  • 11. Data: 2016-06-06 18:57:35
    Temat: Re: Tamowanie autostrady
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 15:28, twistedme pisze:
    > http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chy
    ba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html

    > Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?
    >
    > Mam wrażenie, że kierowca "przyspawany" jedzie z maksymalną dozwoloną
    > prędkością i cały czas mija (z mniejszą lub większą częstotliwością, ale
    > zawsze :)) pojazdy jadące wolniej na prawym pasie.
    >
    > Ale czy wg definicji (bo nie znalazłem takowej) tamuje się ruch jadąc z
    > maksymalną dozwoloną prędkością? W teorii, jak gość jechał 140, to nie
    > może być chyba mowy, o tamowaniu czy utrudnianiu, bo (dalej w teorii) na
    > tej drodze i tak już szybciej jechać nie można? Tak czy nie?

    Zależy czy wyprzedzał czy nie...

  • 12. Data: 2016-06-06 19:08:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.06.2016 18:57, Cavallino wrote:

    > Zależy czy wyprzedzał czy nie...

    Przecież widać na filmie. Ja nawet jak jest zupełnie pusto, to po każdym
    wyprzedzaniu wracam na prawy - choćby żeby aż tak bardzo się nie nudzić.
    W przypadku takich jak ten wyprzedzam prawym (ręka na klaksonie i tylko
    wtedy gdy widzę, że awaryjny "czysty), po czym robię slalom na lewy i z
    powrotem na prawy (oczywiście normalnie, a nie wjeżdzając mu przed
    maskę). Mniej więcej 50% przyspawanych reflektuje się wtedy, że skoro ja
    mogę i to szybciej od niego to on też. A na resztę nic nie poradzisz...

    Shrek

  • 13. Data: 2016-06-06 19:16:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Powinien jechać prawym pasem, nie ma znaczenia prędkość. Na lewy
    > ewentualnie wjechać tylko na chwilkę, tylko na czas wyprzedzania i z
    > powrotem na prawy.
    > Ale sporo takich tępych kutasów, co to kupiły prawo jazdy, i jest im
    > wszystko jedno, którym pasem jadą, byle to był lewy...

    Skoro już tak wszystkich wyzywasz, to przypomnę, że prawym pasem MOŻNA
    WYPRZEDZAĆ zawalidrogę jadącego lewym.
    To na wypadek, gdybyś nie wiedział o tym, bo prawko kupiłeś na bazarze.

    --
    MN

  • 14. Data: 2016-06-06 19:45:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marcin N"

> [...]
    > wszystko jedno, którym pasem jadą, byle to był lewy...

    Skoro już tak wszystkich wyzywasz, to przypomnę, że prawym pasem MOŻNA
    ---
    To dodatkowe ryzyko.

  • 15. Data: 2016-06-06 19:46:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 19:16, Marcin N pisze:
    > Skoro już tak wszystkich wyzywasz,

    Byłbyś uprzejmy wskazać kiedy i gdzie wszystkich wyzywałem?
    Ja sobie takiego faktu nie przypominam...

    > to przypomnę, że prawym pasem MOŻNA
    > WYPRZEDZAĆ zawalidrogę jadącego lewym.

    Dobrze by było, gdybyś tutaj również wskazał, gdzie napisałem, że nie
    można wyprzedzać prawym pasem.
    A odnosząc się do tematu dyskusji: pokaż mi w którym miejscu na
    pokazanej drodze wolno wyprzedzać prawym pasem.
    To na wypadek...

    > To na wypadek, gdybyś nie wiedział o tym, bo prawko kupiłeś na bazarze.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 16. Data: 2016-06-06 21:11:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-06-06 o 15:28, twistedme pisze:
    > http://www.tvn24.pl/lodz,69/krol-lewego-pasa-oni-chy
    ba-lubia-blokowac-autostrady,650039.html

    > Kiedy mamy do czynienia z tamowaniem?

    Ja tam wolę takich co siadają na środkowy pas na ekspresówce z trzema
    pasami i spokojniutko toczą się 90 km/godz. Oczywiście nikogo w tym
    czasie nie wyprzedzają. Z lewej i prawej strony wyprzedzają ich
    samochody a oni albo piszą SMSy, albo rozmawiają, albo nawet nic nie
    robią, tylko delektują się spokojną jazdą środkiem szerokiej drogi.

  • 17. Data: 2016-06-06 21:20:48
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 18:36, Akarm pisze:
> [...]
    >
    > Powinien jechać prawym pasem, nie ma znaczenia prędkość. Na lewy
    > ewentualnie wjechać tylko na chwilkę, tylko na czas wyprzedzania i z

    W artykule jest napisane
    "Za tamowanie autostrady taryfikator przewiduje 200-złotowy mandat i dwa
    punkty karne."

    Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę
    lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o
    blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

  • 18. Data: 2016-06-06 22:41:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jun 2016 21:20:48 +0200, twistedme napisał(a):
    > W artykule jest napisane
    > "Za tamowanie autostrady taryfikator przewiduje 200-złotowy mandat i dwa
    > punkty karne."

    Pismak to pismak - napisze co uslyszy, a slyszy czesto zle.

    "za tamowanie" to w taryfikatorze nie widze.
    Za jazde lewym pasem ... tez nie widze.

    50 do 200 zl przewiduje sie za jazde z predkoscia utrudniajaca ruch
    innym.

    > Mi bardziej chodzi o to tamowanie właśnie, bo rozumiem mandat za jazdę
    > lewym bez potrzeby, ale skoro jedzie 140, to chyba o
    > blokowanie/tamowanie ruchu nie może być mowy.

    Ani o utrudnianiu :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-06-06 23:06:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 21:11, Poldek pisze:
> [...]
    > samochody a oni albo piszą SMSy, albo rozmawiają, albo nawet nic nie
    > robią, tylko delektują się spokojną jazdą środkiem szerokiej drogi.

    Najlepiej jeszcze jakaś duża fura, kilka litrów, V8.... i ekodrajwing.

  • 20. Data: 2016-06-07 08:04:14
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 17:07, twistedme pisze:

    > Wcześniej mógł go puścić, bo wtedy faktycznie było pusto, ale jak go
    > puszczał, to potem za chwile miał znacznie wolniej jadącą ciężarówkę, to
    > mnie nie dziwi, że zjechał, też tak robię jak widzę, ze lewym nic nie
    > jedzie, nie zjeżdżam na ostatnią chwilę.

    Najlepsi są ci co potrafią się wjebać przed samą maskę 2 kilometry przed
    przeszkodą. I potem jadą te swoje 110.