  • 11. Data: 2018-06-07 17:51:40
    Temat: Re: Tak wiem znow nie bylo AC bo sie nie oplaca
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-07 o 11:48, p...@g...com pisze:
    > http://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/180609539-Stargard
    -Policja-dostala-BMW-za-195-tys-zl-Juz-rozbite.html

    Mnie tylko zastanawia dlaczego do rozładowania korków Policja musi
    jeździć na sygnale jako pojazd uprzywilejowany?

  • 12. Data: 2018-06-07 19:15:02
    Od: p...@g...com

    To już taka polska tradycja, premier na kolację, minister na promocję czasopisma
    przykład idzie z góry więc im też palma odbija ;-)

  • 13. Data: 2018-06-07 21:17:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 03:22:05 -0700, p...@g...com
    napisał(a):
    > -- Myślę, że Policja jako całość dużo zaoszczędza na braku takiego ubezpieczenia.
    >
    > jak duza flota to duze znizki, dziwne ze innym firmom sie oplaca a im nie,
    >no chyba ze wszystkie wypadki ida na czyjes konto :-)

    Inne firmy aby wliczyc naprawy w koszty musza miec AC.

    Widzisz jakies sensowne uzasadnienie takiego przepisu ?

    Czyzby troska o stan zarobkow PZU ?

    J.

  • 14. Data: 2018-06-07 22:33:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 03:22:05 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    >
    > jak duza flota to duze znizki, dziwne ze innym firmom sie oplaca a im nie, no chyba
    ze wszystkie wypadki ida na czyjes konto :-)

    Firmy mają AC ze względu na to, że samochody są w leasingu, a leasingodawca
    życzy sobie mieć zabezpieczenie w postaci ubezpieczenia.

    Gdyby jakaś firma miała tysiące własnych pojazdów (policja ma ponad 20tys),
    to również nie opłacałoby się im mieć AC.
    Przy takiej flocie szkody to statystyka, a suma cen polis AC statystycznie
    będzie wyższa niż suma kosztów napraw pojazdów.

    Jeszcze w przypadku firmy prywatnej ubezpieczenie zawsze jest jakimś
    zabezpieczeniem przed bankructwem z powodu pechowego zniszczenia w jednym
    roku bardzo wielu pojazdów.
    Policja nie ma takiego problemu, bo tak czy owak gwarantowana jest przez
    państwo.

  • 15. Data: 2018-06-07 22:50:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 11:48, p...@g...com pisze:
    > http://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/180609539-Stargard
    -Policja-dostala-BMW-za-195-tys-zl-Juz-rozbite.html

    "Wszystko wskazuje na to, iż będzie to już piąte nowe BMW, które zostało
    w ciągu kilku miesięcy rozbite przez polskich policjantów."

    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/nowe-policyjne-b
    mw-do-kasacji/qn4zn4

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-06-08 08:01:07
    Od: p...@g...com

    --"Wszystko wskazuje na to, iż będzie to już piąte nowe BMW, które zostało
    w ciągu kilku miesięcy rozbite przez polskich policjantów."

    200 000 pln za kazde to jest duza banka, jasne ze zawsze szkody calkowitej nie ma ale
    naprawa BMW kiedy poduchy strzelily tania nie jest, wiec zagadka:

    ile nowych BMW musza rozbic policjanci aby oplacilo sie wykupic AC ?

    *chodzi tylko o nowe auta z ostatniego przetargu

    http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty/na-drogach/a
    /policja-wybrala-bmw-przetarg-na-140-nieoznakowanych
    -radiowozow-przegraly-skoda-i-vw,12321518/

  • 17. Data: 2018-06-08 08:24:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2018 23:01:07 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    ale naprawa BMW kiedy poduchy strzelily tania nie jest, wiec zagadka:

    > ile nowych BMW musza rozbic policjanci aby oplacilo sie wykupic AC ?

    Ogolnie - nie oplaca sie.

    Wszak skladka ubezpieczenia musi pokryc koszta napraw, prowizje
    agentow, zysk ubezpieczyciela i reklame w TV.

    Ale moze PZU da policji jakies znizki. Albo choc Kurskiego dofinasuje.

    > *chodzi tylko o nowe auta z ostatniego przetargu
    > http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty/na-drogach/a
    /policja-wybrala-bmw-przetarg-na-140-nieoznakowanych
    -radiowozow-przegraly-skoda-i-vw,12321518/

    A bylo zamowic model z ESP i automatycznymi hamulcami :-)

    No i dac doswiadczonym funkcjonariuszom, co to potrafili poldkiem
    powozic :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-06-08 09:17:18
    Od: p...@g...com

    --Ogolnie - nie oplaca sie.

    no nie wysil sie troche, 5 aut to jedna banka w plecy :-)

    --A bylo zamowic model z ESP i automatycznymi hamulcami :-)

    esp jest ale niestety autopilota nie ma :-)

  • 19. Data: 2018-06-08 10:16:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 8 czerwca 2018 09:17:20 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --Ogolnie - nie oplaca sie.
    >
    > no nie wysil sie troche, 5 aut to jedna banka w plecy :-)

    Tylko w praktyce to nie takie proste. Firmy ubezpieczeniowe maja jeden cel: zarabiac
    ;)
    Potrafia oszacowac ryzyko i dostosowac do niego ceny polis tak, zeby nie stracic.

    Gdyby np. policja chciala wykupic polise AC tylko te 140 nieoznakowanych, to jestem
    pewien, ze dostana cene mocno zaporowa i raczej uzasadniona - wielu zmieniajacych sie
    kierowcow, byc moze ponizej 25lat, brak okresu bezszkodowego.

    Gdyby im ktos sprzedal "tanio" to ma spora gwarancje, ze wyleci z pracy ;)

    WS

  • 20. Data: 2018-06-08 12:49:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-08 o 10:16, WS pisze:

> [...]
    > raczej uzasadniona - wielu zmieniajacych sie kierowcow, byc moze
    > ponizej 25lat, brak okresu bezszkodowego.

    Tyle, że to można doprecyzować, nawet gdyby się uprzeć -
    ustawą/rozporządzeniem, że pojazdy specjalne/uprzywilejowane, a nie
    tylko policja takie posiada, mają być ubezpieczane na zasadach takich
    jak reszta pojazdów. Ale warunkiem jest, że:
    - kierowca ma odpowiednie kursy i szkolenia, nawet cykliczne
    - użycie pojazdu jako uprzywilejowanego było uzasadnione, nie jeździmy
    na sygnale kierować ruchem, po kebaba czy podwieźć komendanta
    I o ile powyższe warunki są spełnione, to zakładamy, że sprawcą lub
    przyczyną kolizji jest osoba/pojazd ścigany i ubezpieczalnia ma do niego
    regres tak jak do każdego innego sprawcy. A ten ostatni na ogół posiada
    OC, jak nie posiada, no to ma problem.