  • 91. Data: 2014-01-25 11:43:22
    Temat: Re: Tablet w roli GPS
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-22 12:13, r...@k...pl pisze:

    > Używam AM od 6 lat, w tym na Akirze MM-512 od 6 lat (bo ma świetny ekran).
    > Program puchnie i oczywiście chodzi coraz wolniej, ale spokojnie do nawigacji
    > się nadaje.

    I pewnie mimo wszystko następna moja nawi będzie miała AM na pokładzie. :-(

  • 92. Data: 2014-01-25 11:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 11:43:11 +0100, Trybun napisał(a):
    > I o to mi właśnie chodzi... wyznaczam najkrótszą trasę to ma być
    > najkrótsza.

    A kto powiedzial ze ta drozka da sie saochodem przejechac ?

    > Właśnie że nie, OSM jesty bardzo dokładny jeżeli weźmiemy pod uwagą
    > liczbę samych miejscowości (niektóre, czasem w trochę błędnej
    > lokalizacji) , natomiast nie ma naniesionych dróg do nich.

    Moze jakies konkretne przyklady ?
    Bo na obrazkach widac ze w OSM sa drogi, budynki i nawet tory
    tramwajowe. Ale to w dwoch miejscach jakos tam wybranych.

    J.

  • 93. Data: 2014-01-25 18:28:39
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-25 11:57, J.F. pisze:
    > A kto powiedzial ze ta drozka da sie saochodem przejechac ?

    Ważniejsza informacja to taka że jest w ogóle jakaś dróżka..;-)

    > Moze jakies konkretne przyklady ?
    > Bo na obrazkach widac ze w OSM sa drogi, budynki i nawet tory
    > tramwajowe. Ale to w dwoch miejscach jakos tam wybranych.
    >
    > J.

    Na czym te przykłady miały by polegać?
    Latem wypróbowywałem MapFactor z OSM, na wschód od Poznania, na południe
    od Gniezna. Jeździłem po drogach a w 80%tach na OSM wyglądało na to że
    jeżdżę po terenie a nie po drogach. Nie neguję tego jak ktoś pisze że na
    terenie gdzie on sie porusza jest nawet nie lepiej, ale nawet dobrze.
    Ale moja ocena tej mapy, na podstawie własnej praktyki jest takw jaka
    jest - czyli wysoko krytyczna.

  • 94. Data: 2014-01-28 11:42:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Jan 2014 11:40:43 +0100, w <lc04b3$ak8$2@node1.news.atman.pl>, Trybun
    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Przykro mi. Ale od czego jesteś Ty?... masz przecież dostęp do netu, a
    > wysłanie poprawek czy aktualizacji do UMP to mniej więcej tyle zachodu i
    > nakładu pracy co wysłanie posta na p.m.s. Natomiast ja mimo szczerych
    > chęci nie mam sił na pokonywanie proceduralnych zawiłości w usprawnianiu
    > OSM.

    Wysłałem dwie poprawki do OSM. Proste, bo edytor mapy jest w przeglądarce.
    Żadnych zawiłości nie stwierdziłem.

  • 95. Data: 2014-01-28 11:44:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Jan 2014 11:42:51 +0100, w <lc04f3$ak8$3@node1.news.atman.pl>, Trybun
    <Y...@y...com> napisał(-a):

    > Tak tak, a ja oczywiście jestem masochistą bo rezygnuję z tak zupełnie
    > niezłych nawigacji jak MapFactor czy Be-on-road, na rzecz dość
    > kiepskiego do nawigowania OsmAnd... Nie panie kolego - używam OsmAnd
    > tylko z tego powodu ponieważ do niego można zainstalować mapę z dość
    > dokładną siecią dróg - UMPpcPl. MapFactor i ta druga bazują tylko na OSM.

    Ale mnie nie interesuje czego używasz, a czego nie -- zupełnie mi to powiewa.
    Stwierdzam tylko, że OSM wcale w moich przypadkach nie jest gorsze niż UMP, a
    siatka dróg jest ponadstandardowo bogata.

    Jak dla mnie to mogą nadal iść tą drogą.

  • 96. Data: 2014-01-29 15:26:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > ...Mnie jako kierowcę interesują przede wszystkim drogi, i raczej nie w
    > oczekiwaniu wskazówek dojazdu od adresu do adresu a pomocy w dojechaniu do
    > biwaku nad jeziorem czy gdzieś w lesie. A pod tym względem nie widziałem
    > mapy bardziej szczegółowej od UMP. Są zaznaczone nawet polne czy leśne
    > dróżki.

    No i ścieżki po krakowskich Błoniach :-)

  • 97. Data: 2014-01-29 17:02:32
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

> [...]
    > powodu ponieważ do niego można zainstalować mapę z dość dokładną siecią
    > dróg - UMPpcPl. MapFactor i ta druga bazują tylko na OSM.

    A ja używam OsmAnd tylko dlatego, że jest opensource

  • 98. Data: 2014-02-01 11:38:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Rzeczywiście, każe mi skręcać w lewo (mowa o tym miejscu:
    > http://goo.gl/maps/lZlM6 - nastęny zjazd w prawo za tym googlowym)

    Ale jaja.
    Aktualizacja nagrała mi na Navteq 2014.Q4 starszą wersję map, sygnowaną
    2013.Q2 Eurogeografics (to chyba jakaś firemka Navteqa) i tam o dziwo ten
    skręt jest prawidłowy.
    Ktoś wie o co biega?

    A jaką Ty masz mapę?

  • 99. Data: 2014-02-04 00:35:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:lciiqd$p1l$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Aktualizacja nagrała mi na Navteq 2014.Q4 starszą wersję map,
    > sygnowaną 2013.Q2 Eurogeografics (to chyba jakaś firemka Navteqa) i

    Poland_83_NQ_2013.Q2_130718.fbl

    --
    Yogi(n)

  • 100. Data: 2014-02-04 20:01:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup

    >2013.Q2 Eurogeografics (to chyba jakaś firemka Navteqa) i

    > Poland_83_NQ_2013.Q2_130718.fbl

    Dziwne, ta sama mapa, a u mnie już dobrze skręt pokazuje, a Tobie nie?