  • 41. Data: 2012-10-18 15:52:04
    Temat: Re: Takie czasy... :)
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-17 22:40, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    >
    > Co z nimi jest nie tak?

    http://infojama.pl/2012/07/21/gadzety-umozliwiaja-zd
    alne-wykonanie-kodu/

    --
    animka

  • 42. Data: 2012-10-18 16:21:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    > http://infojama.pl/2012/07/21/gadzety-umozliwiaja-zd
    alne-wykonanie-kodu/

    Chyba problem dotyczy gadżetów innych firm.

  • 43. Data: 2012-10-18 19:55:37
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-18 16:21, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    alne-wykonanie-kodu/

    > Chyba problem dotyczy gadżetów innych firm.

    Ta Twoja pogoda też. Miałam gadżety (nawet tę pogodę) i z żalem
    usunęłam, folder zablokowałam.

    --
    animka

  • 44. Data: 2012-10-18 19:58:23
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-18 16:21, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    alne-wykonanie-kodu/

    > Chyba problem dotyczy gadżetów innych firm.

    Chyba nie tylko
    http://support.microsoft.com/kb/2719662/pl

    --
    animka

  • 45. Data: 2012-10-18 20:03:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > To dlaczego wstydliwie wyciąłęś z tego screenshota taskbar?
    To masz zrzut taskmgr:
    http://imageshack.us/a/img545/5430/taskmgr.jpg
    Zwróć uwagę, że nie był odpalony firefox - u mnie ma na ogół 20-30 zakładek
    (ale bywa i więcej).

  • 46. Data: 2012-10-18 21:04:06
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-17 13:52, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Wed, 17 Oct 2012 02:13:48 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Serio? Bo na 486SX 25MHz z 8MB pamięci trzeba było trochę detale obniżać... :)

    Zależy jakim: Strike Commander w tamtych czasach na 486SX 40 MHz (*)
    z 8 MB RAM i też 80MB HDD Maxtrora chodził u mnie doskonale.

    *
    Inna sprawa, że to był UMC U5 S40 - wydajność stałoprzecinkowa
    praktycznie jak 486 DX2 66 Intela, do tego małoprądożerny i zimny (nie
    wymagał nie tylko wentylatora, ale nawet radiatora) - chyba najlepszy
    486 jeśli chodzi o IPC i wydajność/zużycie energii.
    Szkoda że UMC (i inni producenci) poza Intelem i AMD oraz wegetującą VIA
    wycofało się z rynku CPU x86. Do tego AMD pod nowym kierownictwem
    wykonuje dziwne ruchy, przebąkuje o utracie znaczenia x86 i skupieniu
    się na ARM, kolejne obsuwy w 2013/14 r. ulepszenia architektury obecnie
    bardzo średnich FXów itp. Oby nie skończyło się to praktycznie dominacją
    Intela i cenami jak w połowie lat 90., gdy za w miarę wydajny CPU
    nadajacy się do pracy i czegoś więcej niż sprawdzenia sieci trzeba było
    zapłacić na dzisiejsze ceny bliżej 2000 zł (taka była IMHO wartość
    700-800 zł w 1996 r.), bo stracimy na tym wszyscy.

    --
    /MB

  • 47. Data: 2012-10-18 21:45:21
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 01:35, Jaskiniowiec pisze:

    > Napisalem: ZNOSNIE :P XP mozna bylo uruchomic na 32MB RAM i co z tego?
    > ;) O ile mnie pamiec nie myli, to Windows 3 wlasnie poniekad ze wzgledu
    > na mniejsze wymagania pamieciowe zwyciezyl z OS/2.

    No właśnie specjalnie kupiłem WinWorda 2.0 ze względu na nadspodziewanie
    dobrą pracę na takiej maszynce z 1990 r. 80286 12 MHz 3-5 MB RAM.
    Pracowało się na tym z tekstem jak najbardziej ZNOŚNIE, czego nie można
    było powiedzieć o AmiPro i wielu konkurencyjnych edytorach. Dziwiło to
    nie tylko konsumentów, ale i producentów w związku m.in. z tym w
    stosunku do Microsoftu w pierwszej połowie lat 90. wysuwano zarzuty, że
    wykorzystuje nieudokumentowane funkcje MS Windows 3.x dające fory
    własnemu oprogramowaniu, takiemu jak wspomniany WinWord.
    A 386DX 4 MB RAM ze wskazaniem na 8 MB konieczne było dopiero dla
    normalnej pracy z Win95 i dość długo wstrzymywałem się z przesiadką na
    ten OS - przesiadłem się z tandemu Win 3.1 + DOS na Win95OSR 2 dopiero w
    1997 r. mając już 486SX i 12 MB RAM, zaraz potem 28 MB RAM by zachować
    podobną płynność pracy.

    --
    /MB

  • 48. Data: 2012-10-18 22:09:29
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 20:03, qwerty pisze:

    > To masz zrzut taskmgr:
    > http://imageshack.us/a/img545/5430/taskmgr.jpg
    > Zwróć uwagę, że nie był odpalony firefox - u mnie ma na ogół 20-30
    > zakładek (ale bywa i więcej).

    To jest norma przy obecnym sofcie - konfig zbliżony (wyraźnie wolniejszy
    CPU, bo Phenom II X4 955, 8 GB RAM), odpalone typowe kilkanaście
    zakładek Waterfoxa, Thunderbird ze sprawdzaniem pisowni w tle (już tylko
    to ostatnie potrafi przydusić wspomnianego wcześniej Athlona64 3200+),
    raptem dwie zakładki Chrome, Steam poberający w tle, grający Deezer i
    proszę bardzo:

    http://imageshack.us/f/3/screenshotw7.png/

    Takie czasy... ;>

    --
    /MB

  • 49. Data: 2012-10-18 23:37:36
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-18 15:49, sTav pisze:

    > Bitcoin miner ;-)

    Do minerów bitcoina wykorzystywanie CPU jest średnio sensowne - jak ktoś
    już liczy to na GPU, a tu wystarczy dowolny przeciętny współczesny CPU i
    grafika/grafiki ile się da i jak najwydajniejsze (ze wskazaniem Radeonów).

    BTW:
    Mania bitcoin minerów jeszcze nie minęła? Chyba średnio to się opłaca
    jeśli ktoś liczy na zysk, a nie robi projektów GPGPU typu BOINC/dnet dla
    sportu. Więcej za energię i sprzęt się wyda niż zyska na "wykopkach",
    ale nie śledzę tego na bieżąco.

    --
    /MB

  • 50. Data: 2012-10-18 23:47:16
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-17 18:12, krzychu pisze:
    > moj pierwszy komp to
    >
    > Pentium II 333 MHz
    >
    > Diamond Viper V330 Riva 128 4 MB AGP modyfikacja Creative 3D Blaster Riva TNT 16 MB
    AGP

    > CD/DVD Hitachi x32 modyfikacja TEAC Recorder
    >
    > zasilacz/plyta AT

    Co to była za dziwna płyta? AFAIR większość sensownych mobo pod
    architekturę PII to były normalne ATXy ze wskazaniem na popularnego
    wówczas Abita.
    Zaintrygowało mnie trochę to raczej drogie (w porównaniu z Celeronem
    300A) pełne Pentium II, droższe grafiki Diamonda i Creative (w czasach
    Rivy128 i TNT miałem jakieś chińskie cuda bez wyraźniej różnicy w
    jakości i wydajności w stosunku do tych bardziej uznanych pudełkowych
    wersji retail Diammonda/Creative). Bardziej uznane marki w grafice to
    raczej czasy obecne, ale i tu sporo po prostu zmieniło "brand" - XFX to
    dawne Pine, Sapphire to dawny taniutki PCPartner (gdzieś mi leży jeszcze
    ich płyta pod 486) itp.

    Jak ktoś już robił oszczędności na płycie BabyAT/obudowie i zasilaczu AT
    wykorzystując dotychczas posiadane komponenty to zazwyczaj składało się
    coś na SuperSocket7.

    --
    /MB