  • 101. Data: 2012-06-07 22:13:56
    Temat: Re: TVP 1 HD
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqqokj$vf6$...@p...pl...

    > Działa na Enigmie2? Jeśli tak, to powinien. Nawet AB IPBox 9900HD+ tak
    > potrafi. Potrafi nawet nagrywać jednocześnie z obu głowic i mimo to można
    > dalej oglądać z którejkolwiek z nich.

    Teoria czy praktyka?
    Bo wyszukująć dla bufiego te twin tunery, których tak pragnął, widziałem
    wpisy na forach, że niekoniecznie to działa prawidłowo, dotyczyły chyba
    właśnie IP Box.

  • 102. Data: 2012-06-07 22:26:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Teoria czy praktyka?

    Praktyka - IPBox 9900HD+ produkcji ABCom. Można nagrywać w sumie do 5
    programów z max. 2 wymiennych głowic. W czasie nagrywania można oglądać
    inny program z tej samej głowicy - w ramach tego samego transpondera
    sat. lub muxa, można też oglądać z drugiej głowicy.

    Biorąc pod uwagę, że inne tunery z Enigmą2 (np. VU+, ET9000, Dreamboxy
    itp.) mają lepsze wyposażenie sprzętowe i lepiej dopracowany soft,
    spodziewam się, że także sobie radzą. Przykładowo, gdzieś czytałem, że
    VU+ Ultimo (3 wymienne głowice) może nagrywać max. 8 programów jednocześnie.

    Ale jest też starszy model IPBox'a, a ponadto tunery o tej nazwie AFAIR
    produkuje też ktoś inny (nie pamiętam dokładnie), być może stąd zamieszanie.

  • 103. Data: 2012-06-07 22:34:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqr2ph$nvb$...@p...pl...

> [...]
    > inny program z tej samej głowicy - w ramach tego samego transpondera sat.
    > lub muxa, można też oglądać z drugiej głowicy.

    Czyli bufi powinien być usatysfakcjonowany.
    Może mniej tym, że przepłacił, skoro jego tuner kosztował podobnie, a opcji
    twin tuner nie posiada. ;-)

  • 104. Data: 2012-06-07 23:14:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów.

    Obawiam się, że jednak stosuje się określenie "twin" do tunerów z dwiema
    głowicami tego samego typu. Nawet określa się mianem "semi-twin" tuner
    jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego programu potrafi wysłać
    do TV inny z tego samego transpondera. Przykład: Ferguson DF-9000.

    > Jedną głowicę DVB-S2 i jedną DVB-T może mieć wspomniany Vu+ Ultimo, tylko
    > to bez sensu, żeby kupować taki dobry tuner z tak badziewną konfiguracją.

    Może tak mieć także AB IPBox 9900HD, Sky S@t Royal (Octagon 1028p
    Noblence) i pewnie jeszcze parę innych, ostatnio wymienność głowic staje
    się modna :-)

  • 105. Data: 2012-06-20 17:40:23
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Obawiam się, że jednak stosuje się określenie "twin" do tunerów z
    > dwiema głowicami tego samego typu. Nawet określa się mianem

    Czytaj Cavalino co to jest TWIN.

    > "semi-twin" tuner jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego
    > programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera.

    A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo. Ale niestety nie jest.
    Mozesz sobie tak kolokwialnie nazywac w domu z kolegami prrzy piwku.

    p.

  • 106. Data: 2012-06-20 17:43:52
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Bartłomiej Zieliński wrote:

    > Z ciekawości zapytam, jaki model?

    GigaBlue HD800 SE Combo.

    Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
    Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.
    I dlatego do TWINa, temu tunerowi troche daleko. Combo i tak mi w
    zupelnosci starcza.

    p.

  • 107. Data: 2012-06-20 18:01:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik bufi napisał:
    > Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

    Nawet jeśli są to programy z tego samego transpondera/muxa?

  • 108. Data: 2012-06-20 18:09:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik bufi napisał:
    > A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo. Ale niestety nie jest.
    > Mozesz sobie tak kolokwialnie nazywac w domu z kolegami prrzy piwku.

    W takim razie ściągnij sobie instrukcję do Fergusona DF-9000 PVR:
    http://www.ferguson-digital.eu/pl/pobierz/func-start
    down/346/
    i na 3 stronie tejże instrukcji napisane jak wół:
    "SEM-TWIN TUNER, podczas nagrywania programu można oglądać inny kanał
    nadawany z tego samego transpondera"
    Ten Ferguson ma jedną głowicę satelitarną.

    Jak widać, określenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów
    tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w
    domu z kolegami przy piwku".

  • 109. Data: 2012-06-20 19:06:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości grup

    > Czytaj Cavalino co to jest TWIN.

    > A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo.

    Jeśli uważasz, że piszesz w sposób, który ktoś może zrozumieć, to jesteś w
    mocnym błędzie, cały czas nie wiem o co Ci chodzi, jaki masz tuner, czy
    wiesz co to jest twin, czy też nie.
    Z cytatów wynika, że nie, ale Twój upór pozwala jednak przypuszczać, że po
    prostu nie umiesz się wysłowić zrozumiale.

  • 110. Data: 2012-06-20 19:07:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości grup

    > GigaBlue HD800 SE Combo.
    >
    > Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
    > Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

    Nawet z tego samego muxa?
    No to kicha.....