-
51. Data: 2012-01-15 23:19:54
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:jespad$37n$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
>>
>> Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
>> news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
>>> W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
>>>
>>>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
>>>> hamowanie przerywane niszczy samochod
>>>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
>>> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
>>> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
>>> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
>>
>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>
> Silniki dwusuwowe?
>
>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>
> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
-
52. Data: 2012-01-16 01:12:14
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>> Silniki dwusuwowe?
>>
>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>
>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>
> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
ktore oszczedne nie byly.
Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
J.
-
53. Data: 2012-01-16 08:36:22
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-15 23:19, Kris_Poland pisze:
>
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> news:jespad$37n$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:
>>>
>>> Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
>>> news:jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl...
>>>> W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:
>>>>
>>>>> tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
>>>>> hamowanie przerywane niszczy samochod
>>>>> a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
>>>> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
>>>> dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
>>>> czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
>>>
>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>
>> Silniki dwusuwowe?
>>
>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>
>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>
> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
Jak widzę nie wystarczyły, praktyka przeczy temu co napisałeś
wcześniej.
-
54. Data: 2012-01-16 09:08:26
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-16 01:12, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>> Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>> Silniki dwusuwowe?
>>>
>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>
>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>
>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>
> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od syrenki,
> ktore oszczedne nie byly.
Dwusuwów oprócz tych z syrenki trochę jeździ - żaden z nich nie
potwierdza teorii o rzekomej wyższej sprawności dwusuwu, że o
spożyciu nie wspomnę. :)
> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
Jest trochę konstrukcji, które w zamyśle mają przewyższać konstrukcje
czterosuwowe (mniej palić - sprawność, być mniej skomplikowane, lżejsze
itd.) ale coś im ciężko idzie. Zobaczymy co przyniesie czas
i kolejne normy Euro ;)
-
55. Data: 2012-01-16 10:36:35
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-13 21:27, Maciek wrote:
> Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a):
>
>> Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia
>> ponizej 5 metrow.
>
> W tym roku trafilem na takie warunki, ze musialem otworzyc okno, wystawic
> leb i tak sie turlac. Gesta mgla, marznaca na szybie, widocznosc 2-3 metry.
> 2 kilometry jechalem chyba z 15 minut.
Dla mnie hitem był zjazd zimą do Limanowej po serpentynach (nie trasą
wyścigu górskiego :-), gdzie "pilot", wystawił głowę przez szybę i
nawigował lewo-prawo wypatrując bocznej zaspy :-)))
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
56. Data: 2012-01-16 10:38:48
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-13 21:42, to wrote:
> begin Krzysiek Kielczewski
>
>> Pół godziny to Twój pomysł.
>
> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
ROTFL :-) jak będę miał siłe, to nagram film z odśnieżania... po
zakończeniu (2-5 minut) temperatura silnika jest w połowie niebieskiego
pola (20-30C)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
57. Data: 2012-01-16 10:50:16
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-15 21:36, J.F. wrote:
> Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):
>> Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a):
>>> Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-)
<...>
>> A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :)
>
> Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-)
> http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,ti
tle,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,articl
e.html
ROTFL :-)))
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
58. Data: 2012-01-16 10:54:52
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
a tak prawie na temat: a masz moze dostep/znasz jakies filmiki ktore
ucza podobnych zachowan ale bez bledow opisanych w watkach?
szukam czegos dobrego do podszkolenia zony.
-
59. Data: 2012-01-16 11:13:20
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
On 2012-01-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Tak prawde mowiac - lato bylo.
>> Nie wiem, moze i syrenke trzeba bylo i latem rozgrzewac.
>Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika
>rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115'
>stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej)
Sam sie rozgrzewa :-)
Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i
ssaniem trzeba bylo operowac. Latem nie bylo tego problemu, aczkolwiek
jezdzilem 104 a nie 103.
J.
-
60. Data: 2012-01-16 11:31:53
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>Temperatura robocza silnika: ~100'. Temperatura wyłączonego silnika
>>rano: latem z 15', w zimie -15/0. Czyli mamy 85' różnicy i 100/115'
>>stopni różnicy. IMO rozgrzewać i latem (acz krócej)
>
> Sam sie rozgrzewa :-)
> Zima to owszem - gaznikowce zanim sie rozgrzaly to i gorzej chodzily i
> ssaniem trzeba bylo operowac.
Teraz elektronika operuje. IMO istotniejsza jest kwestia smarownia, a
nie samego spalania.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski