  • 1. Data: 2014-02-26 19:04:10
    Temat: Telefon z fizyczna klawiatura i dobrym aparatem fotograficznym
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Chcialby kupic jakis telefon komorkowy z fizyczna klawiatura, bez dotykowego
    ekranu, z w miare dobrym aparatem fotograficznym.
    Przegladalem troche internet ale tam polecaja telefony ktore nie sa juz
    produkowane od kilku lat. (np Sony Ericsson ELM). Nie sadze aby przestano
    produkowac takie telefony.
    Po prostu nie wiem czego i u jakiego producenta szukac.
    Czy moze ktos z Was zaproponowac mi jakis model, ktory jest obecnie
    produkowany i ma przynajmniej takie parametry jak Sony Ericsson ELM?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2014-02-26 22:23:02
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 19:04:10 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Czy moze ktos z Was zaproponowac mi jakis model, ktory jest obecnie
    > produkowany i ma przynajmniej takie parametry jak Sony Ericsson ELM?

    Nie ma, zapomnij albo szukaj jakiejś używki w kolekcjonerskim stanie. Sam
    używam Blackberry 8900 i chyba kupię jakiegoś na zapas, bo jakby się temu
    coś stało, to zostanę bez telefonu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-02-26 22:42:39
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik P.B. napisał:

    > Nie ma, zapomnij albo szukaj jakiejś używki w kolekcjonerskim stanie. Sam
    > używam Blackberry 8900 i chyba kupię jakiegoś na zapas, bo jakby się temu
    > coś stało, to zostanę bez telefonu.

    A ja mam taka mysl i pytanie - jak teraz niedowidzacy i niewidomi moga
    obsluzyc telefon?

    Nie da sie wyczuc przyciskow.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 4. Data: 2014-02-26 23:08:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 22:42:39 +0100, mr misio napisał(a):

    > Nie da sie wyczuc przyciskow.

    W Blackberry Q5 i Noki 301, 302 też nie? Serio?

    Albo w czymś takim:
    http://farm7.staticflickr.com/6054/6217484475_ca3134
    ac6a_o.jpg

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2014-02-26 23:09:48
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 22:42:39 +0100, mr misio napisał(a):

    > A ja mam taka mysl i pytanie - jak teraz niedowidzacy i niewidomi moga
    > obsluzyc telefon?
    >
    > Nie da sie wyczuc przyciskow.

    Są w sprzedaży jakieś telefony z normalnymi guzikami, jest parę modeli "dla
    seniora", więc jakoś sobie dadzą radę. Gorzej z dobrym aparatem
    fotograficznym: w dumbphonach o ile w ogóle jest aparat, to zwykle jakiś
    nic nie warty złom :/ Tańsze dotykowce też miewają aparaty, które np. nie
    pozwalają na zeskanowanie kodu kreskowego, bo z dużej odległości mają za
    małą rozdzielczość, a z małej, przez brak AF, nie łapią ostrości.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2014-02-26 23:31:40
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 22:08:23 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > W Blackberry Q5 i Noki 301, 302 też nie? Serio?

    Którym przyciskiem w Q5 odbiera się rozmowę? Śliniłem się na Q5, kasę
    zbierałem, a jak obejrzałem na żywo Q10, to już go nie chcę. Zwykły
    dotykowy smartfon ze wszystkimi wadami Androida, wszystkimi wadami BB i bez
    żadnych ich zalet. Klawiatura jest wprawdzie, ale jest to wysunięta na
    stałe klawiatura do pisania - brak guzików ze słuchawką. BIS też nie działa
    - do bani z takim Blackberry. Trzeba będzie Bolda 9780 poszukać na czarnym
    rynku jako następcy dla Curve 8900. Ładne sztuki wyceniane są podobnie jak
    Q5 - to o czyms świadczy :)

    Co do Nokii: 301 fajny klasyk, ale aparat foto to atrapa - bez AF i lampy
    może mieć i miliard pikseli: i tak nic będzie widać. Nokia 302 podobnie ale
    qwerty.

    Może jest jakiś nowy telefon z fizyczna klawiaturą i dobrym aparatem
    fotograficznym, ale ja takim cudzie nie słyszałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2014-02-27 01:50:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 23:31:40 +0100, P.B. napisał(a):

    > stałe klawiatura do pisania - brak guzików ze słuchawką. BIS też nie działa
    > - do bani z takim Blackberry. Trzeba będzie Bolda 9780 poszukać na czarnym

    Brak BIS to zaleta - nie trzeba płacić comiesięcznego haraczu, wystarczy
    zwykły pakiet danych, znacznie tańszy

  • 8. Data: 2014-02-27 07:45:06
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:50:58 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Brak BIS to zaleta - nie trzeba płacić comiesięcznego haraczu, wystarczy
    > zwykły pakiet danych, znacznie tańszy

    Tak? W Play w taryfach na kartę BIS kosztuje 10 zł miesięcznie. Pakiet
    500MB kosztuje 9 zł. Te 500MB w Nokii E63 wystarczało mi z zapasem, ale
    podejrzewam, że w Androidzie albo BB OS10 ciężko byłoby miesiąc na tym
    przeżyć. BIS jest dzisiaj nieco archaiczny, ale szkoda, że samo BB go
    porzuciło.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2014-02-27 07:46:16
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:50:58 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Brak BIS to zaleta - nie trzeba płacić comiesięcznego haraczu, wystarczy
    > zwykły pakiet danych, znacznie tańszy
    20 PLN (a może nawet 10) miesięcznie z netem bez limitu to haracz?

    --
    Franc

  • 10. Data: 2014-02-27 11:24:43
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Franc napisał:

    > 20 PLN (a może nawet 10) miesięcznie z netem bez limitu to haracz?

    To zalezy czy mozna nie placic czy trzeba placic.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg