  • Data: 2015-06-21 11:03:32
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan" <k...@p...net> napisał w wiadomości
    news:mm5s29$okf$1@node2.news.atman.pl...

    > Byłem serwisantem jednostki centralnej Odra 1305. Dostaliśmy funk nówkę.
    > Jak się coś zepsuło, diagnozowałem pakiet, wyciągałem i wycinałem w ciemno
    > TTLe produkcji sowieckiej. Wkładałem polskie. Jak nie działało, to
    > NRDowskie a potem czeskie. I wtedy już musiało działać. I niezawodność
    > rosła. Po wymianie badziewia JC się już nie psuła.

    Czeskie piszesz...
    To mi się przypomniało, jak na słynnym Bazarze na Saskiej Kępie, czyli
    wiadomo gdzie, kupowałem, po 2000 PLZ, czyli bardzo tanio, czeskie AA,
    zwykłe, Leclanchego, nie żadne alkaliczne. Serio i poważnie, tak świetnych
    baterii (nasze alkaliczne nie umywały się nawet) nie kupiłem już nigdy
    później. A nie wiem, czy producent jeszcze działa, bo to ze 20 lat temu,
    jeśli nie więcej, było.

    > podstawowka ma 6 klas.

    Ja zaczynałem chyba w 6, ale jeszczse za 8-klasowej szkoły.

    > Dzisiaj w programie edukacji jest 160 godzin fizyki, chemii i biologii a
    > 860

    To i tak w sumie sporo, wobec... za moment o tym.

    > godzin indoktrynacji religijnej. Więc społeczeństwo będzie religijnie

    Pewnie będzie.

    > zindoktrynowane ale czy mądre? Wątpię.

    Tylko czy to będzie prawdziwa wiara? Czyż takie lekcje nie uczą tego od
    strony logiki, matematyki, a tego nie można w peni na logikę pojmować. Ale,
    nie tutaj o tym.

    > "Takie będą rzeczypospolite jakie będzie młodzieży chowanie".

    W rzeczy samej.
    Ja w szkole narzekałem na jeszcze jedną rzecz. Na języku polskim zatruwaniem
    oderwanymi od życia pierdołami typu "Co poeta miał kurwa na myśli", czy
    pojmowaniem literatury wg koncepcji pani nauczycielki, spróbowałbyś opisać
    jakiegoś bohatera pozytywnego, że ci się nie podoba, nawet jeśli poprawnie
    uzasadnisz, murowana dwója w dzienniku. Coś jak w dowcipie, jak dzieci
    mówią, gdzie czyj dziadek służył, Jasio mówi, że w SS, pani stawia dwóję, a
    to Szare Szeregi, Kazio, że w AK, dostaje piątkę, a to Auschwitz Kommando.
    (teraz ten moment sprzed kilku chwil):
    A do tego wszystkiego gramatyka... 7 godzin lekcyjnych... Nie... nie na
    tydzień... nie na miesiąc... NA CAŁY rok szkolny! Umiem dobrze mówić
    dlatego, bo podsłuchiwałem i podsłuchuję tych, co też dobrze umieją, np. jak
    jeszcze w mediach nie puszczano przed kamerę byle kogo, kto nie umiał
    pięknie i porządnie się wysłowić... A dzisiaj już sam spiker potrafi walnąć
    z grubej rury "dwutysięczny piętnasty"... to się panie zdecyduj,
    dwutysięczny, czy piętnasty?... Jednak bez porządnej bazy ze szkoły zdarza
    się, że przemknie coś niepoprawnego, muszę się szczególnie koncentrować. To
    ciężki i niemiły bagaż.

    896510439 896126048