eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetTablet, wszystkomającyRe: Tablet, wszystkomający
  • Data: 2012-12-09 21:15:36
    Temat: Re: Tablet, wszystkomający
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 7 Dec 2012 12:50:24 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Dnia 2012-12-07, o godz. 12:24:14
    > Michal Kawecki <k...@o...px> napisał(a):
    >
    >> Bo wymaga specjalnego sprzętu, o czym użytkownik dowiaduje się
    >> najczęściej dopiero post factum. Dokładnie tak, jak w przypadku
    >> omawianego tabletu.
    >
    > W sytuacji gdy coś kupujesz to chyba sprawdzasz jego specyfikację i to
    > czy obsługuje pożądaną przez Ciebie usługę czy sprzęt? Ja w każdym
    > razie tak zawsze robię. A jeśli nie jesteś pewny to akurat na stronie
    > Aero2 są podane konkretne warunki jakie musi spełniać sprzęt by
    > obsługiwać ich ofertę. Nawet kilka dedykowanych modemów jest.

    Nawet kilka? No to faktycznie zaszaleli... ;->

    >> Który jeszcze operator w Polsce albo i na świecie stosuje wymuszanie
    >> rozłączania co godzinę raz zestawionego połączenia?
    >
    > W dostępie przewodowym to norma. Ot by daleko nie szukać np. neostrada.

    Jak ktoś już zauważył, raz na dobę.

    > W świecie internetu też nie jest ciągle utrzymywana sesja. Choć akurat
    > z innego powodu. Poza tym akurat rozłączanie co godzinę nie jest
    > przeszkodą do używania. Moje urządzenia (2 tablety, modem w kompie,
    > czasami jakiś smartfon) nawet na to nei zwracają uwagi bo połaczenie
    > jest wznawiane automatycznie. Po prostu tak została zaprojektowana.

    Nie u każdego się ona automatycznie podnosi. Tak to zostało
    zaprojektowane. Dlatego trzeba sięgać do rozmaitych sztuczek.

    > Jeśli miałbym wskazać jakąś wadę to wskazałbym akurat nie technikalia a
    > sposób dystrybucji i długi czas oczekiwania na przesyłkę z kartą.

    Uhm. Całkiem normalne podejście do klienta, prawda? Czy ja dobrze
    pamiętam, że m.in. z tego powodu do tej pory wydano raptem ~5.000 kart
    SIM z tym wspaniałym Internetem?

    >> Bez urazy, ale ta dyskusja jest bezcelowa. Wszyscy wiedzą, że Aero to
    >> jest ersatz dostępu do Internetu a nie "prawdziwy" Internet, ot, takie
    >> łącze dla biednych - darmowe, ale co za tym idzie z pewnymi istotnymi
    >> ograniczeniami funkcjonalnymi. Równie dobrze możesz mi napisać, że
    >> "normalne" są darmowe połączenia telefoniczne przerywane co trzy
    >> minuty reklamami i też się z tym nie zgodzę ;-).
    >
    > Przepraszam - ale co to jest prawdziwy internet? Nie działa? Nie da
    > rady sprawdzić poczty, przejrzeć www, pracować zdalnie?
    > Nie każdy musi backupować internet.

    Nie każdy protokół/serwer obsługuje wznawianie transferu, tak więc
    zerwanie łącza dość często oznacza po prostu np. koniec ściągania poczty
    i konieczość ręcznego wznowienia przerwanej transmisji. Dotyczy to
    oczywiście także innych usług, nie tylko poczty. Tak to zostało
    zaprojektowane - właśnie po to, żeby "nie backupować Internetu".

    > Widzisz - na przykład ja od lat szukam niezbyt
    > szybkiego łącza ale o w miarę stałym dostępie bo pracuję głownie na
    > terminalu znakowym. I nie ma dla mnie żadenj oferty. Ja nie potrzebuję
    > 5-10-30-100Gbps czy limitu 5-10-100GB transferu. I co? Ano nie ma
    > takiej taniej oferty mogę mieć coś takiego jak taryfikowanie za każde
    > 100kbps ale trzeba kombinować z podtrzymywaniem sesji.
    > Aero akurat świetnie wpisało się w moje potrzeby.

    Bajki opowiadasz... pierwsza z brzegu oferta Plusa - 1 GB bez umowy za
    14,90. Działa z każdym jednym *normalnym* modemem, także LTE. I nie
    zrywa sesji :-). No ale ma jedną wadę - nie jest za darmo...

    > Widzisz - ja nie głoszę genialności tej usługi. Jak napisałem wcześniej
    > - używam wielu rozwiązań i wielu różnych łączy. Natomiast nie rozumiem
    > czemu coś co działa tak jak zostało zaprojektowane i spełnia swoje
    > funkcje nazywasz "ersatz" albo "nieprawdziwy internet". Nie rozumiem
    > negatywnego nastawienia. Czemu? Nie przeczytałeś specyfikacji swojego
    > sprzętu i tej usługi zanim np. spróbowałeś? I przez to się
    > zniechęciłeś? Bo ja akurat podejście mam pozytywne. Sprawdziłem czy
    > mój sprzęt obsługuje, wsadziłem kartę w tablet i po prostu działa.

    Ależ nie ja mam problem, tylko autor tego wątku. Dla mnie ta usługa jest
    w pewnych szczególnych sytuacjach do zaakceptowania. Trzeba mieć tylko
    świadomość, że ma ona rozmaite ograniczenia funkcjonalne. Bo jak to
    mówią, za darmo można tylko w pysk dostać...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: