  • Data: 2021-11-18 16:34:52
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    Thursday, November 18, 2021, 1:56:31 PM, you wrote:

> [...]
    ktrolizery/
    > Wodor od dawna proponowalem, ale sie ponoc nie oplaca :-)

    Żeby uzyskać kilo wodoru potrzebujesz 50 kWh. Nie licząc sprężania,
    chłodzenia, transportu, strat itd. Z tego teoretycznie, przy 100%
    sprawności miałbyś 30 kWh energii. Ale najlepsze ogniwa paliwowe
    dobijają do 60% - czyli 18 kWh. Po doliczeniu wszystkiego masz 25% od
    gniazdka do kół. To ja wolę te 90% z akumulatorów.

    > No i tu 2GW przewiduja, a samych wiatrakow mamy juz ponad 6GW.
    > A tu akurat na Sniezce wieje dzis 110km/h.

    Na Śnieżce wiatraków nie postawisz - park narodowy. Poza tym - tam
    bywa 300+ km/h

    --
    Best regards,
    RoMan