    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tanie auto w eksploatacji cd... duże Daewoo :)
    Date: Sat, 4 Dec 2010 10:27:42 +0100

    Użytkownik "PiteR" <e...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9E445EE6E2ACAelektronik@localhost.net...

    > Kolega z pracy mnie molestuje żeby ten syf mu naprawiać a mi trudno
    > odmówić ze względów dobrych układów w pracy.

    Ha ha ha .... dobre sobie.
    Kolego, ja zjeździłem Nexią z LPG ponad 230 tys. km.
    Gdyby nie fakt, że zaczęła rdzewieć, gdyż nie zrobiłem ani jednej
    konserwacji to bym się nie pozbywał tego auta i nadal by była kolejnym autem
    w domu, bo byłem z niego naprawdę zadowolony. Chciałbym, żeby wszystkie moje
    auta, które miałem, mam i będę miał miały takie problemy jak ta Nexia.
    Oddałem to auto do uzytku w rodzinie. Po zrobieniu blacharki, teraz jeździ
    nią młody chłopak po budowach. Jedyne co musiał zrobić to wymienić progi i
    połatać błotniki. Auto nigdy nie było oszczędzane i przewiozło masę narzedzi
    i materiałów na budowy. Oczywiście każda zużyta część była wymieniana w porę
    i nigdy nie czekałem, żeby za sprawą jednej zużytej części uszkadazły się
    inne.
    Auto nadal jeździ i ma się dobrze. Nie ma problemów z odpalaniem nawet w
    największe mrozy.
    Kupiłem to auto za namową znajomych, którzy także używali Nexii, Lanosów i
    Espero. Większość z nich jeszcze do dnia dzisiejszego jeździ tymi
    samochodami i poza typowymi sprawami eksploatacyjnymi (klocki, tarcze,
    szczęki, amortyzatory, sworznie, poduszki) , które kosztują dosłownie grosze
    nie mają żadnych poważnych problemów.
    W zakładzie, w którym pracowałem, Daewoo jeździły jako samochody służbowe.
    Były to głównie Nubiry i Leganzy kilkanaście sztuk. Tutaj także przez ok. 8
    lat użytkowania tych samochodów. Ponieważ znam niektórych kierowców
    osobiście, którzy wozili dyrekcję to także znam problemy jakie występowały w
    tych samochodach, a były one naprawdę bardzo sporadyczne. Zawsze się
    interesowałem jak się sprawują samochody Daewoo, ponieważ podejmując decyzję
    o zakupie Daewoo także miałem głowę pełną złych opinii osób, które nigdy nie
    miały do czyniania z samochodami tej marki.

    Osobiście uważam, że problemy to mogą mieć osoby, które po prostu nie dbają
    o samochód, które jeżdżą ze zużytymi elementami, aż coś się nie urwie lub
    całkiem nie rozsypie. Dla przykładu żużyty jeden przegub drążka
    kierowniczego może spowodować uszkodzenie wielu innych elementów m.in.
    sworznia, pozostałych przegubów, amortyzatora czy łożyska Mc Persona.
    Zawsze jak tylko odczuwałem najmniejszy luz czy stukanie auto wędrowało do
    mechanika i element był natychmiast wymieniany. Mechanik dostawał ode mnie
    polecenie, że ma wymienić wszystkie elementy, które choćby rzucają
    najmniejszy cień podejrzenia, że są zużyte.
    Wszelkie zużyte elementy zawieszenia, które w samochodzie są symetryczne
    (tzn. są po jednej i drugie stronie auta), zawsze kazałem mechanikowi
    wymieniać po obydwu stronach nawet jak zużyciu uległa część tylko po jednej
    stronie.
    Niestety większość Polaków jeździ dotąd, aż coś się nie urwie lub nie
    rozsypie. Wielokrotnie wsiadając z kimś do czyjegoś samochodu zwracałem ich
    włąścicielom uwagę, że mają auto okropnie wytłuczone.
    Ot cała prawda na temat awaryjności samochodów.