  • From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: TVP2 Lis-Nowak
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 16 Jan 2013 15:35:25 +0100

    Wed, 16 Jan 2013 10:50:48 +0100, LEPEK

    > Pomijając już beznadziejny styl prowadzącego, który dawał się zapędzać
    > w kozi róg, mylił się - mówił per ty, nie rozumiał słowa prewencja, był
    > zbyt rozemocjonowany, co nie pozwalało mu się skupić i utrzymać nerwów
    > na wodzy:

    Ale to nie nowinka akurat... ma tak zawsze.

    > - przykład Słowacji: pudło. Tam po prostu jeżdżą generalnie zgodnie z
    > ograniczeniami - chyba taka kultura, a może przyzwyczaili ich wysokimi
    > mandatami, nie wiem, ale tak tam po prostu jest. Tylko idiota kupował by
    > w Słowacji fotoradary, bo to wywalanie kasy.

    Też zwróciłem na to uwagę. Ale poza tym co napisałeś, to nie ma w ogóle co
    porównywać do PL. Jest to kraj praktycznie 6x mniejszy powierzchniowo, 8x
    mniej ludzi w nim mieszka. Już sam kształt Państwa ułatwia sprawę, bo
    wystarczy jedna autostrada wszerz, dwie wzdłóż i to jakie krótkie. PL jest
    oparta na kwadracie, samo położenie w odniesieniu historycznym też robi
    swoje i teraz jesteśmy w ciemnej dupie. Do tego przez Słowację nie prowadzi
    taki tranzyt jak przez Polskę, gdzie praktycznie wszystko z EU do
    moskwiczów jedzie przez nas.

    > - film z fotoradarami w mieście: pudło, a nawet trzy. Wszystkie te
    > trzy fotoradary ustawione w niebezpiecznych miejscach. No, można
    > dyskutować, czy tam powinno być "40" - ale tam jest przejście na
    > trzypasmówce bez świateł.

    True. Ale niektórzy woleliby zapinać od świateł do świateł 70-80/h a potem
    stać przy pustym przejściu przez miunutę (bo zieleń musi się zapalić choćby
    żywego ducha nie było), albo i dłużej jak ktoś jednak będzie.

    > - powołanie się na artykuł z tabloidu - pudło wielkości kontenera, bo
    > ten "artykuł" ilustrowany zdjęciem prędkościomierza niczego nie dowodzi.

    Ojtam. Lis zwietrzył oglądalność i sobie fika. Ludzie którzy normalnie go
    nie trawią, teraz z przytupem mu klaskają. Zwykła rzecz. I smutna.
    Tymczasem jak już wspomniałem, niczym się ten szczwany lisek nie różni od
    politykierów.

    > - powtarzanie, że można płacić i unikać punktów - sedno sprawy i
    > pokazanie, że chodzi bardziej o kasę, niż bezpieczeństwo. Niestety - za
    > mało argumentów przygotował na tą tezę...

    Nie wspominając, że jest jasna sprawa dlaczego tak jest. W końcu lepszy
    wróbel w garści niż gołąb na dachu -- a niby co by mieli robić, puszczać
    wolno bo nie pamięta (choć 99% doskonale wie kto prowadził)? Nie kapuję
    tego argumentu.

    --
    Pozdor Myjk