    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Taka dziwna antena
    Date: Tue, 03 Dec 2013 22:00:32 +0100

    W dniu 2013-12-03 01:47, orcos pisze:

    > O właśnie to. Czy ten typ anteny ma jakąś konkretną nazwę?
    Nie wiem czy ma nazwę, idea jest prosta - taka sama jak "zwykłej" anteny
    typu okrągłego, kiedyś powszechnie stosowanego na UKF
    http://www.nowyelektronik.pl/thumbs/54875.JPG
    - był sobie typowy dipol zamknięty w formie pętli, ale był kierunkowy w
    dwie strony , a chcielibyśmy by był dookólny:
    - więc dipol został "zawinięty", dzieki temu jego kierunkowość została
    rozciągnięta na dużo większy kąt (prawie dookólnie)
    - tutaj to samo, tylko że mniejszej średnicy (co wynika z pasma 4x
    wyższego niż stary ukf)
    - oraz antena jest powtórzona ileś razy, a środkiem (gdzie pole się
    znosi) idzie rura-maszt, w którym jest sumator-przesuwnik fazowy, tak by
    odbierać sygnał będący sumą sygnałów z wszystkich dipoli...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173