  • Data: 2012-12-10 23:16:46
    Temat: Re: Tablet, wszystkomający
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 10:19:56 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > No ale czemu? Przy wielu usługach podaje się krótka listę dedykowanych
    > modeli i parametry. Przy czym usługodawca nie gwarantuje prawidłowego
    > działania usługi poza dedykowanym sprzętem co nie znaczy że jeśli inny
    > spełni wymogi to zadziała. Podobnie robią np. producenci płyt głównych
    > podając listę dedykowanych i przetestowanych modułów pamięci.

    Ale modem USB to jest dziś sprzęt niemal taki jak drukarka, klawiatura,
    monitor... nie ma nim nic szczególnego. Wkładasz do niego dowolną kartę
    dowolnego operatora i - po prostu działa. Co więcej, równie dobrze można
    użyć niemal dowolnego telefonu, tabletu, notebooka, i "zwykły" SIM też z
    nim będzie działać. A tu jest inaczej, to jest usługa która do działania
    potrzebuje ściśle "dedykowanego" sprzętu o tak dobranych wymaganiach, iż
    eliminuje to większość popularnych i łatwo dostępnych na rynku urządzeń.
    Podejrzewam, że takie właśnie było założenie koncesjobiorcy - aby
    maksymalnie utrudnić korzystanie z darmowego Internetu, ergo
    zminimalizować koszty pozyskania głównego celu, jakim była dla niego
    koncesja na częstotliwości.

    > Ale czy to jest problem? Chyba wszystkie w miarę nowe
    > urządzenia/programy potrafią ponowić połączenie?

    > Możesz napisać gdzie się nie podnosi? Wiesz - urządzenia korzystające z
    > sieci komórkowej zwykle projektuje się tak by po utracie kontaktu z
    > siecią ponownie się do niej automatycznie zalogowały.

    O ile nie są w roamingu. Bo wtedy różnie z tym bywa. A tak się składa,
    że Aero2 długi czas było wykrywane jako usługa roamingowa i dopiero od 1
    października jest obsługiwana w całości na nadajnikach Plusa. A
    poza tym: zapytanie o "aero2+automatyczne+wznawianie" zwraca blisko
    10.000 wyników w Google. Gdyby było to tak proste jak piszesz to ludzie
    nie mieli by tylu problemów.

    Ale w sumie mogę się zgodzić, że od niedawna usługa ta działa całkiem
    sprawnie, nie zdarzają się problemy z obsługą kart SIM, etc. Bo teraz
    jest to już praktycznie usługa Plusa.

    > Miej pretensje do urzędu że dopuścił takie warunki w postępowaniu
    > przetargowym.

    Sądzę raczej, że po prostu nie przewidział takiej sytuacji.

    [...]
    > Aero2 też nie est za darmo - kaucję trzeba złożyć. Ofertę Plusa
    > testowałem rozłącza po godzinnym czasie bezczynności. Trzeba kombinować
    > z podtrzymaniem połączenia czyli wysłać/odebrać jakieś pakiety co jakiś
    > czas.

    Mam kilkadziesiąt iPlusów pod opieką i jakoś nie zauważyłem takich
    objawów.

    > Poza tym masz rację - czynnik ekonomiczny też ma znaczenie - jak
    > mam płacić przez 36 miesięcy po 14,90 za gotowość to wole Aero. 500PLN
    > za coś co wykorzystam w niewielkiej części to jednak zbyt drogo.

    To jest oferta *bez umowy*. Możesz ją zerwać kiedy tylko zechcesz.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/