  • 11. Data: 2013-05-13 10:19:11
    Temat: Re: Tak szczerze - ile macie na swoim koncie naprawdę dobrych zdjęć?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-13 10:03, Marek pisze:
    > Zastanawiałem się co w tym zdjęciu powoduje, że zwraca na siebie
    > szczególną uwagę - tym czymś jest silne boczne światło, które zachowuje
    > się w nietypowy, sztuczny sposób. Wygląda tak jakby zdjęcie zostało
    > wykonane nocą z użyciem baterii reflektorów. W koronach drzew nie
    > prześwituje żaden skrawek nieba, co przy porannym czy zachodzącym słońcu
    > powinno się wydarzyć. Korony drzew nie są tak gęste.

    No ale to retusz przecież.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 12. Data: 2013-05-13 11:06:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-12 16:06, J.F. pisze:
> [...]
    html

    >Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    >wykonanie takiego zdjęcia?

    Mnie sie tam wydaje ze najpierw trzeba trafic na sytuacje.
    Ja po parkach malo chodze, wiec nie zrobie takiego zdjecia :-(

    Potem trzeba miec przy sobie aparat.

    No dobra, mam pare MP w komorce.
    I wtedy sie okazuje ze cena aparatu jest jednak istotna, bo z taniego
    takie zdjecia nie wychodza :-)
    (nie twierdze ze z drogiego wyjda)

> [...]
    >zachowuje się w nietypowy, sztuczny sposób. Wygląda tak jakby zdjęcie
    >zostało wykonane nocą z użyciem baterii reflektorów.

    Gdyby mialo byc jednak naturalne, to moze wymagac spaceru o 6 rano, a
    to tym bardziej wyklucza mozliwosc, przynajmniej dla mnie :-)

    >W koronach drzew nie prześwituje żaden skrawek nieba, co przy
    >porannym czy zachodzącym słońcu powinno się wydarzyć. Korony drzew
    >nie są tak gęste.

    No ale co - fotoshop ? Bo przeciez baterii reflektorow nie postawil.
    Zeby bylo ciekawiej, to jesien i liscie leza pod drzewami, wiec tym
    bardziej w koronach powinno byc jasno

    HDR ? Byc moze.

    J.

  • 13. Data: 2013-05-13 11:12:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2013-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To mają w końcu być zdjęcia dobre czy wzbudzające zachwyt? Bo to
    >chyba
    >trochę inne kategorie.

    Mialy byc "naprawde dobre". Czyli wzbudzajace zachwyt :-)

    >Zachwyt wzbudzają prace artystów, a żeby być
    >artystą, trzeba mieć odpowiednie zdolności będące efektem rozwoju
    >od dziecka i jakichśtam cech genetycznych.

    Na mnie jakos nie zawsze wzbudzaja, ale ja prosty cham jestem i moze
    nie potrafie odroznic Dziela Prawdziwego Artysty od kiczu :-)

    >Większość fotografów to nie artyści wzbudzający zachwyt, tylko
    >normalni
    >rzemieślnicy. Robią zdjęcia m.in. kiełbas, komórek, samochodów,
    >mebli,
    >modeli, ślubów i koncertów.
    >Jeśli ktoś planuje karierę fotografa, to właśnie o pstrykaniu kiełbas
    >do katalogów Biedronki powinien myśleć, a nie o artyzmie i wystawach.
    >Zatem jeśli ktoś pyta o dobre zdjęcie, to ja przez to rozumiem coś
    >poprawnego technicznie i wartego poświęconej pracy. Tak jak od Pana
    >Jurka z dłutem oczekuję dobrze skutej glazury, a nie Wenus z Milo :).

    Tym niemniej czasem mozna zrobic "naprawde dobre" zdjecie i podziwiac
    przez dlugie lata.
    Tylko ile ich sie ma ? Ja robie tylko hobbystycznie, a tez sie gora
    trzy znajda.

    Hm, sluby ... w plenerze mozna juz fantazje troche rozwinac.

    J.

  • 14. Data: 2013-05-13 11:21:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Co do mnie, wszystkie zdjęcia, których nie wyrzuciłem, są naprawdę
    dobre. Jeśli by takie nie były, to bym ich nie zostawił na dysku; po co
    trzymać byle co?
    Haczyk jest w tym, że one mi się podobają, obiektywnie są zupełnie
    przeciętne :)

    --
    pozdrawia Adam
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 15. Data: 2013-05-13 12:27:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości
> [...]
    >co trzymać byle co?
    >Haczyk jest w tym, że one mi się podobają, obiektywnie są zupełnie

    Znaczy sie nie udalo ci sie zrobic ani jednego naprawde dobrego
    zdjecia :-)

    No coz, najwyrazniej miescisz sie w okolicach sredniej :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-05-13 12:29:47
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > Bo ja może ze trzy na kilka tysięcy zrobionych.

    A ja cyfranką zrobiłam kilkanaście tysięcy, z czego ok. 4-5 tys. to zdjęcia
    porttretowe albo pejzaże, z czego ok. połowa, czyli 2000 - 2500 mniej więcej
    mogłąby zawisnąć na ścianie i nie powstydziłabym się ich.
    Dodać jednak muszę, że na pozostałej połowie zdjęć też można zawiesic oko,
    bo to głównie gołe dupy albo coś w sadystyczny deseń (rozkładający się
    jeleń, zwłoki po wypadku, obcięta głowa świni itp.) - czasem szokuuące,
    czasem turpistyczne.
    No ale ja jestem pierdolnięta i głosowałam na Palikota.

    --
    Miranda

  • 17. Data: 2013-05-13 12:33:43
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-13 12:29, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal pisze:
    > No ale ja jestem pierdolnięta i głosowałam na Palikota.

    Jak się do błędu przyznajesz to wszystko gra! ;-)

  • 18. Data: 2013-05-13 13:45:32
    Od: ziemo <no@email>

    html

    > Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    > wykonanie takiego zdjęcia?

    Kiedyś mi się takie podobały, w zasadzie nadal się podobają, ale odkąd
    mniej więcej wiem jak takie coś uzyskać to już mi się nie chce robić ;)

    --
    Ziemo

  • 19. Data: 2013-05-13 13:45:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-13 10:19, quent pisze:

    > No ale to retusz przecież.

    Domyślam się. Jednakże wydaje mi się ta czynność mocno złożoną w tym
    przypadku. Nie twierdzę, że nie wykonalną lecz wydaje mi się mało
    prawdopodobne aby ktoś zawziął się na retuszowanie gałązki po gałązce w
    całym lesie. Dlatego pomyślałem, że w jakiś sposób musiała ta czynność
    zostać uproszczona na etapie robienia zdjęcia.

    Marek

  • 20. Data: 2013-05-13 14:32:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    html

    > Zdjęcie bardzo efektowne. Czy macie koncepcję jak zabrać się za
    > wykonanie takiego zdjęcia?

    podnieść aparat do oka i wcisnąć spust... :)

> [...]
    > nie prześwituje żaden skrawek nieba, co przy porannym czy zachodzącym
    > słońcu powinno się wydarzyć. Korony drzew nie są tak gęste.

    imho ranek, boczne niskie światło.

    na efekciarskei zdjęcia są dwa sposoby... mieć szczęście albo wychodzić
    sobie nogami i cierpliwością.

    Poczytaj o fotografach krajobrazów. Ciemną nocą wstaje zabiera polecak ze
    sprzętem i idzie na upatrzone miejsce w oczekiwaniu na TEN świt, za którymś
    razem w końcu sie udaje. A czasem kończy sie czas i trzeba pojechąć z
    puistymi rękamio