  • 11. Data: 2011-01-24 00:08:41
    Temat: Re: Tata Safari fajne auto... ale to przyśpieszenie?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Lucjan

    > Szukam auta myślałem o Dacii Duster jednak pisaliście że to nieprawdziwy
    > napęd 4x4. Spodobał mi się Tata Safari. Pytanie tylko dlaczego on ma
    > takie słabe przyśpieszenie.

    Pewnie przełożenia no i przede wszystkim straty mocy na napęd, ciężkie
    koła etc. Oprócz powietrza do 100 km/h nie ma bardzo dużego znaczenia,
    ale jakieś tam pewnie też ma.

  • 12. Data: 2011-01-24 00:09:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-23 22:52, =Marcos= pisze:

    > Przełożenie, współczynnik oporu powietrza.

    Raczej masa własna i przełożenia. Opór powietrza do prędkości 100km/h
    nie ma aż tak dużego znaczenia.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 13. Data: 2011-01-24 00:13:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-24 00:08, to pisze:

    > Pewnie przełożenia no i przede wszystkim straty mocy na napęd, ciężkie
    > koła etc. Oprócz powietrza do 100 km/h nie ma bardzo dużego znaczenia,
    > ale jakieś tam pewnie też ma.

    Przecież to coś waży 2100kg, a on chciałby żeby fruwało jak gazela.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 14. Data: 2011-01-24 01:28:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-23 22:30, Lucjan pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam auta myślałem o Dacii Duster jednak pisaliście że to nieprawdziwy napęd
    > 4x4. Spodobał mi się Tata Safari. Pytanie tylko dlaczego on ma takie słabe
    > przyśpieszenie.
    >
    > http://tata-safari.audik.eu/
    >
    > nawiasem mówiąc fajna stronka. Ale wg niej to auto ma. Uwaga 16 sekund do 100
    > km/h! Jak to możliwe? Może to jakiś błąd? Przecież nawet jakby ważyło 2 tony
    > to na 1 tonę przypada 70 KM a autka typu 206 75 KM miały spokojnie 13 sekund.
    > Skąd więc 16 sekund u taty??? Błąd? Czy może mi to ktoś wyjaśnić?

    To auto ma dużą masę własną 2100kg, co daje mu ledwo 67KM/1t.

    Daewoo Matiz ma 51KM, masę 800kg (64KM/t) i do 100km/h rozpędza się
    16.9s. Czyli mniej-więcej się zgadza.

  • 15. Data: 2011-01-24 01:59:14
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 23:08:33 +0100, krz napisał(a):

    > Co prawda to nie tata (chyba?), ale jakoś nie sądzę, aby tata wypadła
    > lepiej..
    Tata to Hindus.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2011-01-24 05:29:52
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-23 23:08, krz pisze:
    > masz tu crash test chińskiej terenówki:

    Bądź łaskaw zauważyć,
    że wiele chińskich aut to kontynuacja europejskiej produkcji.
    Jako europejskie były super kul, jako chińskie - "catastrophe".

    Mogliby być też bardziej obiektywni i pokazać jak się toto zderza z
    takim, za przeproszeniem, vw golfem.
    P.

  • 17. Data: 2011-01-24 06:43:20
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Bo to waży 2 tony i tak przyśpiesza.

    jeszcze fajniej było w poprzednim modelu. Diesel miał pojemność 1,9 (90KM) i
    prędkość max w okolicy 130. Dla przyzwoitości wartości przyspieszenia do 100
    nie podawali ;-)

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 18. Data: 2011-01-24 07:09:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    krz wrote:

    > masz tu crash test chińskiej terenówki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=DZWy_fASSiQ&feature=p
    layer_embedded

    > Co prawda to nie tata (chyba?), ale jakoś nie sądzę, aby tata wypadła
    > lepiej..

    mogliby z litości dla ofiar zamiast poduszek zamontować zwykłe granaty,
    przynajmniej by nie cierpieli.

    Czy te urządzenia wolno sprzedawać w europie? :)

  • 19. Data: 2011-01-24 08:55:40
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 21:30:17 +0000 (UTC), Lucjan napisał(a):

    > http://tata-safari.audik.eu/
    >
    > nawiasem mówiąc fajna stronka. Ale wg niej to auto ma. Uwaga 16 sekund do 100

    "Tata Safari oczywiście bardzo dobrze jeździ po szosie. Posiada system ABS
    pozwalający na łatwe wyhamowanie pojazdu."

    A ja myślałem że ABS jest obowiązkowy w nwych samochodach.
    I co oznacza w tym przypadku słowo łatwe ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 20. Data: 2011-01-24 09:26:37
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-01-24 08:55, huri_khan pisze:

    > "Tata Safari oczywiście bardzo dobrze jeździ po szosie. Posiada system ABS
    > pozwalający na łatwe wyhamowanie pojazdu."
    >
    > A ja myślałem że ABS jest obowiązkowy w nwych samochodach.
    > I co oznacza w tym przypadku słowo łatwe ?

    Zwróć uwagę, że cała ta strona jest zredagowana przez głupka. Tam jest
    masa błędów. Że o "rzetelności" testu/recenzji nie wspomnę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl