  • 111. Data: 2013-02-06 15:49:08
    Temat: Re: Tablet
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51123f14$0$1299$6...@n...neostrada.pl

    > Bo trzeba sobie prawde powiedziec: diesel bez turbosprezarki to jakies g* jest.
    Mniej wiec takie jak tablet z 16GB :-)
    > Diesel bez CR ... w zasadzie tez, z wyjatkiem moze TDI.

    Przykład z samochodem ma coś obrazować.
    Ale widocznie nie można ani z Tobą, ani Trybunem rozmawiać.

    Chodzi o to, że nie ma potrzeby przerabiania 3G, aby wejść na 4G itp.

    > Cos tu chyba nadinterpretujesz. I daty chyba tez mylisz.

    Dat nie mylę.

    > Majac za te same pieniadze LTE lub wifi o tym samym pokryciu ... no chyba wole
    wifi. Bo latwiej dzis o sprzet z wifi.

    WiFi (także 5 GHz) to amatorszczyzna. 3G/4G to poważniejsza
    technologia. WiFi możesz zaproponować kumplowi i teściowej.
    Jeśli chcesz dawać dostęp ludności i odpowiadać za ten
    dostęp -- WiFi nie zaoferuje Ci tego, co konieczne.

    I to chyba jest aż nazbyt oczywiste. :)

    > Ale pokrycie inne, predkosci inne, ceny tez inne - wiec nie ma co porownywac.

    Pokrycie inne, bo WiFi nie zamieniło się w profesjonalne
    coś -- zostało dla domowych rozwiązań. Mogło wypełnić
    lukę na czas wprowadzania poważnych rozwiązań.

    > Przewodowe mozna jeszcze dlugo. Swoje zalety maja.

    Klienckie? Raczej kres przewodowych klienckich sieci komputerowcy
    już nadszedł. Światłowodowe połączenia szkieletowe na pewno mają
    nadal sens, ale nie ,,ostatnia mila''. Po co komu w domu ethernet,
    skoro może mieć WiFi? I po co komu ethernet czy DSL, gdy wejdzie
    niemal wszędzie 3G/4G itp.?

    Ale oddajmy głos statystykom -- ilu nowych klientów zdobywają
    codziennie komputerowe sieci przewodowe a ilu nowych zdobywają
    codziennie komputerowe sieci komórkowe?

    -=-

    Wybacz JF, że zakończę tę rozmowę, ale Ty bujasz w obłokach absurdu.
    64 GB to dla Ciebie mało -- chcesz więcej muzyki na czas jeżdżenia
    na nartach. Masz przynajmniej narty? A jeśli masz? -- potrafisz na
    nich jeździć wyczynowo? I naprawdę w czasie jeżdżenia chcesz słuchać
    muzyki ze słuchawek, zamiast ,,muzyki'', która jest dookoła Ciebie?

    Bo ja, jeżdżąc na nartach, pływając żaglówką czy jachtem lub
    motorówką, latając motolotnią, szybowcem, samolotem lub
    helikopterem, czy biegając -- chyba wolałbym muzykę inną
    niż słuchawkową. :)

    Ale ja ma tylko winylowy kajak. :)
    (ciekawe, czy ty masz choćby taki kajak)

    Ja szukam tabletu -- wiem, jakiego, i po co go chcę. :)
    Deliberowanie o LTE itp. nie ma dla mnie sensu.

    64 GB muzyki to da mnie bardzo dużo.
    To na oko ze dwa tysiące płyt CD.
    A takie karty (oby nie makabrycznie szybkie) są tanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 112. Data: 2013-02-06 15:51:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" ketecq$qra$...@n...news.atman.pl

    > Na papierze owszem, istniało, ale i dzisiaj wielu mieszkańców kraju w środku Europy
    może o 3g tylko pomarzyć. I Ty chyba jesteś
    > jakimś zagorzałym wielbicielem literatury Fantasy, skoro sądzisz że ktoś kto nie
    potrafi zapewnić wszystkim chętnym łącza 3g to
    > zrobi to za pomocą LTE..

    Zrobi -- bo będzie miał za to pieniądze. :)

    > Mówisz o obrzydzaniu LTE, a ja się pytam dlaczego ktoś stawia na ten standard
    który fizycznie może być tylko dla nielicznych
    > dostępny zamiast stosować i rozwijać tak dobre i dajace łatwy dostęp dla wszystkich
    standardy jak CDMA czy WiMax?

    Więc zbuduj WiMax i CDMA. :) Zbij na tym fortunę i ciesz się nią. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 113. Data: 2013-02-06 15:56:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." j...@4...net

    > A kopulowac nie mozna przy przyjemnej muzyce ?

    Miesiąc bez przerwy? Nie można.

    > Lubie miec ulubione pod reka. Za 40 zl nie chce mi
    > sie zastanawiac co by tu skasowac ?

    Masz w ogóle tyle muzyki? Bo 64 GB w mp3 to około 2 tysięcy CD.
    8 godzin na dobę to ponad pół roku ciągłego słuchania. A gdzie
    czas na wybieranie muzyki?

    > Nie zakladalbym sie.

    > W Czechach, Austrii ?

    Jedziesz tam na kilka lat?

    > Moge. Ale po co ? Przeciez mam internet, moge sobie sciagnac a stare skasowac :-P

    Jak już napisałem w innym poście -- czas na zakończenie rozmowy. :)
    Miłego pobytu w Austrii i w Czechach. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 114. Data: 2013-02-06 16:43:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." j...@4...net
    >Miesiąc bez przerwy? Nie można.

    A musi byc bez przerwy ?

    >Masz w ogóle tyle muzyki? Bo 64 GB w mp3 to około 2 tysięcy CD.
    >8 godzin na dobę to ponad pół roku ciągłego słuchania. A gdzie
    >czas na wybieranie muzyki?

    Kto inny by powiedzial ze 1000h.
    Tylko ze ciagle nie wiemy o jaka pamiec chodzi - ty zakladasz nie wiem
    dlaczego ze 64G, ja sie obawiam ze mniejsza.
    16G to juz tylko 250h, czyli po miesiacu zaczyna sie powtarzac :-P
    Na muzyczke moze i starczy, ale filmy coraz wiecej zajmuja.

    >Jedziesz tam na kilka lat?

    P.S. Wlasnie mi cos podpowiada ze LTE w Niemczech ma calkiem inne
    pasma.
    I nie wiadomo czy twoj wspanialy tablecik bedzie dzialal za Odra z
    lokalna karta :-)

    J.

  • 115. Data: 2013-02-06 17:43:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51127a0f$0$1308$6...@n...neostrada.pl

    > A musi byc bez przerwy ?

    Nie wiem.

    Przykro mi JF, ale nie chcę kontynuować tej rozmowy.
    Ja wiem, co chcę mieć. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 116. Data: 2013-02-06 18:31:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >Przykro mi JF, ale nie chcę kontynuować tej rozmowy.

    Ok, tylko sie podziel tym internetowym zrodelkiem z ktorego muzyczke
    sluchasz.

    >Ja wiem, co chcę mieć. :)
    Ja tez wiem :-)

    J.

  • 117. Data: 2013-02-06 19:54:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51129390$0$26689$6...@n...neostrada.pl

    > Ok, tylko sie podziel tym internetowym zrodelkiem z ktorego muzyczke sluchasz.

    Podzieliłem -- Scrobble FM Services

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sc
    robblefm&feature=also_installed

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 118. Data: 2013-02-06 22:01:58
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Trybun" kete9r$qra$...@n...news.atman.pl

    > To nie są żadne nadajniki.
    > [ale debilom można powtarzać milion
    > razy, a oni i tak nazwą to nadajnikami]

    To tylko uproszczona nazwa, tak żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi.

    > LTE dopiero wchodzi na świat -- dlaczego zatem maszty
    > mają mieć już na sobie urządzenia do LTE? To nie jabłka,
    > które same rosną, ale coś, co człowiek wymyślił, zbudował
    > i wdrożył lub wdraża. Nawet modemów LTE nie ma zbyt wiele.
    > Dopiero mają być -- i ponoć właśnie w tym roku (2013) ma
    > być tego całe mrowie na tak zwanym rynku.

    No a w 2014 i 2015 furorę zacznie robić np. LTE+, bo wg mnie LTE na
    dzień dzisiejszy to jest zwykłe g*no z powodu małego zasięgu.

> [...]
    > ze 12 godzin na dobę i widzę zastosowanie dla tabletu.
    > Netbook, choć fajny, nie ma gniazda na SIMkę, nie ma
    > czujnika położenia, nie ma odbiornika GPS i jest
    > niewygodny, bo ma klawiaturę tradycyjną i takąż ,,myszkę''.
    >
    > Wprawdzie komórka (smartfon) ma SIMkę, która może brać dostęp
    > z 3G i udostępniać go netbookowi po WiFi; podobnież jest
    > z odbiornikiem GPS (działa bezproblemowo po BT2 i BT3)
    > ale ciąganie palcem po szkle jest o wiele przyjemniejsze
    > niż ciąganie po klawiaturze tradycyjnej!!! Do tego dochodzi
    > przewaga (miażdżąca!!) Androida nad Windows.

    A ja ani myślę kupować tabletu z LTE, z którego i tak nie będę miał
    możliwości korzystać. Nie uśmiecha mi się nic na abonament, a poza tym
    raczej w moim miejscu zameldowania nigdy nie będzie zasięgu.

    > -=-
    >
    > Ja chcę mieć tablet z LTE -- Ty możesz chcieć czegoś innego.
    > Nic mi do tego. :) I dla mnie Aero2 jest użyteczne, choć
    > (z uwagi na uszkodzenia kręgosłupa) raczej rzadko (i nie
    > na długo) opuszczam mieszkanie. Zależy mi na LTE z uwagi
    > na małe opóźnienia -- jednak nikomu nie nakazuję inwestowania w LTE. :)
    >
    > Nie twierdzę, że człowiek niczego lepszego od LTE
    > nie wymyślił, jednak uważam, że LTE ma przyszłość. :)

    Dla mnie ideałem by była możliwość zakupu tabletu z obsługą CDMA i
    możliwość zakupu takiej usługi "na kartę". Np. takie OFnK z obsługą CDMA.

    Jak już wcześniej napisałem - ja żadnej przyszłości przed LTE nie widzę.
    Przynajmniej w takim kształcie jak na dzień dzisiejszy Po prostu za duże
    ograniczenia w przesyle.

  • 119. Data: 2013-02-06 22:02:45
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Trybun" ketecq$qra$...@n...news.atman.pl

    > Zrobi -- bo będzie miał za to pieniądze. :)

    Na razie główny dysponent tego pasma ma 16 mld zł długów. I za swoje
    praktyki wielu zrażonych do swoich firm klientów.

    > Więc zbuduj WiMax i CDMA. :) Zbij na tym fortunę i ciesz się nią. :)

    Od tego mam sowicie opłacanego ministra ds. cyfryzacji. A ty nie próbuj
    ze mnie robić jakiegoś kapitalisty który się cieszy z drenowania
    kieszeni innym.

  • 120. Data: 2013-02-06 23:36:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" keu8tp$lrd$...@n...news.atman.pl

    > Podzieliłem -- Scrobble FM Services

    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sc
    robblefm&feature=also_installed

    Smartfon łączy się z radiem (pracującym jako wzmacniacz dający
    dźwięk na dwie kolumienki) za pomocą BT. Ale musi być stale
    podłączony drutami do ładowania -- włączony jest zwykle albo
    do komputerowego USB, albo do przedłużacza, w którym są gniazdka
    z 5 V. Do tegoż przedłużacza stale jest wpięte to, co pozwala na
    łączność po BT ze smartfonem.

    Niestety choć to coś jest stale włączone do ładowania, po jakimś
    czasie (po kilku dniach używania) staje się bezużyteczne, gdyż
    wewnętrzny akumulator tego czegoś trzeba jednak doładować. :)

    Docelowo miało to pracować w samochodzie.
    Zasięg jest niezły -- bez ścian to chyba
    kilkanaście metrów, ze ścianami oczywiście mniej.

    -=-

    Na obchodne ci napiszę, że w TV mówiono, iż
    któraś ciężarówka Mercedesa ma reflektory z LEDek.

    Nie wiem, czy pamiętasz, ale rozmawialiśmy kiedyś o samochodowych reflektorach z
    LEDek.

    Jeśli do TV nie masz zaufania, jest też w niecie:

    Pierwszym producentem, który skutecznie wypromował
    modę na lampy LED był niemiecki producent modeli
    Audi. Samochody pochwalić się mogą nową myślą
    stylistyczną oraz większym bezpieczeństwem dzięki
    nowemu rozwiązaniu. Pomysł przyjęto z dużym uznaniem
    a sportowy model R8 oraz flagowa limuzyna A8 dostępne
    są w wersji bez ani jednej żarówki a oświetlenie składa
    się tylko z diod LED.

    http://www.autocentrum.pl/redakcja2.0/reflektory-led
    -czy-to-tylko-moda/

    --