  • 21. Data: 2021-11-07 07:41:08
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2021 o 17:59, heby pisze:
    > On 05/11/2021 16:56, K wrote:
    >> https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-101
    61697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HI
    GHER-petrol.html

    Patrz - to ja doczytałem że zwraca się już po 44 kkm.
    Jak to można ten sam artykuł zupełnie różnie odebrać....

  • 22. Data: 2021-11-07 07:45:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie rozumiem cię. Chwila zastanowienia wiedzie do prawdy. Nawet jeśli K
    > miałby rację (a nie ma, choćby dlatego że unika jak ognia podania dla
    > jakiej gospodarki wyliczono tą szkodliwość

    Tam są podane 3 warianty.....
    A w przypadku własnego pv, de facto jest jeszcze lepiej.

  • 23. Data: 2021-11-07 07:46:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To że podał źródło nie przesądza o jego racji.

    https://elektrowoz.pl/oze/naukowiec-volvo-sie-myli-j
    uz-raz-to-udowadnialem-elektryk-bilansuje-sie-po-25-
    tys-km-w-polsce-1-3-lata/

  • 24. Data: 2021-11-07 08:09:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-11-06 o 19:32, _Master_ pisze:

    > W dającej się przewidzieć przyszłości nic takiego nie będzie istniało

    W przewidywaniu to człowiek ogólnie słaby jest.
    Równie dobrze za chwile w użyciu może być źródło energii
    (niekoniecznie bezemisyjne) ale kieszonkowe i wydajne
    czy zupełnie inny sposób przemieszczania się.
    I wtedy nawet cała infrastruktura elektryczna okaże
    się nietrafioną inwestycją. Więc specjalizowanie się w elektrykach
    już teraz też jest ryzykowne.

  • 25. Data: 2021-11-08 09:12:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/11/2021 17:23, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ale nie można czekać z produkcją elektryków dopóki energetyka będzie
    > bezemisyjna. Te dwie gałęzie (i parę innych) trzeba rozwijać równolegle.
    > To chyba oczywiste? Tymczasem z postu K można wywnioskować że nie
    > popiera rozwoju bezemisyjnego transportu. Czego oczywiście, nie napisał
    > wprost i zamiast tego posiał wątpliwości. Stara
    > goebbelsowsko-stalinowska szkoła.

    Ja bardzo popieram rozwoj bez emisyjny, linka wkleilem jako ciekawostke.

  • 26. Data: 2021-11-08 11:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Fri, 5 Nov 2021 15:56:18 +0000, K napisał(a):

    >Zanim się zachwycisz swoją mądrością, odpowiedz mi na pytanie jak
    >duży
    >będzie ślad węglowy XC40 kiedy wytwarzanie energii będzie w pełni
    >bezemisyjne?

    niby zero ... tylko czy te czasy nastapią?

    A swoja droga - wiemy juz czy wiatraki i PV produkuja wiecej energii,
    niz potrzeba do ich produkcji ?

    A samochody wymagaja duzo surowcow, no ale moze sie da z recyklingu ..

    J.

  • 27. Data: 2021-11-08 11:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 05/11/2021 16:56, K wrote:
    61697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HI
    GHER-petrol.html

    >Mają jakies dokładniejze wyliczenia? Pamietam jakieś 5-7 lat temu,
    >internet miał niezła polewkę z jakiegoś naukowego idioty, który
    >stwierdził, że produkcja silników spalinowych jest zeroemisyjna, bo
    >silniki biorą się z fabryki z innego kraju.

    A w jakim kontekscie to pisal ... bo moze mial racje :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-11-08 12:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2021 o 11:35, J.F. pisze:

    > A swoja droga - wiemy juz czy wiatraki i PV produkuja wiecej energii,
    > niz potrzeba do ich produkcji ?

    Fotowoltaika zwracała się energetycznie chyba w 10 lat. Obecnie nie wiem
    ile. No i to 10 lat to chyba nie było liczone dla kraju w którym "zimno
    i pada i zimno i pada" - choć pogoda ostatnio jaby lepsza dzięki emisji
    co2;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-11-08 14:01:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Co Ty pierdolisz KMIOCIE.
    >Kogo chcesz tak oszukiwać?
    >W przedszkolu spróbuj ;-)

    No ale o co chodzi - tak jest.

    Tylko Polska nie Norwegia, i u nas pradu z wody nie bedzie.

    No chyba, zeby tak jeszcze podliczyc ilosc wegla potrzebnego do
    wybudowania tych elektrowni.
    A ciekawe, na jak dlugo starcza.
    Rzymskie akwedukty jeszcze stoja, ale Kolosseum to polowicznie ...

    J.

  • 30. Data: 2021-11-08 18:23:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-11-05 16:56, K wrote:
    [...]
    > Tylko dizel!
    A idź pan na chuj z tym szajsem. Tylko benzyna! Ewentualnie LGBT.