  • 111. Data: 2012-06-20 19:11:02
    Temat: Re: TVP 1 HD
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jrsskl$36h$...@p...pl...

    > W takim razie ściągnij sobie instrukcję do Fergusona DF-9000 PVR:
    > http://www.ferguson-digital.eu/pl/pobierz/func-start
    down/346/
    > i na 3 stronie tejże instrukcji napisane jak wół:
    > "SEM-TWIN TUNER, podczas nagrywania programu można oglądać inny kanał
    > nadawany z tego samego transpondera"
    > Ten Ferguson ma jedną głowicę satelitarną.
    >
    > Jak widać, określenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów
    > tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w domu
    > z kolegami przy piwku".

    Czy Ty zrozumiałeś co on chciał przekazać swoim postem?
    To może przetłumaczysz na polski i dasz mi też szansę?
    Z góry dzięki, bo po jego tekstach to nawet nie wiem czy się z nim zgadzam,
    czy niekoniecznie, a na zadane pytanie reaguje jakimiś dziwnymi
    epitetami.....

    W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego DF-9000),
    że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe (i wtedy chodzi
    ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już kwestia
    drugorzędna.

  • 112. Data: 2012-06-20 20:13:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jun 2012 18:09:57 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Jak widać, określenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów
    > tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w
    > domu z kolegami przy piwku".

    Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mogą dowolną bzdurę
    wymyśleć.
    Jeżeli tuner z jedną głowicą pozwalający z tego samego transpondera
    nagrywać i oglądać różne programy jest "semi-twin" (co za potworek
    językowy), to jak się będzie nazywał tuner który umożliwia to samo na dwóch
    głowicach? Semi-quad?
    A taki Vu Ultimo z trzema slotami, który umożliwia włożenie dwugłowicowych
    kart (łącznie 6 głowic) będzie semi-twelve czy jak? A jak dopnę jeszcze
    jeden odbiornik na usb, to co będzie?
    To, że marketoidzi takie bzdury wymyślalją można zrozumieć, im za to płacą.
    Za kasę ludzie nie takie debilizmy robią. Ale użytkownikom nikt za to nie
    płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych określeń?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 113. Data: 2012-06-20 20:42:01
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Cavallino wrote:

    > Jeśli uważasz, że piszesz w sposób, który ktoś może zrozumieć, to

    JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

    TWIN to tuner z PODWOJNA glowica TEGO SAMEGO TYPU.

    Mam nadzieje, ze rozumiesz slowo podwojna?

    Zadne tam Comba twinem nie beda, koniec kropka.

    P.

  • 114. Data: 2012-06-20 20:46:42
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Nawet jeśli są to programy z tego samego transpondera/muxa?

    Pewnie mozna, nie sprawdezalem, Tylko co z tego, ze mozna?
    Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

    P.

  • 115. Data: 2012-06-20 22:33:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości grup

    > JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

    Miałem nadzieję, że jesteś w stanie napisać w miarę sensowny przekaz.

    > TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

    Tu się zgadzamy.

    >TEGO SAMEGO TYPU.

    To Twoja własna definicja?
    Czy jakieś źródła ją potwierdzają?
    No offence, po prostu nie chciałbym używać nieświadomie złej terminologii.

  • 116. Data: 2012-06-21 06:51:42
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Cavallino wrote:

    > Tu się zgadzamy.

    > To Twoja własna definicja?

    Pokaz 'oficjalna' definicje.

    Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu, a Ty dalej
    swoje. Ciezko sie z Toba dyskutuje.

    P.

  • 117. Data: 2012-06-21 08:48:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Czy Ty zrozumiałeś co on chciał przekazać swoim postem?

    Szczerze mówiąc, nie do końca, i dlatego jeszcze raz wyjaśniłem mój
    punkt widzenia, mam nadzieję, że zrozumiale :)

    > W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego
    > DF-9000),

    Pamiętam :-)

    > że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe
    > (i wtedy chodzi ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już
    > kwestia drugorzędna.

    Hmmm combo jednogłowicowe? Tu mnie trochę zaskoczyłeś. Moim zdaniem
    combo ma dwie _różne_ głowice, np. DVB-S + DVB-T, ewentualnie DVB-S +
    DVB-C itp.

  • 118. Data: 2012-06-21 09:05:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mogą dowolną bzdurę
    > wymyśleć.

    Tak czy inaczej określenie takie pojawia się w oficjalnych materiałach
    producenta, bo do takich zaliczam instrukcję obsługi znajdującą się na
    stronie WWW producenta. Podobnie jak soft z ich strony.

> [...]
    > nagrywać i oglądać różne programy jest "semi-twin" (co za potworek
    > językowy), to jak się będzie nazywał tuner który umożliwia to samo na dwóch

    Czemu akurat quad (4)? Przecież wiele tunerów z enigmą potrafi
    jednocześnie zapisywać 5 kanałów (zdaje się, że VU+Ultimo nawet 8, ale
    nie sprawdzałem), więc określenie semi-cinque (5) czy semi-octo (8)
    byłoby bardziej adekwatne.
    A co do potworków językowych - nie pierwszy to i nie ostatni. Co byś
    powiedział na kabel "koaksjalny"? Przecież określenia typu "współosiowy"
    czy "koncentryczny" są stosowane od zarania dziejów niemalże i przyjęły
    się w języku polskim.

    > To, że marketoidzi takie bzdury wymyślalją można zrozumieć, im za to płacą.
    > Za kasę ludzie nie takie debilizmy robią. Ale użytkownikom nikt za to nie
    > płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych określeń?

    Na mój gust wygląda to tak:
    Początkowo tunery potrafiły odbierać jeden kanał z jednej głowicy.
    Chciałeś nagrywać co innego niż oglądać - potrzebowałeś dwóch (dwu?)
    identycznych głowic - stąd określenie "twin" (bliźniak). Z czasem
    okazało się, że z pewnymi ograniczeniami można to samo uzyskać z jednej
    głowicy - ale właśnie dlatego że z jednej i dlatego że z ograniczeniami,
    nie jest to "twin" tylko "coś jakby twin ale niezupełnie", i zapewne
    stąd określenie "semi-twin". To coś takiego jak Hyper-Threading w
    procesorach Intela. Logicznie niby dwa procesory, ale fizycznie jeden.
    Cytując Jana Pietrzaka - "dwa a jeden, zagadka natury".
    Ale technologia idzie naprzód i jak widać język nie nadąża za zmianami,
    niektóre tunery nadal potrafią z jednej głowicy wyłuskać tylko jeden
    kanał i skierować go albo na dysk, albo na TV. Inne nie mają takich
    ograniczeń. Natomiast w każdym chyba języku jest coś takiego jak skrót
    myślowy i uważam, że w tej kategorii "sem-twin" sprawdza się nieźle.
    Podobnie jak combo.

  • 119. Data: 2012-06-21 09:06:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik bufi napisał:
    > Pewnie mozna, nie sprawdezalem.

    To jak nie sprawdzałeś, to nie mów, że nie można.

    > Tylko co z tego, ze mozna?
    > Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

    Nie każdy. Tylko taki, który jest - przepraszam Waldku za użyte
    określenie - semi-twin.

  • 120. Data: 2012-06-21 12:27:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:05:08 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

> [...]
    > powiedział na kabel "koaksjalny"? Przecież określenia typu "współosiowy"
    > czy "koncentryczny" są stosowane od zarania dziejów niemalże i przyjęły

    Powiedziałbym, że to klasyczny przykład ponglish (luknij se na łindoł jak
    pupile gołują po stricie). Wiocha.

> [...]
    > stąd określenie "semi-twin". To coś takiego jak Hyper-Threading w
    > procesorach Intela. Logicznie niby dwa procesory, ale fizycznie jeden.

    Bzdura, to było możliwe bez problemu, tylko ktoś musiał na to wpaść. A ktoś
    inny musiał wpaść na to, żeby pozwolić to robić użytkownikowi.
    Kliniczny przypadek - n-recorder. Może spokojnie nagrywać dwa programy, ale
    nie, zablokowano to w sofcie. Po co użerać się z klientami i tłumaczyć co
    to transponder.