  • 1. Data: 2009-04-28 21:08:40
    Temat: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Dlaczego tarcze hamulcowe do motocykli mają popierdolone ceny?
    Klocki do motoru sa w podobnej cenie do klocków samochodowych. Tymczasem
    tarcze to jakiś kosmos.
    Tak sobie looknąłem do intermotors po ile tarcze lucasa do hondy hornet. No
    i MSW243 kosztuje w detali 1186pln/szt.
    Kurwa kto tu na głowę upadł? Tak dla porównania przednia tarcza hamulcowa do
    mojego samochodu - większa niż przeciętnie moc i masa więc tarcza jest spora
    to koszt rzedu 200pln. ATE kosztuje 300.
    O co chodzi że do motocyklowa tarcza kosztuje tyle co 5 tarcz samochodowych?
    To są jakieś specjalne "laskerobiące" stopy metali czy co?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-04-28 21:21:17
    Temat: Re: Tarcze hamulcowe - o co kaman?
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Alti pisze:

    > O co chodzi że do motocyklowa tarcza kosztuje tyle co 5 tarcz
    > samochodowych?

    Bo firma produkuje i sprzedaje 1000x wiecej samochodowych i motocyklowych.
    Bo technologia wykonania (zwlaszcza tarcz plywajacych) jest duzo
    bardziej skomplikowana.
    Bo wymiary wymagaja dokladniejszej obrobki

    Bo tak

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-04-28 21:22:42
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Kuczu pisze:
    > samochodowych i motocyklowych.

    Errata:

    samochodowych NIZ motocyklowych

  • 4. Data: 2009-04-28 21:40:34
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Bo firma produkuje i sprzedaje 1000x wiecej samochodowych i motocyklowych.

    No ale klocki są w podobnych cenach....

    > Bo technologia wykonania (zwlaszcza tarcz plywajacych) jest duzo bardziej
    > skomplikowana.
    > Bo wymiary wymagaja dokladniejszej obrobki

    Możesz coś przybliżyć?
    Wojtek

  • 5. Data: 2009-04-28 23:13:40
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Alti" wrote...
    > Dlaczego tarcze hamulcowe do motocykli mają popierdolone ceny?
    > Klocki do motoru sa w podobnej cenie do klocków samochodowych. Tymczasem
    > tarcze to jakiś kosmos.

    Klocki hamulcowe w obu przypadkach wykonywane sa tak samo, ta sama metoda i
    z tych samych materialow... tylko ksztalt inny.
    Tarcze wykonywane sa z innych materialow. Samochodowe to sezonowane zeliwo
    odpowiednio wytoczone i tarcza gotowa. Motocyklowe sa wykonane ze stopow
    nierdzewnych, a dodatkowo czesto skladaja sie z kilku elementow - wnetrze
    tarczy, sama tarcza i plywajace laczenie pomiedzy nimi.
    Tarcze samochodowe produkuje czesto kilka roznych firm dzieki czemu cena
    spada, motocyklowe zazwyczaj robi tylko jedna - brak konkurencji=wyzsza
    cena.
    Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy
    chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie, a dodatkowo
    musza byc lekkie. Caly uklad kola (masa nieamortyzowana) wazy znacznie
    mniej, wiec tarcza stanowi wiekszy procent tej masy.

    --
    pozdro
    James

  • 6. Data: 2009-04-29 05:51:09
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości

    > Klocki hamulcowe w obu przypadkach wykonywane sa tak samo, ta sama metoda
    > i z tych samych materialow... tylko ksztalt inny.

    no nie do końca za dwa klocki wielkości paczki po zapałkach na tył do mojego
    kata płace 100zł , a za pudło textarów gdzie jest 8 klocków wielkości paczki
    po fajkach każdy z czujnikami do mojego audi S6 na przód płace 120zł co
    prawda przyrabacone ale do KTM też rabat dają więć gdzie tu podobieństwo?

    pozdrawiam
    rafał
    450exc

  • 7. Data: 2009-04-29 07:31:38
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    James pisze:

    > Tarcze wykonywane sa z innych materialow. Samochodowe to sezonowane zeliwo
    > odpowiednio wytoczone i tarcza gotowa.

    Czesto odlew zeliwny lub stalowy odpowiednio przetoczony i szlifowany .

    > Motocyklowe sa wykonane ze stopow nierdzewnych,

    Ktore ? Dodaj slowo "czasami" a bedzie to prawda. Czasami stosuje sie
    tez szare zeliwo.

    > Dodatkowo samochodowe sa robione tak, zeby byly mocne i czasem mialy
    > chlodzenie. Motocyklowe musza miec bardzo dobre chlodzenie

    Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych
    Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego.

  • 8. Data: 2009-04-29 07:54:06
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Alti pisze:

    > Możesz coś przybliżyć?

    W tarczach pływających masz sporo elementów które trzeba połączyć w
    całość, gdy tarcze samochodowe są z zasady jednoelemntowe - kawał
    odlanego i przetoczonego mela i koniec. Poza tym motocyklowe są znacznie
    cieńsze więc wymagaja specjalnej obróbki bo i przegrzać je łatwo, i
    wszelkie odchyłki od zadanych wymiarów natychmiast skutkują wibracjami.

    BTW sprawdź www.dwa-kola.pl . Ja komplet tarcz ORAZ klocków na przód do
    VFR kupiłem w cenie ciut wyższej niż jedna tarcza w ASO.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 9. Data: 2009-04-29 07:56:47
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych
    > Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego.

    Akurat wentylowane w przypadku tarcz motocyklowych nie musi oznaczać
    tego samego co w autach. Chyba nieprzypadkowo tarcze w nowych sportach
    mają kształt a'la piła tarczowa ?

  • 10. Data: 2009-04-29 08:51:54
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    > Pokaz mi wentylowane tarcze do motocykla. Tak, pamietam o starych
    > Yamaszach, ale pokaz mi cos wspolczesnego.

    dziurkowanie tarcz to glownie po to, wiec aktualnie - wszystkie :)

    doomin13
    smc660