  • 101. Data: 2013-02-05 12:47:36
    Temat: Re: Tablet
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 51103dbe$0$1227$6...@n...neostrada.pl

    > A jak wyjade na tydzien ? Albo nie chce miec wrazenia ze w kolko slucham to samo ?

    16 GB to dwa tygodnie. Ponadto -- nadal podziwiam wytrwalość.
    Tydzień na nartach... Bez jedzenia i bez spania? Bez kopulowania
    czy z kopulacją na śniegu?

    Kto Ci broni na tę kartę wrzucić raz to, raz tamto?
    Nigdzie nie masz dostępu do netu? Mieszkasz w iglo na Księżycu?
    W schroniskach na pewno jest dostęp do netu.

    A i Aero2 zapewne bywa tam, gdzie są narciarze.

    Ponadto w domu (czymkolwiek ów dom jest) możesz mieć dysk o pojemności
    terabajta. Zewnętrzny dysk formatu/wielkości 2.5" jest mały i lekki
    jak smartfon. Możesz mieć także masę tych kart -- tylko szybkie karty
    są drogie. Te, które nie oferują zawrotnych szybkości (a do muzyki
    ta szybkość nie musi być duża) można wygrzebać ze śmietnika. :)

    Twoje problemy są nierealne. Być moe dlatego, że marzenia niewiele kosztują. :)

    > Okularki googla sobie kupie :-P

    Na razie nie stać Cię na smartfon -- podziwiam optymizm.

    > A powazniej - dzis ogladalem ... nie prowadzilem. A na nartach sa wyciagi :-)

    32 GB to raczej dużo nawet na film. 4 godziny filmu DVD.

    Odpowiednio mocna kompresja dać może kilka dni oglądania...
    Ponoć szczurza kompresja daje dobre efekty -- niestety tej
    kompresji raczej nie używa się. Ale i używane na co dzień
    kompresory dają dobre efekty.

    razu cały internet? Na 32 GB (taka karta niewiele

    > No coz, widac mam inne podejscie, bo 16 juz sie konczy :-)

    Twoje podejście nie jest istotne. Tyle mieści się i koniec.
    W necie muzyki lepszej jakości raczej nikt nie puszcza.

    650 MB to godzina jakości CD.
    Jeśli to skompresujesz do mp3 i uzyskasz 65 MB,
    raczej nie usłyszysz straty jakości. 65 MB to
    mniej więcej 1000 razy mniej niż 64 GB. Miesiąc
    ma mniej niż 1000 godzin -- 24*30.5=732...

    > A dokladna lista smartfonow z tym szklem gdzie ?

    Każdy smartfon ma dobre szkło.
    To, co ma szkło słabe, nie jest smartfonem. :)

    W PRLi były wyroby czekoladopodobne.

    > Cos w tym jest ...

    > Ajfon ? Podobno doskonaly :-)

    Samsunga.

    Teraz szukam taniego tabletu z dwiema SIMkami 4G, WiFi a/b/g/n, BT3, HDMI itd...

    Urządzenia tak dobrego w stosunku do swej ceny, jakim
    jest smartfon z Androidem -- nie spotkałem w swym życiu.
    Jest przydatny na każdym kroku -- szkoda, że nie prowadzę
    normalnego życia, gdzie wykorzystywałbym dobra smartfonowe
    w większym stopniu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 102. Data: 2013-02-05 19:11:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciej Bebenek" 51101983$...@n...home.net.pl

    > LTE będzie tak samo "wszędzie", jak obecnie GSM. Od ponad 16 lat buduje się
    > sieć, a w wielu miejscach GSM jest tylko na mapach zasięgu.

    Twoim zdaniem komórki są dobrem egalitarnym?
    A mnie wydaje się, że teraz każdy ma jakąś
    komórkę -- nawet kilkuletnie dzieci.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 103. Data: 2013-02-06 00:24:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 12:47:36 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F" 51103dbe$0$1227$6...@n...neostrada.pl
    >
    > 16 GB to dwa tygodnie. Ponadto -- nadal podziwiam wytrwalość.
    > Tydzień na nartach... Bez jedzenia i bez spania? Bez kopulowania
    > czy z kopulacją na śniegu?

    A kopulowac nie mozna przy przyjemnej muzyce ?

    > Kto Ci broni na tę kartę wrzucić raz to, raz tamto?

    Lubie miec ulubione pod reka. Za 40 zl nie chce mi sie zastanawiac co by tu
    skasowac ?

    > Nigdzie nie masz dostępu do netu? Mieszkasz w iglo na Księżycu?
    > W schroniskach na pewno jest dostęp do netu.

    Nie zakladalbym sie.

    > A i Aero2 zapewne bywa tam, gdzie są narciarze.

    W Czechach, Austrii ?

    > Ponadto w domu (czymkolwiek ów dom jest) możesz mieć dysk o pojemności
    > terabajta. Zewnętrzny dysk formatu/wielkości 2.5" jest mały i lekki
    > jak smartfon.

    Moge. Ale po co ? Przeciez mam internet, moge sobie sciagnac a stare
    skasowac :-P

    Poza tym jak podlaczyc dysk do telefonu ?
    No dobra, byla mowa o tablecie ..

    > Twoje problemy są nierealne. Być moe dlatego, że marzenia niewiele kosztują. :)

    Ja tam wiem ile mi wolnego na karcie zostalo :-)

    > Na razie nie stać Cię na smartfon -- podziwiam optymizm.

    A po co mi smartfon ?

    > 32 GB to raczej dużo nawet na film. 4 godziny filmu DVD.

    A co to sa 4h ? Toz to jedna podroz pociagiem, a co na powrot ? ;-P

    > Odpowiednio mocna kompresja dać może kilka dni oglądania...

    Na malutkim ekranie owszem.

> [...]
    > raczej nie usłyszysz straty jakości. 65 MB to
    > mniej więcej 1000 razy mniej niż 64 GB. Miesiąc
    > ma mniej niż 1000 godzin -- 24*30.5=732...

    No i pieknie ... ale jednak 64GB :-)

    > Każdy smartfon ma dobre szkło.
    > To, co ma szkło słabe, nie jest smartfonem. :)

    To poprosze o liste prawdziwych smartfonow.

    > W PRLi były wyroby czekoladopodobne.

    Pilem tez sok jablkowy o smaku pomaranczowym. Calkiem dobry zreszta mowiac.
    Zreszta - wyrob zastepczy to nie tylko nasz wynalazek.

> [...]
    > Jest przydatny na każdym kroku -- szkoda, że nie prowadzę
    > normalnego życia, gdzie wykorzystywałbym dobra smartfonowe

    A coz ty takiego z tym smartfonem wyprawiasz ?

    P.S. Ile to lat obywales sie bez smartfona ? :-P

    J.

  • 104. Data: 2013-02-06 12:20:35
    Od: Trybun <i...@y...com>

> [...]
    > To nie Polskie Radio Program 1 -- to nie są nadajniki
    > rozsiewcze, ale urządzenia do komunikacji dwustronnej.
    >

    > Gdyby DVB-T w Polsce też miała nadajniki (tam naprawdę
    > są to nadajniki) rozlokowane tak gęsto, mielibyśmy TV
    > w zegarkach. I wówczas DVB-T miałaby sens w Polsce.
    >
    > Co wolisz? -- masę malutkich lampek na suficie, czy jedną
    > ogromną na środku sufitu? Niby w naturze mamy jedną ogromną
    > lampę, ale zauważ, że firmament też świeci. Zwykle ogromną
    > żarówę odsłaniamy jakimś abażurem.
    >
    > BTW -- nie wiem, co to CDMA i nie podejmę dyskusji.
    >

    > Operatorzy czasami dają modemy LTE do testowania.

    Nadajniki AERO2 to na ogół nie LTE. To HSPA+ 900Mhz.

  • 105. Data: 2013-02-06 12:20:45
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Maciej Bebenek" 51101983$...@n...home.net.pl

    > Twoim zdaniem komórki są dobrem egalitarnym?
    > A mnie wydaje się, że teraz każdy ma jakąś
    > komórkę -- nawet kilkuletnie dzieci.

    Tak, elitarnym - w wielu miejscowościach nie ma dobrego dostępu do sieci
    GSM.

  • 106. Data: 2013-02-06 12:22:11
    Od: Trybun <i...@y...com>

    > "Trybun" keoa0d$uuo$...@n...news.atman.pl

    > Wziąłem sobie (; poranny ;) prysznic, w czasie którego naszła
    > mnie taka myśl -- wiesz, że teraz są używane powszechnie
    > samochodowe silniki spalinowe nie wolnossące, ale
    > turbodoładowane i coomon railowe?

    No i co z tego? Iluzorycznie mniejsze zanieczyszczanie środowiska i cała
    masa problemów dla nabywcy. Jest to gadżet o niskiej trwałości, np.
    prędzej można się spodziewać śniegu latem niż kupić używany kilkuletni
    wóz ze sprawna sprężarką.

    > Miałeś samochód z silnikiem wolnossącym i dawną pompą wtryskową?
    > Nie każdy miał. Czy musisz najeździć się takim czymś, aby moc
    > jeździć samochodem z nowszym silnikiem? Chyba nie musisz.
    > Nie musisz przechodzić żadnych stopni ewolucji, aby cieszyć się życiem.

    W ogóle nigdy nie byłem właścicielem auta z silnikiem Diesla. Ten klekot
    i trzęsienie jest dla mnie nie do zniesienia.

> [...]
    > kwestionować -- co byś wolał jako klient? WiFi czy LTE za te
    > same pieniądze? Odpowiedź jest prosta.
    >
    > Kontrą może być obrzydzanie LTE -- ale jak długo można ludziom
    > wciskać kit o bezużyteczności LTE i o przewadze WiFi (czy innych
    > technologii) nad LTE? I jak długo można utrzymać sieci przewodowe?
    >
    > Wiadomą rzeczą jest, że LTE pokonać może wszelkie inne technologie
    > i za kilka lat ethernetowe czy WiFiowe sieci nie będą już rozwijane
    > w ogóle. Pozostaną giganci -- głównie operatorzy telefonii komórkowej,
    > inni odpadną z gry. I co w tym dziwnego czy groźnego?

    Na papierze owszem, istniało, ale i dzisiaj wielu mieszkańców kraju w
    środku Europy może o 3g tylko pomarzyć. I Ty chyba jesteś jakimś
    zagorzałym wielbicielem literatury Fantasy, skoro sądzisz że ktoś kto
    nie potrafi zapewnić wszystkim chętnym łącza 3g to zrobi to za pomocą
    LTE.. Mówisz o obrzydzaniu LTE, a ja się pytam dlaczego ktoś stawia na
    ten standard który fizycznie może być tylko dla nielicznych dostępny
    zamiast stosować i rozwijać tak dobre i dajace łatwy dostęp dla
    wszystkich standardy jak CDMA czy WiMax?

  • 107. Data: 2013-02-06 12:23:57
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-02-04 14:57, Liwiusz pisze:

    > No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20
    > domami... ;)

    Ponad 50.. :-)

  • 108. Data: 2013-02-06 12:31:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >Wziąłem sobie (; poranny ;) prysznic, w czasie którego naszła
    >mnie taka myśl -- wiesz, że teraz są używane powszechnie
    >samochodowe silniki spalinowe nie wolnossące, ale
    >turbodoładowane i coomon railowe?

    Bo trzeba sobie prawde powiedziec: diesel bez turbosprezarki to jakies
    g* jest. Mniej wiec takie jak tablet z 16GB :-)
    Diesel bez CR ... w zasadzie tez, z wyjatkiem moze TDI.

> [...]
    >wiadomo było, że duże opóźnienia pozwolą na rozwój technologii
    >innych -- na przykład WiFi, gdzie opóźnienia nie są groźne.

