  • Data: 2010-01-18 10:13:42
    Temat: Re: Tania lustrzanka do zewnętrznej lampy + AE bracketing?
    Od: Cosa <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego dnia , a był to Sun, 17 Jan 2010 17:56:38 +0100, "Wooyek"
    <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał coś takiego:

    >Przed podjęciem decyzji o wyborze K-X'a mam do Was jeszcze jedno pytanie:
    >jak jest z dostępnością (i cenami) amatorskich obiektywów nieco lepszych od
    >kita? Najlepiej w odniesieniu do "popularnych" marek jak Canon czy Nikon. Na
    >razie nie mam totalnie rozeznania w temacie optyki, więc przeglądanie
    >Allegro/sklepów niewiele mi mówi, jednak wolałbym kupić aparat w miarę
    >rozwojowy...

    Niezależni - czyli Sigma i Tamron - te same ceny i ta sama dostępność
    Dostępność firmowych gorsza zdecydowanie od Canona i Nikona.
    Cenowo - w sumie podobnie.
    Kity są bardziej niż przyzwoite. "Krótki" kit czyli 18-55 jest lekki,
    ale niestety ciemny, choć optycznie akceptowalny.
    "Długi" kit czyli 50-200 jest jeszcze lepszy optycznie.
    Stety albo niestety Pentax poza obiektywami kitowymi nie robi w tym
    tanim stylu innych obiektywów jak to ma miejsce w Canonie czy Nikonie
    (np. tanie stałoogniskowe 50 mm).

    PS. W sumie to chyba żadnej stałoogniskowej i jasnej 50'tki
    ( poza 55*) Pentax chyba już nawet nie produkuje.
    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy