  • 131. Data: 2011-03-21 22:17:16
    Temat: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 22:22:51 +0100, Michal Jankowski wrote:
    >Pacz pan, jakie czasy, dawniej to dane z modemu musiały iśc gdzieś
    >dalej, bo modem był za głupi, żeby je skonsumować dla siebie...

    Michale, to dawno i nieprawda bylo.
    Taki modem to mial z 19 cali szerokosci :-)

    >Anyway, nie widze różnicy między zakazem podłączania do telefonu
    >komputera (praktyka w USA) a zakazem bramek FCT (w Polsce). Tak samo
    >klienta ogranicza się zapisami umowy i tak samo operator wkracza na
    >śliski grunt 'podłuchiwania' klienta, żeby mu złamanie umowy
    >wykazać...

    Co nie znaczy ze jestesmy z polskich zapisow dumni :-)

    J.

  • 132. Data: 2011-03-21 23:04:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Mar 2011 13:48:41 -0500, Pszemol wrote:
> [...]
    >6.12.1 What Are the General Terms that Apply to All AT&T DataPlus/AT&T
    >DataPro?

    >Data Services sold for use with AT&T RIM BlackBerry devices, and SMARTPHONEs
    >may not be used with other devices, including but not limited to, personal
    >computers, PC Data Cards and the like, either by tethering devices together,
    >by SIM card transfer or any other means.

    >Za każde rozpoczęte 1GB w planach 2GB i 4GB po przekroczeniu limitu
    >na miesiąc płacisz $10. W tańszym planie 200MB, każde następne
    >rozpoczęte 200MB po przekroczeniu limitu jest naliczane po $15 :-)

    a) nie rozumien co to jest tethethering, nie ma w Slowniku Jezyka
    Amerykanskiego :-P

    b) nic juz nie rozumiem - producenci telefonow im doplacaja za te MB
    czy co ? Nie moge sobie dokupic Dataplanu do zwyklego telefonu, czy
    skoro wie co to jest interet to juz z definicji jest smartfon ?
    "modemu" do komputera tez sobie kupic nie moge, bo
    "AT&T DataPlus/AT&T DataPro plans with Tethering may be used to tether
    such SMARTPHONE and BlackBerry devices to a personal computer".

    Modem moge, o ile jest firmy BlackBerry lub SMARTPHONE :-)

    a punkt 6.2 jest ciekawy.

    Ciekawe jak sie ma 6.12.2 do pkt 10.1

    J.

  • 133. Data: 2011-03-21 23:08:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Widzisz, a tej starej złem Europie obowiązuje zakaz sprzedaży wiązanej...
    > Nie wolno nakazać klientowi zakupu towaru razem z usługą. ALe my zacofani
    > jesteśmy :-)

    Już to przerabialiśmy... tu nie chodzi o zacofanie. Tu chodzi o ceny.
    Dlatego że nie toleruje się sprzedaży wiązanej to cena iPhone jest
    kilkukrotnie wyższa niż tego samego urządzenia w USA...
    Kto na tym prawie skorzystał? Bo ja się cieszę tanim iPhonem...

    > No to chcę mieć iPhone'a nie w atandt. Koniecznie muszę jechac do Kanady?
    > :-)

    Nie, nie musisz. Możesz siedząc na tyłku w Azerbejdżanie kupić
    sobie iPhona przez internet. W USA też tak samo można zrobić.

    > Załóż fanpage na fejsbuku, będę Twoim fanem :-)

    Lepiej mi wyjaśnij co miałeś na myśli z tym net neutrality - chętnie
    poczytam Twoje wypociny bo akurat jestem tematem mocno
    zainteresowany... A podejrzanie zamilkłeś :-)

  • 134. Data: 2011-03-21 23:11:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No jakze to - za przyjemnosc surfowania w kibelku, 5m od komputera z
    > duzym ekranem, zaplaciles 200$, a za przyjemnosc surfowania w Europie
    > nie chcesz zaplacic ? To sobie nie surfuj, zobaczysz ile to warte :-P

    Akurat w kibelku nie surfuję... ale w sumie to całkiem niezły pomysł :-)
    Tak czy inaczej surfowanie ponad 2 lata ma dla mnie większą wartość
    niż surfowanie 2 tygodnie, więc jakkolwiek zapłacenie 200 dolców
    za iPhone nie było wielkim wydatkiem to zapłacenie 200 dolców
    za europejski telefon uznaję już za coś z pogranicza rozrzutności...

  • 135. Data: 2011-03-21 23:14:53
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    > A wszystko przez to, że macie prepaidy... :-)
    > Bo w moim abonamencie masz te 1400 minut i nie ma to znaczenia
    > czy dzwonisz do komórki, do miasta lokalnie czy w innym stanie...
    > Czy jesteś na wakacjach na Hawajach i dzwonisz do domu do Illinois
    > czy też lokalnie po pizzę czy taksówkę na wyspie. Minuta jest minuta
    > i już - jedyny wyjątek to rozmowy z komórki AT&T do komórki AT&T
    > bo te wewnątrzsieciowe są zawsze za darmo. U Was się płaci za
    > połączenia Orange-Orange? Albo z Plus do Plusa?

    A u nas w Niujorku, ktos Cię świetnie podsumował :)
    W Polsce nie płaci się za przychodzące i co Ty na to "cfaniaku" za
    dolara?

  • 136. Data: 2011-03-21 23:17:59
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl>
    napisał w wiadomości

    > Pewnie dlatego ludzie mdleją z radości, że AT&T przejmuje T-Mobile ;)
    >
    > http://arstechnica.com/tech-policy/news/2011/03/inte
    rnet-explodes-with-snark-anger-despair-over-t-mobile
    s-sale.ars

    Zajebiste:
    Anil Dash: "On the plus side, it'll be fun to watch the government break
    up AT&T again in a few years. Keeps re-forming like the T1000 in
    Terminator 2."

  • 137. Data: 2011-03-21 23:20:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Co nie znaczy ze jestesmy z polskich zapisow dumni :-)

    Ja też nie jestem z zapisów w umowie AT&T "dumny".
    Też bym chciał dostać iPhone bez simlocka, do ktorego
    mogę sobie włożyć polską lub kanadyjską sim kartę na
    wycieczce za granicę. Też chciałbym sobie bez ograniczeń
    dzielić internet z iPhone przez funkcję hotspot do laptopa.
    Ale jeśli dzięki tym zapisom mam tańszego iPhone
    niż w Europie, jeśli dzięki temu wiecej osób może go mieć
    i dla niego pisać ciekawe aplikacje to dlaczego by nie?
    Chyba fajniej mieć to samo taniej niż to samo drożej, nie?

    Niestety niepokojące wieści z wczoraj, merger z T-Mobile,
    nie przyprawia mnie o nastrój radości... Pozostaje mieć
    nadzieję, że urząd do walki z monopolem zgłosi veto,
    bo połączony AT&T z T-Mobile stanie się niestety w USA
    monopolistą, przynajmniej w segmencie GSM tego rynku...

  • 138. Data: 2011-03-21 23:21:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 18:08:34 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Bo ja się cieszę tanim iPhonem...

    Jesteś coraz bliższy zaistnienia w mojej stopce, teksty masz coraz lepsze,
    "Ani Mru Mru" wymięka.
    Przyłączam się do sugestii Maćka, też będe twoim fanem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 139. Data: 2011-03-21 23:27:17
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

> [...]
    > bo połączony AT&T z T-Mobile stanie się niestety w USA
    > monopolistą, przynajmniej w segmencie GSM tego rynku...

    Ale dzięki temu więcej ludzi będzie mogło mieć ajfona i pisać dla niego
    ciekawe aplikacje...

  • 140. Data: 2011-03-21 23:28:19
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

> [...]
    > za iPhone nie było wielkim wydatkiem to zapłacenie 200 dolców
    > za europejski telefon uznaję już za coś z pogranicza rozrzutności...

    Sprawdź czy w umowie nie ma zakazu używania ajfona w kiblu