    Cos tu chyba nadinterpretujesz. I daty chyba tez mylisz.

    >Gdy
    >dziś WiFi potrafi nieźle konkurować na małą skalę z 3G -- potrzeba
    >czegoś lepszego, aby nie utracić władzy nad netem.

    Ale jakiej wladzy nad Internetem ?

> [...]
    >na Polsce) może obrzydzać LTE, ale wyroków Bożych nie można
    >kwestionować -- co byś wolał jako klient? WiFi czy LTE za te

    Tzn jaka ?
    Majac za te same pieniadze LTE lub wifi o tym samym pokryciu ... no
    chyba wole wifi. Bo latwiej dzis o sprzet z wifi.

    Ale pokrycie inne, predkosci inne, ceny tez inne - wiec nie ma co
    porownywac.

    >Kontrą może być obrzydzanie LTE -- ale jak długo można ludziom
    >wciskać kit o bezużyteczności LTE i o przewadze WiFi (czy innych
    >technologii) nad LTE? I jak długo można utrzymać sieci przewodowe?

    Przewodowe mozna jeszcze dlugo. Swoje zalety maja.

    J.

  • 109. Data: 2013-02-06 13:59:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" ketea5$qra$...@n...news.atman.pl

    a w wielu miejscach GSM jest tylko na mapach
    >>> zasięgu.

    > Tak, elitarnym - w wielu miejscowościach nie ma dobrego dostępu do sieci GSM.

    Jest, ale nie każdego operatora -- u mnie w mieszkaniu nie ma Ery. :)

    N 53°06'48"
    E 23°08'38"

    Ale to nie dowód na to, że GSM jest złą technologią czy na to, że GSM tu nie ma. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 110. Data: 2013-02-06 15:25:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" kete9r$qra$...@n...news.atman.pl

    > Nadajniki AERO2 to na ogół nie LTE. To HSPA+ 900Mhz.

    To nie są żadne nadajniki.
    [ale debilom można powtarzać milion
    razy, a oni i tak nazwą to nadajnikami]

    LTE dopiero wchodzi na świat -- dlaczego zatem maszty
    mają mieć już na sobie urządzenia do LTE? To nie jabłka,
    które same rosną, ale coś, co człowiek wymyślił, zbudował
    i wdrożył lub wdraża. Nawet modemów LTE nie ma zbyt wiele.
    Dopiero mają być -- i ponoć właśnie w tym roku (2013) ma
    być tego całe mrowie na tak zwanym rynku.

    Ja chcę tablet z LTE -- mam smartfon wykorzystywany chyba
    ze 12 godzin na dobę i widzę zastosowanie dla tabletu.
    Netbook, choć fajny, nie ma gniazda na SIMkę, nie ma
    czujnika położenia, nie ma odbiornika GPS i jest
    niewygodny, bo ma klawiaturę tradycyjną i takąż ,,myszkę''.

    Wprawdzie komórka (smartfon) ma SIMkę, która może brać dostęp
    z 3G i udostępniać go netbookowi po WiFi; podobnież jest
    z odbiornikiem GPS (działa bezproblemowo po BT2 i BT3)
    ale ciąganie palcem po szkle jest o wiele przyjemniejsze
    niż ciąganie po klawiaturze tradycyjnej!!! Do tego dochodzi
    przewaga (miażdżąca!!) Androida nad Windows.

    -=-

    Ja chcę mieć tablet z LTE -- Ty możesz chcieć czegoś innego.
    Nic mi do tego. :) I dla mnie Aero2 jest użyteczne, choć
    (z uwagi na uszkodzenia kręgosłupa) raczej rzadko (i nie
    na długo) opuszczam mieszkanie. Zależy mi na LTE z uwagi
    na małe opóźnienia -- jednak nikomu nie nakazuję inwestowania w LTE. :)

    Nie twierdzę, że człowiek niczego lepszego od LTE
    nie wymyślił, jednak uważam, że LTE ma przyszłość. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'