  • Data: 2021-11-15 09:39:52
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 14 Nov 2021 20:14:55 +0100, J.F.

    > Ogolnie jednak wiadomo, ze bateria SIE DEGRADUJE.

    To że bateria się degraduje to jest oczywiste, ale nie tak jak wam się
    tutaj wydaje, że przy 100tkm jest już bezużyteczna. Najlepiej pokazują to
    baterie w HEV Toyoty, np. starutkich Priusach, gdzie cykli ładowania i
    rozładowywania to są grube tysiące.

    > Byc moze twoja wyjatkowo malo ... co Ty masz - Mitsubishi?

    Nie wyjątkowo, pojmijcie to w końcu i wbijcie sobie do głowy raz a dobrze.
    Awarie baterii się zdarzają, zdarzają się źle napisane softy (jak u mnie),
    tak samo jak zdarzają się awarie i błędne oprogramowania spaliniaków -- ale
    nie jest to żadna reguła.

    > Jeszcze jedna sprawa - skoro soft obniza uzyteczna pojemnosc baterii
    > spisek producentow, czy bateria sie jednak degraduje ... w sposob
    > wymagajacy obnizenia uzywanej pojemnosci baterii ?

    Nie producentów, tylko producenta -- a konkretnie grupy programistów. Żaden
    inny producent takiego fakapu nie ma. W Leafie bateria siędegraduje, bo
    pały zrobiły baterie chłodzone powietrzem, zwyczajnie jest to zła
    konstrukcja a nie wina samej baterii.

    --
    Pozdor
    Myjk