell>
Krzychu wrote:
> W dniu 29.11.2014 o 11:06, Czesław Wiśniak pisze:
>> http://tinyurl.com/lpzqbdk
>
> No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
> To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.
po pierwsze od tego są synchronizacje czasu, po drugie od tego jest
obsługa straszników by takie błędy wyłapać.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
13. Data: 2014-12-01 11:00:16
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>
W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 10:33:02 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> Krzychu wrote:
>
> > W dniu 29.11.2014 o 11:06, Czesław Wiśniak pisze:
> >> http://tinyurl.com/lpzqbdk
> >
> > No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
> > To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.
>
> po pierwsze od tego są synchronizacje czasu, po drugie od tego jest
> obsługa straszników by takie błędy wyłapać.
Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego potrzebna,
to tylko zbędny koszt.
Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
AdamK
-
14. Data: 2014-12-01 11:16:31
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Monday, December 1, 2014, 11:00:16 AM, you wrote:
>>>> http://tinyurl.com/lpzqbdk
>>> No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
>>> To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.
>> po pierwsze od tego są synchronizacje czasu, po drugie od tego jest
>> obsługa straszników by takie błędy wyłapać.
> Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do
> niczego potrzebna, to tylko zbędny koszt.
Bzdura - fotoradary stacjonarne mają łączność z internetem. Utrzymanie
synchronizacji czasu nie generuje żadnych kosztów.
> Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
Dlatego warto je synchronizować.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
15. Data: 2014-12-01 11:27:40
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>
W dniu 2014-12-01 11:00, Adam Klobukowski pisze:
> Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego
potrzebna, to tylko zbędny koszt.
W tym przypadku jednak widać, że jest potrzebna. Najprostsze
wytłumaczenie jest takie, że kierowca popełnił oba wykroczenia w jakimś
odstępie, ale na skutek zbieżności czasu podejrzewam, że przynajmniej z
jednego z nich się wybroni. Jeszcze weselej będzie, jak będziemy mieli
wspomniane już odcinkowe pomiary prędkości. Ta sytuacja będzie dobrym
argumentem przy uwalaniu wszelkich takich mandatów.
Sprawdzenie i ewentualne skorygowanie czasu np. przy zgrywaniu zdjęć nie
jest jakimś wielkim problemem. No ale do tego trzeba mieć IQ
przekraczające poziom temperatury pokojowej.
>
> Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak
Ci idzie. :)
Pozdrawiam,
Jarek
-
16. Data: 2014-12-01 14:25:43
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 11:27:43 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
napisał:
> W dniu 2014-12-01 11:00, Adam Klobukowski pisze:
> > Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego
potrzebna, to tylko zbędny koszt.
> W tym przypadku jednak widać, że jest potrzebna. Najprostsze
> wytłumaczenie jest takie, że kierowca popełnił oba wykroczenia w jakimś
> odstępie, ale na skutek zbieżności czasu podejrzewam, że przynajmniej z
> jednego z nich się wybroni. Jeszcze weselej będzie, jak będziemy mieli
> wspomniane już odcinkowe pomiary prędkości. Ta sytuacja będzie dobrym
> argumentem przy uwalaniu wszelkich takich mandatów.
>
> Sprawdzenie i ewentualne skorygowanie czasu np. przy zgrywaniu zdjęć nie
> jest jakimś wielkim problemem. No ale do tego trzeba mieć IQ
> przekraczające poziom temperatury pokojowej.
>
> >
> > Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
> Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
> przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak
> Ci idzie. :)
>
>
> Pozdrawiam,
> Jarek
Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne wytłumaczenie. Przy
fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna. Śmiesznie
wyszło ale jest zdjęcie. Śmieszniej by było jak by drugie wykroczenie popełnił minutę
wcześniej niż pierwsze. Ale tez byłby do ukarania.
-
17. Data: 2014-12-01 14:50:59
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości
>Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne
>wytłumaczenie.
>Przy fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest
>dopuszczalna.
>Śmiesznie wyszło ale jest zdjęcie.
>Śmieszniej by było jak by drugie wykroczenie popełnił minutę
>wcześniej niż pierwsze. Ale tez byłby do ukarania.
Ale ktore bylo drugie ? Czasy zegarow mamy, wiec nikt nie ma
watpliwosci
No chyba ze tunel bez mozliwosci zawracania, wtedy istotnie smiesznie,
100km/h na wstecznym ? :-)
J.
