  • 1. Data: 2010-11-14 13:38:26
    Temat: Tani upgrade za 200-300zl: Grafika + Procek
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Witam,
    mam nastepujacy hardware obecnie:
    Plyta: Gigabyte: M55S-S3 nforce 550 AM2
    CPU: Athlon 64 X2 3800 Boxed
    RAM: 2 kosci samsunga DDR2 667MHz 2GB
    Grafa: Asus EN7600GS Silent

    Chcialbym za okolo 300zl zmienic procka i graficzna.
    Moga byc uzywan klocki.

    Co polecacie za te pieniadze kupic?
    W koszt wliczone jest sprzedanie starych gratow.
    Licze ze za stara graficzna dostane 50zl i 80zl za procka.
    Wiec budzet nam rosnie do 430zl.

    GRAFIKA
    W oko wpadla mi karta graficzna (nowa):
    PNY Technologies GF 9600GT 512MB DDR3 PCI-e
    http://www.imsuperstore.de/cyvo-24/VERSION_2.1.6/?fi
    le=productdetail.htm&sku=6781239

    Tylko nie wiem czy moja plyta oblsuguje pci express 2.0
    Za 40 eUR czyli 160zl.
    Zostaje jakies 300zl na procka (moze byc uzywany).
    Co na AM2 polecacie w tej cenie?

    CPU
    Myslalem o AMD Athlon 64 X2 5600+ albo wersja energooszczedna:
    AMD Athlon 64 X2 5050e

    Co wy na to? :)

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2010-11-14 15:15:38
    Temat: Re: Tani upgrade za 200-300zl: Grafika + Procek
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-11-2010 o 14:38 topek napisał na pl.comp.pecet:

    > mam nastepujacy hardware obecnie:
    > Plyta: Gigabyte: M55S-S3 nforce 550 AM2
    > Tylko nie wiem czy moja plyta oblsuguje pci express 2.0
    > Co wy na to? :

    Twoja płyta prawie na pewno :) nie obsługuje PCI Express 2.0.
    Ale nic się nie martw, będziesz miał mniejszą przepustowość, ale
    9600GT będzie śmigać !
    Co do procesora ... nie żałuj sobie. Za ok 300 zł + przesyłka możesz
    już kupić nowego Phenoma II x 2 555BE. BIOS musi być F13B, jeżeli
    rewizja płyty v1.0 i v1.1, FJI v2.0 Wersje energooszczędne procesorów
    są mniej wydajne. Phenom ma 80W TDP, a grafika 95W, uważaj więc na
    zasilacz.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2010-11-14 17:34:16
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    WiesłaW pisze:

    > są mniej wydajne. Phenom ma 80W TDP, a grafika 95W, uważaj więc na
    > zasilacz.

    To prawda, jednak już z porządną 350-tką komputer będzie chodzić bez
    problemu.

    Pzdr, OMSON

  • 4. Data: 2010-11-14 17:52:40
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    topek pisze:

    > Co wy na to? :)

    9600GSO TOP - 225 zł

    http://allegro.pl/asus-gf9600-gso-top-box-gwarancja-
    i1311130502.html

    Phenom x4 9100 - 170 zł

    http://allegro.pl/okazja-procesor-amd-phenom-x4-9100
    -testowany-i1313270947.html
    (tylko zobacz czy Twoja płyta napewno obsłuży taki CPU, zacznij od
    sprawdzenia rewizji)
    http://www.gigabyte.pl/search/M55S-S3

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-11-14 17:57:28
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    W dniu 2010-11-14 16:15, WiesłaW pisze:

    > Twoja płyta prawie na pewno :) nie obsługuje PCI Express 2.0.
    > Ale nic się nie martw, będziesz miał mniejszą przepustowość, ale
    > 9600GT będzie śmigać !
    O, to kul :)
    Ale duzo strace, czy tylko marketing.
    Czy za te pieniadze jest jakis lepszy wybor?

    > Co do procesora ... nie żałuj sobie. Za ok 300 zł + przesyłka możesz
    > już kupić nowego Phenoma II x 2 555BE.
    No ale Phenom II to socket AM3 a ja mam AM2 :-(

    > BIOS musi być F13B, jeżeli
    > rewizja płyty v1.0 i v1.1, FJI v2.0
    ?!
    Mozna po ludzku.
    Chodzi Ci o ta bete, na tej stronie:
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/bios/ga-m55s-s3_2
    0.html

    > Wersje energooszczędne procesorów
    > są mniej wydajne. Phenom ma 80W TDP, a grafika 95W, uważaj więc na
    > zasilacz.
    Mam jakis beQuiet 500W, wiec chyba powinno wystarczyc?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 6. Data: 2010-11-14 18:02:50
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    topek pisze:

    > Mam jakis beQuiet 500W, wiec chyba powinno wystarczyc?

    BeQuiet to dobra marka. Wystarczy i to ze sporym zapasem.

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-11-14 18:06:35
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    W dniu 2010-11-14 18:52, OMSON pisze:

    > 9600GSO TOP - 225 zł
    >
    > http://allegro.pl/asus-gf9600-gso-top-box-gwarancja-
    i1311130502.html
    A dlaczego ta Karta a nie ten podany przeze mnie geForce?

    > Phenom x4 9100 - 170 zł
    >
    > http://allegro.pl/okazja-procesor-amd-phenom-x4-9100
    -testowany-i1313270947.html
    To jest 4 rdzeniowka?

    > (tylko zobacz czy Twoja płyta napewno obsłuży taki CPU, zacznij od
    > sprawdzenia rewizji)
    > http://www.gigabyte.pl/search/M55S-S3
    A jak to moge sprawdzic?
    Trzeba kompa otwierac?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 8. Data: 2010-11-14 18:24:12
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-11-2010 o 18:57 topek napisał na pl.comp.pecet:

    > O, to kul :)
    > Ale duzo strace, czy tylko marketing.
    > Czy za te pieniadze jest jakis lepszy wybor?

    Niedużo stracisz, a ta karta to bardzo dobry wybór za tą kasę.

    > No ale Phenom II to socket AM3 a ja mam AM2 :-(

    Dlatego nie użyjesz pamięci DDR3 tylko DDR2 :)

    > ?!
    > Mozna po ludzku.
    > Chodzi Ci o ta bete, na tej stronie:
    > http://www.gigabyte.pl/products/mb/bios/ga-m55s-s3_2
    0.html

    Musisz sprawdzić rewizję swojej płyty. Jeżeli to jest 2.0, to pewnie ten
    BIOS. Możesz to sprawdzić w zakładce "obsługa procesorów" - ostatnia
    kolumna, jak również wybrać interesujący Cię procesor :)
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/cpulist/ga-m55s-s
    3_20.html

    > Mam jakis beQuiet 500W, wiec chyba powinno wystarczyc?

    Ooo na wiele!

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 9. Data: 2010-11-14 18:24:57
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-11-2010 o 18:52 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > To prawda, jednak już z porządną 350-tką komputer będzie chodzić bez
    > problemu.

    No tak, tylko skąd mogłem wiedzieć jaki ma zasilacz?

    > 9600GSO TOP - 225 zł

    Jeżeli może dostać 9600GT za 160zł to po kiego mu ta karta?

    > Phenom x4 9100 - 170 zł

    albo jak zostanie mu 3 stówy - to dlaczego ma kupować starocie?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2010-11-14 19:03:13
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    W dniu 2010-11-14 19:24, WiesłaW pisze:

    > No tak, tylko skąd mogłem wiedzieć jaki ma zasilacz?

    > Jeżeli może dostać 9600GT za 160zł to po kiego mu ta karta?

    > albo jak zostanie mu 3 stówy - to dlaczego ma kupować starocie?

    NO wlasnie,
    jaka roznica w wydajnosci tego podanego przez Ciebie dwurdzeniowca do
    podanego przez kolege 4 rdzeniowca?

    No i pobor pradu tez ma znaczenie.

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy