eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się ginieRe: Tak się ginie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
    oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak się ginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
    <1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
    <n...@4...net>
    <1...@4...net>
    <1...@4...net>
    <1...@4...net>
    Date: Thu, 13 Aug 2015 02:44:00 +0200
    Message-ID: <zxz308d8icrt.xytkdnjrt09j$.dlg@40tude.net>
    Lines: 78
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1439426641 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8388 89.77.179.152:52196
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567115
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:48:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>> Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
    >>>> boki.
    >>> No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
    >>> szybko.
    >>
    >> Tu mnie sponiewierało już przy 120 (i całkiem dobrym zawieszeniu), fakt że
    >> nawierzchnia w takiej ruinie że normalnie to się po takich dziurach jedzie
    >> 20km/h
    >> https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac
    >
    > IMO - slisko przede wszystkim.
    > A i droga mogla troche wybic z toru

    Przede wszystkim nierówności.


    >
    >>https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg
    >
    > a tu:
    > -wyglada, jakbys w poslizgi wprowadzal sie sam,
    > -jak tam z przyczepnoscia ? Opony slizgaja sie rewelacyjnie, ale
    > deszcz taki malutki. Na betonie nie powinno byc zle ... czy to glina a
    > nie beton ?

    To jest zdarty asfalt, czyli został sfrezowany beton miejscami pokruszony.
    Przyczepność nawet była całkie przyzwoita, natomiast opony to jakieś
    śmietniki do dobicia założyłem.


    >>>> W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
    >>>> prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
    >>>
    >>> No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
    >>> po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
    >>> predkoscia maksymalna pojechac.
    >>
    >> Niby tak, ale trzeba pamiętać że tam było 6 osób.
    >> Już nawet mając 5 osób na pokładzie zazwyczaj tył siądzie na odbojach, a
    >> samochód będzie się mocno kładł na boki.
    >
    > Przy 5 osobach tez ktos pewnie sprawdzil, ze auto jedzie prosto przy
    > gazie w podlodze.

    No jak jedzie prosto to jedzie, pytanie na ile skutecznie wygasi oscylacje
    pochodzące czy to od kierowcy czy z zewnątrz.


    >>>> zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
    >>>> I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
    >>>
    >>> Hm
    >>> -os inna,
    >>> -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
    >>> trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
    >>> -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
    >>> ... i tam nie ma amorow.
    >>
    >> Reakcję opony raczej weźmie na siebie amortyzator niż przekaże na nadwozie.
    >
    > Chodzi mi o to, ze jak bedzie garb na drodze, to amortyzator ruchy
    > pionowe stlumi. Ale jak zacznie krecic jak na filmie, to amorow na
    > boczne sily nie ma.

    W nowych (2000+) nawet seryjne amortyzatory w niesportowych autach mają już
    całkiem przyzwoity preload zaworów, dzięki czemu szybko rośnie siła
    tłumienia już przy niewielkich prędkościach ruchu tłoczyska.
    Dopiero potem zawory się otwierają.

    Dzięki temu właśnie ładnie tłumi bujanie na boki pochodzące od ruchów
    kierownicą.

    Natomiast samego poślizgu już oczywiście nic - tylko kierowca może
    kierownicą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: