  • 21. Data: 2010-01-26 10:05:23
    Temat: Re: Tankowanie LPG w dniu wczorajszym ;)
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > A cóż to za cudowna mieszanka, skoro propan wrze (wrzy?) w temperaturze
    > -42 st.C.?

    Propan tak ale propanu jest około 40 do 48 % w mieszaninie LPG reszta to
    butan i syf (bo to gaz techniczny)

  • 22. Data: 2010-01-26 12:54:09
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > A wczoraj na �adnej stacji na kt�rej by�em nie sprzedawali LPG.

    Tyle że to wynika z LENISTWA obsługujących dystrybutory ..
    W przypadku benzyny i ropy klient sam się obsługuje i marznie ...

    W przypadku LPG to pracownik stacji musi zatankować , a przy takim
    mrozie często nie ma chętnego do tankowania ..

    Wtedy robi się "awarię" , "brak LPG" , aby tylko się odczepili ...

    Lepiej jest na małych stacyjkach , gdzie sprzedawcy zależy na ...
    sprzedaży paliwa , a nie na sprzedazy hot-dogów , gazetek i itd a do
    obsługi dystrybutora nie ma chętnego ...

    Nie ma żadnego problemu z tankowaniem na takim mrozie ...

    Chodzi tylko i wyłącznie o lenistwo obsługujących ...

  • 23. Data: 2010-01-26 15:28:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    g> napisał(a):

    > Nie, ale część auto ma uszkodzoną pompę, albo tak ustawione że ledwo
    > jeździ na benzynie.

    W celu...? :)

  • 24. Data: 2010-01-26 16:04:27
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-25 15:22, MM pisze:
    > Co jakiś czas na grupie słychać jak to silniki Diesla są beee bo w zimie
    > nie można ich odpalić bo paliwo "zamarzło".
    > A wczoraj na żadnej stacji na której byłem nie sprzedawali LPG.
    > Więc wole już diesla dolać miarkę dodatku i mieć pewność że zatankuję
    > paliwo przy mrozach - ~20 i pojadę dalej.

    A powiedzcie, jak to jest, czy koncerty sprzedające LPG zmieniają skład
    mieszanki w zależności od sezonu? Bo latem to oczywiście odpalisz na
    samym butanie, ale regulując udział proporcji propan/butan możemy
    uzyskać temperaturę wrzenia mieszanki powiedzmy -20 która to jest
    graniczną i może nie być prawnie przystosowana do handlu w zadanych
    warunkach. (można zapalić jednego papierosa, ale nie można sprzedawać po
    jednym papierosie ;-) )
    Bogatszej mieszanki (więcej propanu który jest kaloryczniejszy i wrze w
    niższej temperaturze) dużym koncernom może się nie opłacać wprowadzać do
    produkować i dystrybuować dla kilku(nastu) dni w roku.
    Czysto teoretycznie rozważam, bo nie dotyczy mnie problem.
    ________MAT_______

  • 25. Data: 2010-01-26 21:30:43
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał

    > Propan tak ale propanu jest około 40 do 48 % w mieszaninie LPG reszta to
    > butan i syf (bo to gaz techniczny)

    Butan ma temperaturę wrzenia w okolicach -2 st.C. Rany, Mistrzu co miałeś z
    fizyki?

    Zbigniew Kordan

  • 26. Data: 2010-01-27 00:06:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 16:07:41 +0100, KJ Siła Słów wrote:
    >nie wiem, nie znam sie, nie mam LPG w żadnym aucie, ale taksówkarz w
    >sobotę wieczorem sie skarżył, że na 3 kolejnych stacjach nie mógł
    >zatankować gazu.

    Ale o co chodzi - zabraklo, atestu nie maja czy co ?

    na LPG i w wieksze mrozy jezdzilem, tylko wtedy odpalanie na benzynie
    obowiazkowe.

    J.

  • 27. Data: 2010-01-27 00:07:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 22:35:56 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    >Pewnie - dziś u mnie -22, i robię tak samo.
    >Kwestia tego, że czytałem iż ludzie odpalali na LPG przy -20 / -25 (!!!) -
    >ciekaw jestem czy im reduktor zamrazał w sekundę czy w dwie ;-)

    Kilkadziesiat sekund / ~300m..

    J.

  • 28. Data: 2010-01-27 09:28:25
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-26, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > W celu...? :)

    Leczenia kompleksów.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2010-01-27 09:46:52
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    Nie zamarzał ...

    Sam przez pewien czas na BLOSie odpalałem od razu na LPG i nawet w
    największe mrozy problemu nie było.
    Samochód odpalał mi lepiej na LPG niż na benzynie (Nubira).

    Ustawianie wysokiej temperatury przełączania na gaz jest spowodowane
    bardzo czułymi na niskie temperatury wtryskami oraz "ochroną"
    reduktora przez zbyt szybkim zużyciem ...

    Tyle że przy cenach reduktorów (od 120zł) , taniej wyjdzie co kilka
    lat wymieniać reduktor niż bez sensu spalać na ogrzanie benzynę ...

  • 30. Data: 2010-01-27 09:58:33
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 26-01-2010 o 12:54:09 kaszpir <k...@t...pl> napisał(a):

    > Tyle że to wynika z LENISTWA obsługujących dystrybutory ..
    > W przypadku benzyny i ropy klient sam się obsługuje i marznie ...

    Nie z lenistwa tylko z parametrów technicznych dystrybutora.

    A wy się rozpisujecie że przy -30 jeździ się na gazie.

    A mi chodzi o samą możliwość zatankowania tego paliwo.