eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTaka ciekawostkaRe: Taka ciekawostka
  • Data: 2021-11-15 15:38:28
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 15 Nov 2021 14:23:17 +0100, J.F

    > On Mon, 15 Nov 2021 09:39:52 +0100, Myjk wrote:
    >> Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.
    >>> Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.
    >> To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    >> tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    >> baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    >> rozładowywania to są grube tysiące.
    > Tam byly baterie NiMH, wiec nie ma co wnioskowac o li-ion na ich
    > podstawie.
    > Z mojego doswiadczenia - male ogniwa NiMH sie degraduja.
    > Jedne szybciej i mocniej, drugie mniej.
    > Ale ... czy w takim Priusie zauwazysz,
    > ze baterii zostala polowa, czy cwierc ?

    Mało to istotne, ale statystyki tych baterii można znaleźć, użytkownicy to
    też badają, a nie że tylko lejące wtryski w dieslu i ile żre paliwa
    wypalający się DPF.

    > No coz - telefon Siemens baterie zajezdzal w ~2 lata.
    > Moze zly soft.

    Nie telefon, tylko sam użytkownik. Ja pilnuję ładowania 20-80% i moje
    telefony żyją znacznie dłużej.

    > W Nokii bateria nie do zdarcia.
    > W SE, w Samsungu - wymienialem, ale po kilku latach.
    > Kilka lat na samochod ... troche malo.

    Samochód ma chłodzone i grzane baterie (sprawdzić czy nie leaf), a
    elektronika pilnuje aby nie rozładować i nie przeładować progowo. To
    kompletnie inna bajka niż kompaktowe urządzenia przenośne gdzie liczy się
    każda miliamperogodzina aby sprzęt był możliwie długo użyteczny (a
    jednocześnie ma wytrzymać min. 3 lata, potem i tak na szrot zazwyczaj
    idzie). Już wielokrotnie o tym pisałem ale do niektórych wybitnych
    jednostek to kompletnie nie dociera.

    > no coz - jest seria scalonych "monitorow baterii", produkowanych
    > obecnie przez TI i stosowanych np w laptopach,

    Drukarki też postarzali softem, ale nadal nie jest to żaden argument na to
    że baterie w EV tak strasznie padają.

    > i zdaje sie, ze tam jest zaszyty podobny mechanizm obnizania
    > pojemnosci. Moze komus zalezy na tym, ze jak komputer deklaruje
    > jeszcze 100km zasiegu, to zeby te 100km bylo, a nie stanal 5 km przed
    > stacja :-)
    > Wiec nie tylko jedna grupa programistow.

    No, a Tesla to nawet oficjalnie ogranicza.

    >> W Leafie bateria siędegraduje, bo
    >> pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    >> konstrukcja a nie wina samej baterii.
    > No widzisz - nie tylko programisci spiskuja :-)

    Oczywiście, bo mało to zbublonych spaliniaków wyjechało z fabryki, ale
    standardowo sraczka tylko jak z EV coś jest nie tak.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: