    Subject: Re: Tablice informacyjne na przystankach tramwajowych
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Fri, 18 Dec 2015 23:51:13 +0100

    W dniu 2015-12-18 o 07:43, J.F. pisze:

    > A pamietasz wattek o postarzaniu ? Oba cele w butach sa wazne :-)

    Nie, po stokroć nie! To jedynie popularny przesąd, żeby nawet nie
    powiedzieć: zabobon. Inaczej: jest to mniemanie, które nie ma oparcia w
    żadnym *dowodzie*, a tylko i wyłącznie w tym, że jest "powszechne". Tak
    powszechne, że jakakolwiek próba oczekiwania na dowód - jest traktowana
    jak zamach na normalność. A ta "normalność" to de facto nic innego, jak
    "większość statystyczna", czyli z prawdą *obiektywną* nie ma nic
    wspólnego. Piszesz:

    > Oba cele w butach sa wazne

    - no i robisz błąd podstawowy: nie ma żadnych 2 "celów", bo celem jest
    tylko i wyłącznie to drugie (gotowe buty) a pierwsze (praca dla
    wykonawców) celem nie jest wcale, a tylko *środkiem* do celu
    osiągnięcia. No ale coś tak 99,5% społeczeństwa jest "zatrudniona" (lub
    tego oczekuje), natomiast zatrudniający, inwestujący, prowadzący własne
    przedsiębiorstwa - to wąziutki marginesik, i w konstruowaniu partyjnej
    propagandy nie liczy się z ich zdaniem nikt! Bo to dla partii,
    tworzących kolejny program wyborczy - żaden "target", o który warto by
    się starać. Ale co innego *po* wyborach! Bo to owi nieliczni mają
    interes aby lobbować, i swe starania poprzeć sutymi datkami. I w efekcie
    politycy bardzo są wyrywni ku temu, aby popierać producentów (których
    najczęściej reklamują jako "krajowych"), podając setki mylących powodów.
    typowa maskirowka!

    A przecież nie powinno się w żaden sposób popierać producentów, ani
    krajowych, ani zagranicznych "inwestorów strategicznych", powinno się
    popierać tylko i wyłącznie *konsumentów*! No ale oni są rozproszeni,
    zatomizowani, i nijak nie utworzą żadnego lobby. A już na pewno nie
    sypną kopertówkami, jak "szanujące się grupy biznesmenów", bo łapówki
    daje się za *psucie* prawa, *ustawki* szyte pod zamówienie, a nikt
    przecież nie pospieszy z wziątką za prawo takie jak trzeba! Równe, i
    niezmanipulowane...

    Naciski na "specjalne przywileje" takiej, czy innej grupy (tu:
    producentów, zarówno pracowników, ale i w zakamuflowanej formie też i
    dla właścicieli firm!) grupy społecznej - zawsze są kosztem innych!
    Czyli *całego* społeczeństwa. Dlatego też wspieranie sprzątaczy z
    miotłami, odbywa się nie tylko "na niekorzyść" firm ze specjalnymi,
    odkurzającymi maszynami, ale nade wszystko tych, którzy za taką
    fanaberię zapłacą swymi podatkami. Zawyżanymi u nas tak, że coraz to
    mniej opłaca się być przedsiębiorcą, więc i miejsc pracy brakuje. Taki
    jest nieodmiennie skutek "wspierania i pomagania"...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!