  • 1. Data: 2012-02-12 05:35:20
    Temat: Tanie akumulatory do notebooków
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Gdzie można kupić tanie akumulatory do notebooka.
    Mogą być same ogniwa -- do składania.

    Czym można sprawdzić jakość ogniw -- może mam popsute
    nie wszystkie, ale tylko część z sześciu?

    Czy w razie czego warto pomieszać stare, ale
    sprawne z nowymi?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-02-12 10:24:53
    Temat: Re: Tanie akumulatory do notebooków
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Tak Napewno sam je sobie wymienisz Teoretycznie można ale nie bedą działać
    trzeba resetować pamięć elektroniki A pomysł mieszania starych z nowymi to
    raczej nie mow o tym głosno na tej grupie.

  • 3. Data: 2012-02-12 10:58:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 12.02.2012 06:35, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    >
    > Czym można sprawdzić jakość ogniw -- może mam popsute
    > nie wszystkie, ale tylko część z sześciu?
    >
    > Czy w razie czego warto pomieszać stare, ale

    na ebayu
    ToMasz

  • 4. Data: 2012-02-12 14:09:59
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak Napewno sam je sobie wymienisz Teoretycznie można ale nie bedą
    > działać trzeba resetować pamięć elektroniki

    zależy jaki laptok... więc to już nie "na pewno"

    > A pomysł mieszania starych
    > z nowymi to raczej nie mow o tym głosno na tej grupie.

    zgadza się.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-02-12 15:59:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message
    > Gdzie można kupić tanie akumulatory do notebooka.

    allegro, ebay - taniej i gorzej niz chinskie nie znajdziesz

    samych ogniw musisz poszukac w zaleznosci od tego co masz
    w baterii - ta sama pojemnosc itd. itp. - inaczej zabawy
    z elektronika baterii masz prawie pewne jezeli bedziesz
    chcial zeby dzialala normalnie

    > Mogą być same ogniwa -- do składania.

    z kiepskimi nie warto sie bawic, dobre, japonskie moga
    za to wyjsc drozej niz markowa bateria, zwroc uwage na
    to zeby posiadaly juz przymocowane blaszki\druty
    do lutowania

    > Czym można sprawdzić jakość ogniw -- może mam popsute
    > nie wszystkie, ale tylko część z sześciu?

    woltomierzem - po naladowaniu do pelna i wykorzystaniu w
    50% sprawdz kazde ogniwo i bedziesz wiedzial co sie dzieje
    niektore moga miec napiecie znacznie nizsze niz inne, lub
    w skrajnych przypadkach odwrocona polaryzacje

    > Czy w razie czego warto pomieszać stare, ale
    > sprawne z nowymi?

    zdecydowanie nie, nawet jezeli znajdziesz identyczne, w co
    watpie to pewnie bedziesz musial bardzo predko powtarzac
    naprawe skoro juz niektore sie sypia

  • 6. Data: 2012-02-12 19:56:02
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 12.02.2012 16:59, m4rkiz pisze:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    > message news:jh7j32$lgq$2@inews.gazeta.pl...
    >

    > allegro, ebay - taniej i gorzej niz chinskie nie znajdziesz

    normalna 309zl :
    http://allegro.pl/bateria-acer-travelmate-7520-4800-
    mah-nowa-i2093183886.html

    chińska w polsce 145
    http://allegro.pl/batrie-do-laptopow-acer-travelmate
    -5710-5720-7520-i2100388528.html

    cińska w "honkągu" 76

    http://www.ebay.pl/itm/Battery-for-ACER-TravelMate-5
    530G-5710-5710G-5720-5720G-5730-5730G-6592-6592G-/23
    0701520985?pt=Laptop_Batteries&hash=item35b6e1d859

    mam tą najtańszą i wprawdzie ledwo daje radę, ale 7dych to nie 3 stówy!
    Nowa bateria to połowa ceny laptopa?!

    ToMasz

  • 7. Data: 2012-02-12 22:32:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    ries&hash=item35b6e1d859
    > mam tą najtańszą i wprawdzie ledwo daje radę, ale 7dych to nie 3 stówy! Nowa

    najtansze zazwyczaj maja 90 dni gwarancji i praktycznie nie dzialaja
    juz po uplywie pol roku, zaden interes skoro firmowa jest 4 razy drozsza
    i 2 lata podziala

    ta niby ma 3 lata gwarancji, jezeli bedzie dzialac to ok, ale jezeli nie?
    odeslesz ja do chin ponoszac koszty polowy jej wartosci i bedziesz czekal
    2-3 miesiace na wymiane badz naprawe?

  • 8. Data: 2012-02-13 00:52:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" jh8nkn$otc$...@d...me

    > allegro, ebay - taniej i gorzej niz chinskie nie znajdziesz

    Mam chińskie NiMH -- nie są złe.

    > samych ogniw musisz poszukac w zaleznosci od tego co masz
    > w baterii - ta sama pojemnosc itd. itp. - inaczej zabawy
    > z elektronika baterii masz prawie pewne jezeli bedziesz
    > chcial zeby dzialala normalnie

    Na ogniwach brak jakichkolwiek napisów.
    Sześć czerwonych, walcowatych. Nigdzie
    nie widzę jakichkolwiek napisaów.

    > z kiepskimi nie warto sie bawic, dobre, japonskie moga
    > za to wyjsc drozej niz markowa bateria, zwroc uwage na
    > to zeby posiadaly juz przymocowane blaszki\druty
    > do lutowania

    Za kilka dych można kupić cały akumulator do helikoptera.
    A to znaczy, że te akumulatory nie są drogie. Drogie są
    dopiero z napisem ,,do notebooka''. ;)

    > woltomierzem - po naladowaniu do pelna i wykorzystaniu w
    > 50% sprawdz kazde ogniwo i bedziesz wiedzial co sie dzieje
    > niektore moga miec napiecie znacznie nizsze niz inne, lub
    > w skrajnych przypadkach odwrocona polaryzacje

    Zaraz (może za dwa) sprawdzę.

    > zdecydowanie nie, nawet jezeli znajdziesz identyczne, w co
    > watpie to pewnie bedziesz musial bardzo predko powtarzac
    > naprawe skoro juz niektore sie sypia

    Aha... Więc może nie warto sprawdzać stanu poszczególnych ogniw, ale sprawdzę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-02-13 17:33:45
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > odeslesz ja do chin ponoszac koszty polowy jej wartosci i bedziesz czekal

    kupiłem najtańszą i nie żałuje. Czy tak jest zawsze - niewiem. narazie
    biorąc pod uwagę liczne baterie do laptopów i komórek, mogę smiało
    stwierdzić że te z chin są marne, ale nadają się, te z allegro (mimo że
    urodziły się w chinach) są jeszcze bardziej marne i nie nadają się do
    niczego. bateria do komórki z allegro ma 1/3 pojemności oryginału, ta z
    chin, tak na oko przynajmniej 3/4, może nawet więcej. Bateria w lapku
    też nie powala, ale pół godziny można coś robić, a nic nie robić prawie
    2 godziny. oryginał po 3 latach pozwalał na 15 sekund pracy....
    Zobaczymy czy i jak długo ta bateria podziała.
    ToMasz
    PS 50% wartości laptopa za baterie nie zapłace. nie i koniec. dołożę tą
    kwotę do nowego lapka a starego sprzedam