-
18. Data: 2014-12-01 15:48:17
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 11:27:43 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
napisał:
>> W dniu 2014-12-01 11:00, Adam Klobukowski pisze:
>> > Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego
potrzebna, to tylko zbędny koszt.
>> W tym przypadku jednak widać, że jest potrzebna. Najprostsze
>> wytłumaczenie jest takie, że kierowca popełnił oba wykroczenia w jakimś
>> odstępie, ale na skutek zbieżności czasu podejrzewam, że przynajmniej z
>> jednego z nich się wybroni. Jeszcze weselej będzie, jak będziemy mieli
>> wspomniane już odcinkowe pomiary prędkości. Ta sytuacja będzie dobrym
>> argumentem przy uwalaniu wszelkich takich mandatów.
>>
>> Sprawdzenie i ewentualne skorygowanie czasu np. przy zgrywaniu zdjęć nie
>> jest jakimś wielkim problemem. No ale do tego trzeba mieć IQ
>> przekraczające poziom temperatury pokojowej.
>>
>> >
>> > Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
>> Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
>> przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak
>> Ci idzie. :)
>>
>>
>> Pozdrawiam,
>> Jarek
>
> Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne wytłumaczenie. Przy
fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna.
czyli 1.44 minuty. to spróbuj przejechać między tymi fotoradarami w
takim czasie
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
19. Data: 2014-12-01 16:30:20
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 15:48:34 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 11:27:43 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
napisał:
> >> W dniu 2014-12-01 11:00, Adam Klobukowski pisze:
> >> > Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego
potrzebna, to tylko zbędny koszt.
> >> W tym przypadku jednak widać, że jest potrzebna. Najprostsze
> >> wytłumaczenie jest takie, że kierowca popełnił oba wykroczenia w jakimś
> >> odstępie, ale na skutek zbieżności czasu podejrzewam, że przynajmniej z
> >> jednego z nich się wybroni. Jeszcze weselej będzie, jak będziemy mieli
> >> wspomniane już odcinkowe pomiary prędkości. Ta sytuacja będzie dobrym
> >> argumentem przy uwalaniu wszelkich takich mandatów.
> >>
> >> Sprawdzenie i ewentualne skorygowanie czasu np. przy zgrywaniu zdjęć nie
> >> jest jakimś wielkim problemem. No ale do tego trzeba mieć IQ
> >> przekraczające poziom temperatury pokojowej.
> >>
> >> >
> >> > Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
przejmować.
> >> Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
> >> przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak
> >> Ci idzie. :)
> >>
> >>
> >> Pozdrawiam,
> >> Jarek
> >
> > Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne wytłumaczenie. Przy
fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna.
>
> czyli 1.44 minuty. to spróbuj przejechać między tymi fotoradarami w
> takim czasie
>
> --
> mst <at> gazeta <.> pl
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Cały czas mowa o dobowej dokładności zegara na poziomie 0,1% w urządzeniu w którym
taka dokładność nie jest wymagana. W fotoradarze czas jest przy okazji. Śmieszne są
sytuacje jak ktoś dostał zdjęcie swojego samochodu przewożonego na lawecie. W
sytuacji opisanej w temacie były dwa wykroczenia i za dwa ktoś zapłaci. Jak by to był
odcinkowy pomiar prędkości gdzie dwa oddalone urządzenia muszą mieć czas z dużo
wyższą dokładnością niż 0,1% była by podstawa do reklamacji.
-
20. Data: 2014-12-01 16:40:27
Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> Cały czas mowa o dobowej dokładności zegara na poziomie 0,1% w urządzeniu w którym
taka dokładność nie jest wymagana. W fotoradarze czas jest przy okazji. Śmieszne są
sytuacje jak ktoś dostał zdjęcie swojego samochodu przewożonego na lawecie. W
sytuacji opisanej w temacie były dwa wykroczenia i za dwa ktoś zapłaci. Jak by to był
odcinkowy pomiar prędkości gdzie dwa oddalone urządzenia muszą mieć czas z dużo
wyższą dokładnością niż 0,1% była by podstawa do reklamacji.
a to się dopiero okaże czy zapłaci. bo to jest podstawa do
kwestionowania poprawności działania urządzenia.
Skoro nawet zegara nie potrafią ustawić to skąd wiadomo, że reszta była
skalibrowana poprawnie?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett