  • 81. Data: 2014-01-22 13:11:13
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości
    >Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 11:55:39 +0100 osobnik zwany J.F
    >napisał:
    > Ktos porownywal rozne mapy
    > http://eneuel.w.duna.pl/BestiA/Mapy.PNG

    >budynki nie. Dane adresowe są systematycznie importowane

    Ale budynki tam jak widac sa.

    Ktos wprowadzil. na oko, obchodzil, mierzyl ?
    Budynkow duzo, wiec podejrzewam import automatyczny.

    J.

  • 82. Data: 2014-01-22 13:19:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 13:11:13 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > Ale budynki tam jak widac sa.
    >
    > Ktos wprowadzil. na oko, obchodzil, mierzyl ? Budynkow duzo, wiec
    > podejrzewam import automatyczny.

    zdjęcia satelitarne: Bing, Geoportal.
    To są źródła na wolnych licencjach, z których można korzystać.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 83. Data: 2014-01-22 13:29:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >zdjęcia satelitarne: Bing, Geoportal.
    >To są źródła na wolnych licencjach, z których można korzystać.

    I komus sie chcialo te miliony czy tysiace budynkow obrysowac i
    wprowadzac ?

    J.

  • 84. Data: 2014-01-22 13:35:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Jan 2014 13:29:49 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > I komus sie chcialo te miliony czy tysiace budynkow obrysowac i
    > wprowadzac ?

    tak. A co za problem. To akurat szybko idzie jak się ma dobre narzędzia.

  • 85. Data: 2014-01-22 23:17:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:lbk4ht$pss$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale z ciekawości - sprawdź jak Ci wytyczy trasę z Renault Auto Sanok w
    > Jankowie Dolnym do Castoramy w Gnieźnie, obwodnicą.
    > Powinien wytyczyć przejazd górą nad DK15 i wjazd na tą drogę DK 15 z
    > drugiej strony.
    > A mnie kazał dojechać do DK15 i skręcić w nią w lewo.
    > Co oczywiście nie jest możliwe, tam jest tylko prawoskręt i ciągła
    > linia.

    Rzeczywiście, każe mi skręcać w lewo (mowa o tym miejscu:
    http://goo.gl/maps/lZlM6 - nastęny zjazd w prawo za tym googlowym)

    > Nie, już wcześniej (kilka lat temu) próbowałem Navteqa, na zupełnie
    > innym urządzeniu i programie, efekty były identyczne.
    > Może po prostu Wielkopolski nie mają do dziś zrobionej.

    Możliwe. W Poznaniu byłem chyba trzy razy, z czego raz pociągiem a dwa
    razy samochodem ale w czasach bez nawigacji ;-)
    Ale Mazury i Śląska ma "obcykane" ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 86. Data: 2014-01-23 17:22:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rzeczywiście, każe mi skręcać w lewo

    No widzisz.
    Ja takich kwiatków znajduję co niemiara.
    Przy TA tego nie ma.
    Dlatego uważam, że Navteq to badziew, a nie mapa.

    >(mowa o tym miejscu: http://goo.gl/maps/lZlM6 -
    > nastęny zjazd w prawo za tym googlowym)

    Dokładnie o to idzie.

  • 87. Data: 2014-01-25 11:39:35
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 12:11, r...@k...pl pisze:

    > Pleciesz. Sprawdzam codziennie Navexperta (czyli dane z korkosfery) i nie
    > narzekam.
    > Zapewne są miejsca gdzie jest lepiej niż przeciętnie (Warszawa) i miejsca gdzie
    > jest słabo (Piździki Dolne).

    Widać że mam pecha poruszać się po tych złych miejscach, a Ty odwrotnie
    - szczęście, tylko - po tych dobrych, ale nie pisz "pleciesz" skoro nie
    znasz faktów.

  • 88. Data: 2014-01-25 11:40:43
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 12:26, r...@k...pl pisze:

    > Na moim osiedlu OSM jest lepsze niż Ump tak na ten przykład.

    Przykro mi. Ale od czego jesteś Ty?... masz przecież dostęp do netu, a
    wysłanie poprawek czy aktualizacji do UMP to mniej więcej tyle zachodu i
    nakładu pracy co wysłanie posta na p.m.s. Natomiast ja mimo szczerych
    chęci nie mam sił na pokonywanie proceduralnych zawiłości w usprawnianiu
    OSM.

  • 89. Data: 2014-01-25 11:42:51
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 12:37, r...@k...pl pisze:

    > Z ciekawości sprawdzę jedno miejsca na totalnym zapupiu.
    >
    > [ Przerwa, 5 min reklam itd. ]
    >
    > No i wrażenia (wieś ze 100 luda).
    >
    > Wygrywa OSM, ma numerację, a ponadto ma drogę przez las którą można przejechać
    > do sąsiedniej wsi (w UMP urywa się). Ogólnie siatka dróg leśnych znacznie
    > bogatsza w OSM.
    >
    > Tyle.

    Tak tak, a ja oczywiście jestem masochistą bo rezygnuję z tak zupełnie
    niezłych nawigacji jak MapFactor czy Be-on-road, na rzecz dość
    kiepskiego do nawigowania OsmAnd... Nie panie kolego - używam OsmAnd
    tylko z tego powodu ponieważ do niego można zainstalować mapę z dość
    dokładną siecią dróg - UMPpcPl. MapFactor i ta druga bazują tylko na OSM.

  • 90. Data: 2014-01-25 11:43:11
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 12:50, J.F pisze:

    > W UMP jest masa ludzi z zacieciem turystycznym, ale w OSM chyba tez.
    > Przez pewien czas dane byly zreszta eksportowane, potem OSM zrobil
    > zmiane licencji i kasowanie, ale chyba odbudowal.

    Być może tak. Pewne jest tylko to że na to aby uczestniczyć w edycji OSM
    to trzeba zadać sobie sporo trudu, natomiast nie można łatwiej i
    prościej edytować mapę niż to jest w UMP.

    > Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal :_)

    I o to mi właśnie chodzi... wyznaczam najkrótszą trasę to ma być
    najkrótsza.

    > Ale jesli ktos importowal budynki, to chyba i drogi tez zaimportowal ?
    > Tez jezdze z mapa UMP, ale wydaje mi sie ze w OSM tez juz drog nie
    > brakuje.
    >
    > J.

    Właśnie że nie, OSM jesty bardzo dokładny jeżeli weźmiemy pod uwagą
    liczbę samych miejscowości (niektóre, czasem w trochę błędnej
    lokalizacji) , natomiast nie ma naniesionych dróg do nich.