  • Data: 2021-01-27 12:31:35
    Temat: Re: Telefon na wiele kilometrow.
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.01.2021 o 11:04, Marek pisze:

    > To po co wszyscy używają SSB na dalekich zasięgach?

    Dla dalekiej propagacji nie ma różnicy czy sygnał jest w AM, FM czy w
    SSB. Fala z Rio de Janeiro dotrze do Polski z każdym sygnałem.
    SSB, względem AM nadawanym z nadajnika o takiej samej mocy, łatwiej
    będzie odebrać i zrozumieć w otoczeniu zakłóceń. Przy słabym sygnale w
    AM słychać, że ktoś coś mówi, w SSB rozumiesz korespondenta, w FM sam
    szum i trzaski.
    Czyli za sukces dalekiej łączności odpowiadają mniej więcej w połowie
    warunki propagacyjne i zastosowana modulacja.

    yabba