  • 31. Data: 2012-12-26 13:37:34
    Temat: Re: Tablet (większy) z dobrym UI.
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > to sobie poczytaj opinie ludzi którzy mieli szajsiaste tablety za 300
    > zeta i coś porządniejszego co kosztuje niestety zwykle powyżej 1000 zł.
    moment. Pewien standard "śmigania" interfejsu wyznaczył pan JObs w
    swoich produktach. Aby trzymać ten standard trzeba mieć szybki sprzęt i
    dobry system operacyjny. Jeśli szybkość interfejsu użytkownika tabletów
    za 300zł będziesz porównywał do windows mobile, - będzie OK. do sgs3
    albo iphone4 - będzie padaka.

    > Potem idź do sklepu gdzie można pomacać różny sprzęt i sam zrozumiesz
    > dlaczego sony, samsung czy inne markowe zabawki kosztują zwykle powyżej
    > 1000 a dlaczego te tanie kosztują tylko 300 zeta.
    Pewien kolega z grupy elektornicznej pytał o tableta który ma służyć do
    wyświetlania dokumentacji z plików PDF. czy myślisz że tablet za 1000zł
    wyświetli to lepiej? JAsne że kąty patrzenia będą lepsze, jasne że czas
    otwarcia pliku będzie krótszy, ale jakby to był najistotniejszy
    parametr, to by sobie kupił 4 rdzeniowego laptopa z 17 calowym ekranem!

    > różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy popatrzy
    > na ekran a potem na specyfikację techniczną.
    dziwne żeby tych różnic nie było. JEst na YT taki piękny test, w którym
    dziennikarz wytyka małe braki tabletu z biedronki, ale jednak wszystko
    co chciał od tabletu uzyskał. Na koniec chciał go skrytykować, ale
    właściwie nie bardzo było co, bo wszystko, po wolutku, mniej ładnie, ale
    dało się zrobić. W tej dyskusji jak usłyszałem kwotę 1000zł - przestałem
    pomagać, bo nie wiem w czym poza grami można wykorzystać sprzęt 250%
    droższy od mojego.
    ToMasz

  • 32. Data: 2012-12-26 14:55:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 26 Dec 2012 13:37:34 +0100, ToMasz wrote:
    > Pewien kolega z grupy elektornicznej pytał o tableta który ma służyć do
    > wyświetlania dokumentacji z plików PDF. czy myślisz że tablet za 1000zł
    > wyświetli to lepiej?

    Myśle, ze 1280x800 da *sporo* wieksza wygode niz 800x480.
    960x540 to ja mam w telefonie i tam się od bidy pdfa da przejrzec w
    orientacji poziomej, widzac cwiartke strony, czyli trzeba się namajatac
    paluchem zeby przeczytac 1 strone. Na tablecie czytam cala strone, nawet
    pdfa zrobionego jako 2xA5@A4.

    I zeby nie było, ze 4.3" w telefonie jest problemem -- na 1024x600 w
    netbooku takze jest malo komfortowo.

    > parametr, to by sobie kupił 4 rdzeniowego laptopa z 17 calowym ekranem!

    Taki laptop jest malo przenosny... Własciwie to wspolczesne wielgachne
    laptopy są de facto przewoznymi stacjonarkami :/

    > W tej dyskusji jak usłyszałem kwotę 1000zł - przestałem pomagać, bo
    > nie wiem w czym poza grami można wykorzystać sprzęt 250% droższy od
    > mojego.

    A ja majac dosc zdrowego smartfona zastanawiam się do czego poza
    ,,maniem tabletu'' moze sluzyc tablet za <400zl. Rozumiem, kupic
    dzieciakowi, bo i tak sprzet roku nie dozyje. Ale moim znajomym taki
    zakup konsekwentnie odradzam.
    A zeby bylo jeszcze zabawniej -- nie gram. Choc wlasnie odkrylem, ze
    jest beta freeciva na Andka, wiec moze zaczne ;)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2012-12-26 16:12:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:

> [...]
    > i dobry system operacyjny. Jeśli szybkość interfejsu użytkownika
    > tabletów za 300zł będziesz porównywał do windows mobile, - będzie OK.

    tak sie zastanawiam o czym ty piszesz?

> [...]
    > jasne że czas otwarcia pliku będzie krótszy, ale jakby to był
    > najistotniejszy parametr, to by sobie kupił 4 rdzeniowego laptopa z

    może przeczytaj co ja napisałem a potem odpowiadaj i nie serwuj nam
    przypowieści biblijnych.

    JAKOŚĆ, jakość ekranu, jakość obudowy, jakość działania dotykowego ekranu,
    rozdzielczość ekranu, kolory, nietrzeszczenie obudowy itp... drobne sprawy,
    Pamięć. I jeszcze te brednie o 4 rdzeniowym pseudolaptopie z 17" ekranem.

> [...]
    > usłyszałem kwotę 1000zł - przestałem pomagać, bo nie wiem w czym poza
    > grami można wykorzystać sprzęt 250% droższy od mojego.

    no widzisz maluchem też dało sie jeździć albo renault thalią też da sie
    jeździć...

    kolega chcial:

    -bardzo dobrej jakości "dotyk" na ekranie
    -przyzwoita rozdzielczość ekranu, min 1200x800
    -dobra responsywność UI
    -dostępne oprogramowanie do sterowania RTV/DLNA itd.
    -przyzwoity ciężar
    -przyzwoita obudowa

    To na czym mi nie zależy (ponieważ nie planuję używać go poza domem):
    -wbudowany modem
    -gry
    -wyjścia hdmi

  • 34. Data: 2012-12-26 16:45:42
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > tak sie zastanawiam o czym ty piszesz?
    o tym że jakość, albo przyzwoita jakość jest inna dla każdego człowieka.
    dlamnie xsara jest przyzwolita, dla J. Crarksona nie.

    > może przeczytaj co ja napisałem a potem odpowiadaj i nie serwuj nam
    > przypowieści biblijnych.
    przeczytałem, to ja zapytałem w tym wątku o przedział cenowy.

    > JAKOŚĆ, jakość ekranu, jakość obudowy, jakość działania dotykowego
    > ekranu, rozdzielczość ekranu, kolory, nietrzeszczenie obudowy itp...
    > drobne sprawy, Pamięć.
    czym jeździsz? Autem droższym niż mieszkanie w bloku? Piszesz z PC za 12
    tyś zł? Nie! Najpierw definiujesz potrzeby, potem sprawdzasz jakie
    najtańsze urządzenie spełnia te potrzeby.

    > no widzisz maluchem też dało sie jeździć albo renault thalią też da sie
    > jeździć...
    tylko pomiędzy maluchem a Xsarą jest różnica kolosalna. między tabletem
    10 cali z biedronki a tabletem za 1600 jest tylko różnica. Inaczej, to
    co napisałem o tym czego oczekujesz. na tablecie z biedronki Automapa
    uruchamia się znacznie szybciej i chodzi płynniej niż na jakiejkolwiek
    nawigacji albo telefonie z WM. Czyli w kategorii szybkości i wygoda
    użytkowania przekreślamy wszystkie urządzonka z win CE i WM? Nie! Więc
    łaskawie nie przekreślaj tabletów za parę stów, bo biorąc pod uwagę cene
    - są bardzo przyzwoite.

    > kolega chcial:

    (...)
    Tableta za 1600zł!!!! więc milczę bo na ten temat JEMU nie mam nic do
    powiedzenia.
    ToMasz

  • 35. Data: 2012-12-26 17:16:49
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > -przyzwoita rozdzielczość ekranu, min 1200x800
    Może aż tak bardzo nie będę się czepiać rozdzielczości. Wcześniej
    korzystałem z iPada 2 (czyli 1024x768) i jak dla mnie iPad2 jest ok.

    Wady (jak dla mnie) iPada 2:
    - brak obsługi flasha (przez co nie miałem dostępu do kamer online nad
    morzem). Ale zakładając że nie będę go zabierał na wyjazdy - da się z tą
    wadą przeżyć.
    -Brak możliwości uruchamiania aplikacji przeznaczonych na Androida (to
    może ograniczyć możliwości stosowania kontrolerów AV).

    Poza tym jeśli chodzi o wrażenie korzystania z iPada 2 - było ok
    (dotyk,ekran)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2012-12-26 19:43:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > może ograniczyć możliwości stosowania kontrolerów AV).
    >
    > Poza tym jeśli chodzi o wrażenie korzystania z iPada 2 - było ok

    Idź do jakiejś macalni i pomacaj :) myślę o jakimś Saturnie czy
    MediaMarkcie (nie koniecznie tam kupuj, bo cena może być większa niż w sieci
    choć zawsze warto sprawdzić).

    żona za Tablet Sony S z 3G 16GB dała bodajże 1300 złotych.

  • 37. Data: 2012-12-27 00:37:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    On Wed, 26 Dec 2012 12:51:34 +0100, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    zakupu.

> [...]

    > różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy
    popatrzy na
    > ekran a potem na specyfikację techniczną.

    A potem jak się przyniesie do domu i to czy tamto dziala dużo gorzej
    od tego do czego się przyzwyczailes bo jesteś rozpieszczony dobrym
    produktem :-)

  • 38. Data: 2012-12-27 12:40:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 24 Dec 2012 20:49:48 +0000, Waldek Godel wrote:
    > Bardzo podobnie ma Android.

    No, moze chociaz jakis linek wraz z nieodlacznym glupawym komantarzem?

  • 39. Data: 2012-12-28 14:57:35
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-12-26 12:51, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy
    > popatrzy na ekran a potem na specyfikację techniczną.

    Pewnie sam widzisz jak to się zmienia - Samsung to wg Ciebie markowa
    firma - czyli droga, a czy stosunkowo niedawno gdy on sprzedawał swoje
    wyroby za przysłowiowe 300zł także miałeś go za markową firmę, czy może
    wyrażałeś się o Szajsungu?
    I druga sprawa gdyby te firmy nie zamieściły swojego loga na podukcie,
    to sądzę że miałbyś duże problemy w wykazaniu który produkt lepszy. Czy
    dasz wiarę że w moim tablecie Huwaei za 1000zł jakość dźwięku jest o
    niebo lepsza niż w Samsungu za 1700?

  • 40. Data: 2012-12-29 01:16:45
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-28 14:57, Trybun pisze:

> [...]
    > to sądzę że miałbyś duże problemy w wykazaniu który produkt lepszy. Czy
    > dasz wiarę że w moim tablecie Huwaei za 1000zł jakość dźwięku jest o

    A w moim Pentagramie pewnie jeszcze lepsza. No i nawet filmy z napisami
    można oglądać. Tylko to nieszczęsne Aero2 nie daje mi spokoju.

    --
    animka