-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!g
oblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Tak się ginie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@p...pl.invalid>
<xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
<1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
<n...@4...net>
<1...@4...net>
<1...@4...net>
<1...@4...net>
Date: Thu, 13 Aug 2015 02:44:00 +0200
Message-ID: <zxz308d8icrt.xytkdnjrt09j$.dlg@40tude.net>
Lines: 78
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1439426641 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8388 89.77.179.152:52196
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567115
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:48:32 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Thu, 13 Aug 2015 01:13:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 11 Aug 2015 20:06:42 +0200, J.F. napisał(a):
>>>> Tak już jest w samochodach że im szybciej jedzie tym bardziej tył lata na
>>>> boki.
>>> No nie wiem, imo to nie lata ... ale moze nie jechalem wystarczajaco
>>> szybko.
>>
>> Tu mnie sponiewierało już przy 120 (i całkiem dobrym zawieszeniu), fakt że
>> nawierzchnia w takiej ruinie że normalnie to się po takich dziurach jedzie
>> 20km/h
>> https://www.youtube.com/watch?v=wanTahN2tac
>
> IMO - slisko przede wszystkim.
> A i droga mogla troche wybic z toru
Przede wszystkim nierówności.
>
>>https://www.youtube.com/watch?v=56DA2J07JYg
>
> a tu:
> -wyglada, jakbys w poslizgi wprowadzal sie sam,
> -jak tam z przyczepnoscia ? Opony slizgaja sie rewelacyjnie, ale
> deszcz taki malutki. Na betonie nie powinno byc zle ... czy to glina a
> nie beton ?
To jest zdarty asfalt, czyli został sfrezowany beton miejscami pokruszony.
Przyczepność nawet była całkie przyzwoita, natomiast opony to jakieś
śmietniki do dobicia założyłem.
>>>> W ogóle opanowanie samochodu z seryjnym zawieszeniem przy wyższych
>>>> prędkościach jest bardzo trudne jak się pojawią nierówności które
>>>
>>> No nie wiem, ta droga wyglada na dosc nowa i rowna, a jesli Hyundaie
>>> po Niemczech jezdza, to ktos chyba sprawdza czy mozna tym autem z
>>> predkoscia maksymalna pojechac.
>>
>> Niby tak, ale trzeba pamiętać że tam było 6 osób.
>> Już nawet mając 5 osób na pokładzie zazwyczaj tył siądzie na odbojach, a
>> samochód będzie się mocno kładł na boki.
>
> Przy 5 osobach tez ktos pewnie sprawdzil, ze auto jedzie prosto przy
> gazie w podlodze.
No jak jedzie prosto to jedzie, pytanie na ile skutecznie wygasi oscylacje
pochodzące czy to od kierowcy czy z zewnątrz.
>>>> zarezonują z częstotliwością własną bujania zawieszenia.
>>>> I tu się okazuje że te procenty co mierzą na SKP to nie jest takie głupie.
>>>
>>> Hm
>>> -os inna,
>>> -moje samochody, mimo starych amorow, niechetnie sie same bujaja.
>>> trudno tu mowic o cestotliwosci wlasnej.
>>> -fakt, ze moze byc i rezonans w innej osi, np. na sprezystosci opon
>>> ... i tam nie ma amorow.
>>
>> Reakcję opony raczej weźmie na siebie amortyzator niż przekaże na nadwozie.
>
> Chodzi mi o to, ze jak bedzie garb na drodze, to amortyzator ruchy
> pionowe stlumi. Ale jak zacznie krecic jak na filmie, to amorow na
> boczne sily nie ma.
W nowych (2000+) nawet seryjne amortyzatory w niesportowych autach mają już
całkiem przyzwoity preload zaworów, dzięki czemu szybko rośnie siła
tłumienia już przy niewielkich prędkościach ruchu tłoczyska.
Dopiero potem zawory się otwierają.
Dzięki temu właśnie ładnie tłumi bujanie na boki pochodzące od ruchów
kierownicą.
Natomiast samego poślizgu już oczywiście nic - tylko kierowca może
kierownicą.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.15 02:47 Tomasz Pyra
- 13.08.15 08:00 Budzik
- 13.08.15 09:13 Miroo
- 13.08.15 09:19 Shrek
- 13.08.15 09:59 Miroo
- 13.08.15 10:01 Miroo
- 13.08.15 10:02 Tomasz Pyra
- 13.08.15 10:15 Shrek
- 13.08.15 11:06 Miroo
- 13.08.15 11:07 RoMan Mandziejewicz
- 13.08.15 11:13 RoMan Mandziejewicz
- 13.08.15 14:20 Myjk
- 13.08.15 21:05 janusz_k
- 14.08.15 01:05 J.F.
- 14.08.15 01:48 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=