  • Data: 2013-12-03 22:00:14
    Temat: Re: Taka dziwna antena
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnl9q649.ctv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Hmm... muszę zobaczyć... Bo w mojej antenie są ćwiercfalowe wstawki co
    > 5/8 fali... pasmo 2m.

    Ale to nie są elementy promieniujące tylko przesuwniki fazy. W piętrowej
    antenie pierścieniowej elementami promieniującymi były właśnie te
    pierścienie - tyle że dla zawężenia charakterystyki rozmieszczane nie co
    ćwierć a co pół długości fali (plus minus odchyłki kształtujące ch-kę
    tak ciut w dół, najlepiej tangensoidalnie).

    A, i pierwszy element masz raczej 6/8 jak 5/8 - bo tak łatwiej dobrać
    układ dopasowujący od dołu.

    --
    Darek