  • 1. Data: 2018-03-26 20:35:45
    Temat: Tak a propo naszych aut elektrycznych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    PiSowski rząd robi wszystko abyśmy zostali potęgą elektrycznych
    samochodów :)
    a tu przykład jak udupiają cos co juz jest
    https://moto.wp.pl/8-milionow-zlotych-w-bloto-polski
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380
    009789569a

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-03-26 21:22:31
    Temat: Re: Tak a propo naszych aut elektrycznych
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > https://moto.wp.pl/8-milionow-zlotych-w-bloto-polski
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380

    spoko, po 10gr ekstra od litra paliwa zapłacimy to się jeszcze jakiś
    'projekcik' trzaśnie...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2018-03-26 21:41:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To tak jest ze tego nie ma. Samochod to nie silnik a plyta podlogowa zawieszenie,
    uklad kierowniczy itp. Niewolnicy w Polsce robia to wszystko ale nie dla naszego
    samochodu, bo takiego nie ma, a dla potentatow produkujacych samochody. Jesli by byl
    kaprys zelektryfikowania transportu indywidualnego to powinien isc w strone
    przerabiania istniejacych samochodow na elektryczne. W pierwszym rzucie male miejskie
    samochody. W samochodach miejskich nie jest potrzebny zajebisty zasieg. Na poczatku
    mozna opekac zasilanie kwasowymi akumulatorami trakcyjnymi. Mamy kilka wiekszych i
    mniejszych firm produkujacych akumulatory do wozkow widlowych. Mogly by produkowac i
    do samochodow elektrycznych. Przy przerobkach nie trzeba budowac fabryki samochodow.
    Przerobki robily by male firmy tak jak zakladanie gazu. W pewnych przypadkach mozliwe
    ze potrzebna by byla nowa kategoria samochodu bo masa calkowita mogla by byc na styku
    z maksymalna. Kategoria ze trzy osoby dorosle albo dwie dorosle i dwoje dzieci. Z
    ogrzewaniem zero problemow bo mozna dopuscic ogrzewanie piecykiem, na benzyne albo
    etanol, do ogrzewania postojowego.

  • 4. Data: 2018-03-27 10:13:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >https://moto.wp.pl/8-milionow-zlotych-w-bloto-polsk
    i-elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-623438

    robi robi

    www.radiozet.pl/Motoryzacja/Andrzej-Duda-kupil-elekt
    ryczny-samochod.-Prezydent-stawia-na-elektromobilnos

    Tylko czemu tam nie ma napisu "made in Poland" ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-03-27 11:52:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-26 o 20:35, Janusz pisze:
> [...]
    > https://moto.wp.pl/8-milionow-zlotych-w-bloto-polski
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380

    W 2013 to go udupiał poprzedni rząd. Ale dlaczego miałby promować
    prywatną inicjatywę?
    Skoro auto było takie rewelacyjne, zapewne twórcy deptali w różnych
    koncernach, żeby sprzedać ten pomysł. I co?
    Obecnie jest konkurs na prototyp samochodu elektrycznego - zgłosili się?
    W poprzednim - na nadwozie, z powodów formalnych nie mogli brać udziału
    (nie mógł być zgłoszony pomysł, który już był prototypem), ale teraz jak
    najbardziej. Bo to nie wielka firma ma się do nich zgłosić, ale oni -
    jeśli chcą zaproponować coś konkretnego. Taki lajf. I niech staną do
    konkursu, a nie liczą, że właśnie ich pomysł będzie realizowany. Jeśli
    jest dobry - wystarczy wrzucić go na Kickstartera albo inne Indiegogo. I
    pieniądze będą. Ale musi to być więcej niż nadwozie z laminatu i "kamery
    zamiast lusterek wstecznych".
    A generalnie takie projekty to często powstają tylko po to, żeby dostać
    dotacje unijne - jak nie na projekt, to na startup. I bardzo celne jest
    tu zdanie: "twórcy liczyli na kolejne fundusze z Unii Europejskiej, ale
    niestety nie udało się ich pozyskać". Czyżby ktoś zapoznał się z
    dokumentacją?
    A samochodów elektrycznych to u nas powstało już kilka - Syrenka,
    reVolt, a ogólnie - też była jakaś Arrinera (spalinowa). Wszystko za
    unijne dotacje...
    T.

  • 6. Data: 2018-03-27 16:58:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 11:52, T. pisze:
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380
    009789569a

    > W 2013 to go udupiał poprzedni rząd. Ale dlaczego miałby promować
    Ale nowy też zapomniał i zaczął całą zabawę z projektem od początku.

    > prywatną inicjatywę?
    No i w czym to przeszkadza? Już pewnie oczami wyobraźni widzieli te
    kapsy napychane prywaciarzowi :) a prawda jest taka że bez prywaciarza
    tego nie zrobią,
    dobitny przykład z mieszkaniami, załatwiają grunty ale budują depesie,
    bo wiedzą że jakby sami budowali to byłoby min 2 razy droższe.

    > Skoro auto było takie rewelacyjne, zapewne twórcy deptali w różnych
    > koncernach, żeby sprzedać ten pomysł. I co?
    Napisali w artykule, za bardzo wyprzedzili czas, wtedy jeszcze nikt nie był
    tym zainteresowany, a poza tym koncerny mają swoje działy konstrukcyjne.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-03-27 18:09:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 16:58, Janusz pisze:
    -elektryczny-prototyp-istnial-wiele-lat-temu-6234380
    009789569a

    > Ale nowy też zapomniał i zaczął całą zabawę z projektem od początku.

    A jakby wybrali to auto to byłby wrzask, że promują tego jedynego.

> [...]
    > tym zainteresowany, a poza tym koncerny mają swoje działy konstrukcyjne.

    Czas to wyprzedził DeLorean Martiego...
    Co w tym aucie jest takiego "wyprzedzającego czasy"? To automarketing i
    nic więcej. No bo te kamery zamiast lusterek... A jaki to ma sens? W
    sumie w domu też możesz zamiast lustra do golenia stanąć przed kamerą a
    obraz wyświetlać w tylnej projekcji na ekranie. Tylko po co?
    A może to "oprogramowanie sterownika"? Przecież to ściema dla każdego,
    kto cokolwiek wie o automatyce. Przypominam, że w 1969 ludzie polecieli
    na księżyc z komputerem wielkości Commodore 64. Brakowało im dostępności
    silników? Przeszukaj czeluści Internetu i pokaż mi przełomowy wynalazek
    w dziedzinie silników prądu stałego z tych lat.
    Silniki bezkomutatorowe wymyślono kilkanaście lat temu (jeśli nie ponad
    20), zobacz, jak duża była oferta w okolicach 2010 r.
    To, co się zmieniło, to pojawienie się na masową skalę akumulatorów
    Litowo-jonowych. I tyle. Ale mogli zasilać auto kwasowymi - najwyżej
    ustrojstwo byłoby nieco cięższe.
    Znalazłem artykuł z 2013 r., a więc sprzed 5 lat - były już wtedy
    samochode iQ EV, i-MiEV, Kangoo ZE, Zoe i3, Tesla, e-up, e-golf, Leaf -
    to oznacza ten brak zainteresowania elektrykami?
    W Polsce wtedy był już produkowany re-Volt, ale była to totalna
    samoróbka, w niczym nie przypominająca współczesnego samochodu
    (widziałem to kiedyś z bliska) - coś w rodzaju Twizy, ale miał drzwi.

    No i jeszcze raz powtórzę - zgłosili się do konkursu na prototyp?
    http://emobilitypoland.pl/pl/konkurs-na-prototyp.htm

    Ps. Niestety nie każdy biznes kończy się sukcesem. Jeśli mają potencjał
    - jak wspomniałem - kasa by się znalazła.

    Ps. A tu następny wynalazek:
    https://wlaczoszczedzanie.pl/powstal-pierwszy-w-pols
    ce-zabudowany-zeroemisyjny-elektryczny-pojazd-trojko
    lowy-na-homologacji-skutera/
    Zadziwiająco podobny do tego:
    http://allegro.pl/samochod-elektryczny-z-tech-promoc
    ja-i7169459269.html
    Tylko tył nieco inny... Zwróć uwagę na felgi - cóż za podobieństwo... :-)

  • 8. Data: 2018-03-27 19:44:36
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    ogrzewaniem zero problemow bo mozna dopuscic ogrzewanie piecykiem, na benzyne albo

    Ludzie nie chcą małych samochodów miejskich. Do ich używania mogłyby ich
    skłonić tylko niższe koszty, ale jak wiadomo elektryki są droższe a nie
    tańsze od spalinowych. Dodatkowo ludzie chcą lekko i wygodnie żyć, czyli
    kupić nowy samochód a nie naprawiać czy przerabiać swój.

  • 9. Data: 2018-03-27 20:08:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najlepiej jak kazdy ma swoje zdanie i je prezentuje bez podpierania sie blizej
    nieznanymi masami. Nie wiesz czy ludzie nie chca malego miejskiego samochodu
    elektrycznego albo nie chca przerabiac samochodow ktore posiadaja. Napisz ze Ty nie
    chcesz malego na dodatek przerobionego na elektryka starego samochodu i bedzie git.
    Jak by powstal jakis rzadowy program wspierajacy przerabianie to jestem pierwszy w
    kolejce zeby sie zapisac na przerobke mojego starego ale pelnosprawnego malego
    samochodu.

  • 10. Data: 2018-03-27 20:59:41
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    kolejce zeby sie zapisac na przerobke mojego starego ale pelnosprawnego malego

    Nie rozumiesz. Ja chcę małego elektryka, konkretnie Twizy ew. Smarta,
    ale wystarczy wyjrzeć przez okno by zobaczyć jakie samochody wygrywają
    konkurencję. Ty przedstawiasz koncepcję inżynierską, która może posłużyć
    producentowi do budowy samochodu, ale nie przekona ludzi do przerobienia
    swojego samochodu.