eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 81. Data: 2017-09-03 23:31:31
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-09-02 20:49, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:
    >
    >> Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
    >> Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.
    >
    > One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta.
    > Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem
    > białkowym naprowadzić pałąki na sieć.

    Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
    kabiny.


  • 82. Data: 2017-09-04 01:17:04
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 23:29, Przyjazny pisze:

    >>>>>>>> z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy
    >>>>>>>
    >>>>>>> Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
    >>>>>>> stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.
    >>>>>>
    >>>>>> Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
    >>>>>> przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.
    >>>>>
    >>>>> Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
    >>>>> rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.
    >>>>
    >>>> Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
    >>>> zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
    >>>> które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
    >>>> potrafi jechać obok.
    >>>> Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
    >>>> na pięć minut jazdy.
    >>>>
    >>>> Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
    >>>> Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.
    >>>
    >>> Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#In
    ne_odbieraki_pr.C4.85du
    >>
    >> I nie miałeś racji.
    >> Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
    >> to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
    >> Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".
    >
    > Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
    > stosuje się miedziane nakładki stykowe."
    >
    > Więc jest to pantograf.

    To wygląda na błąd przy nagminnym stosowaniu kopiuj-wklej.
    Wcześniej masz definicje "Pantograf służy do pobierania prądu
    z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe".
    TrolejBus na pojazd szynowy się nie łapie. A rodzaj odbieraka
    prądu masz zawarty w nazwie pojazdu "trolej bus"
    Do tego masz troleje wymienione w dziale "Inne odbieraki prądu",
    wiec pantografem na pewno nie są.


    Pozdrawiam


  • 83. Data: 2017-09-04 07:00:47
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.09.2017 o 23:31, Przyjazny pisze:

    > Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
    > kabiny.

    Jestem głęboko przekonany, że nie. Chyba że kierownicy wychodzili na
    zewnęrz bo lubili.

    Shrek

strony : 1 ... 8 . [ 9 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: