-
81. Data: 2017-09-03 23:31:31
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2017-09-02 20:49, Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:
>
>> Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
>> Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.
>
> One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta.
> Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem
> białkowym naprowadzić pałąki na sieć.
Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
kabiny.
-
82. Data: 2017-09-04 01:17:04
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-09-03 o 23:29, Przyjazny pisze:
>>>>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
>>>>>>>
>>>>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
>>>>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
>>>>>>
>>>>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
>>>>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
>>>>>
>>>>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
>>>>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
>>>>
>>>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
>>>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
>>>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
>>>> potrafi jechać obok.
>>>> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
>>>> na pięć minut jazdy.
>>>>
>>>> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
>>>> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
>>>
>>> Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
ne_odbieraki_pr.C4.85du
>>
>> I nie miałeś racji.
>> Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
>> to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
>> Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".
>
> Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
> stosuje się miedziane nakładki stykowe."
>
> Więc jest to pantograf.
To wygląda na błąd przy nagminnym stosowaniu kopiuj-wklej.
Wcześniej masz definicje "Pantograf służy do pobierania prądu
z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe".
TrolejBus na pojazd szynowy się nie łapie. A rodzaj odbieraka
prądu masz zawarty w nazwie pojazdu "trolej bus"
Do tego masz troleje wymienione w dziale "Inne odbieraki prądu",
wiec pantografem na pewno nie są.
Pozdrawiam
-
83. Data: 2017-09-04 07:00:47
Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.09.2017 o 23:31, Przyjazny pisze:
> Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
> kabiny.
Jestem głęboko przekonany, że nie. Chyba że kierownicy wychodzili na
zewnęrz bo lubili.
Shrek