  • 31. Data: 2014-03-03 20:50:56
    Temat: Re: TVN UWAGA - cofanie liczników, auta bezwypadkowe, fałszywe orginalne ksiazki serwisowe
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > nie. wtedy każdy nie ruszany ECU będzie miał pewny przebieg, a te które są
    > "podmienione" będą działały ale informowały kierowce o podmianie. Czyli
    > auto masz w 100% sprawne, ale kłopot przy sprzedaży.
    > ToMasz
    >
    > A wystarczyłoby na diagnostyce wbijać przebieg

    Żeby Wielki Brat wiedział jak użytkuje się prywatne samochódy ?

    > i każdą stłuczkę w dowód rejestracyjny. Z zapisem historii po zmianie
    > dowodu

    A ja bym chciał rejestrować wszystkie dziury w jezdni by dostać
    odszkodowanie za to.

  • 32. Data: 2014-03-03 20:55:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Elektronicznie układ programowalny jak każdy inny.
    > Natomiast wystarczy że wyprowadzona na zewnątrz układu składającego się ze
    > sterownika i pamięci jest tylko nóżka podbijająca licznik w górę.
    > Reszta może być zalana żywicą - i w sumie wystarczy :-)

    Nie wystarczy. Musiałbyś zagwarantować, że ten samochód od początku z tym
    jeździ.

  • 33. Data: 2014-03-03 21:17:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Dres Golf" <d...@g...com>

    > Nie rozumiem po co znać przebieg auta? Przecież każdy wie, że każdy
    > przebieg w komisie jest fałszywy (może są jakieś marginalne wyjątki). Jak
    > auto ma duży przebieg to znaczy że dużo jeździło w trasie. Bardziej
    > niszczy auto krótka jazda i częste uruchamianie silnika. Jak sprzedawałem
    > swój samochód to żaden handlarz/komis nie zapytał nawet o przebieg! Ten
    > parametr handlarzy w ogóle nie interesuje.

    Lepiej wiedzieć ile ma bo w działalności można zrobić 10x więcej niż
    normalnie, czyli zamiast 50 może mieć 500, ale już zamiast 500 raczej nie
    będzie miał 5 milionów. Nie widzę jednak powodu by zmuszać właściciela do
    corocznego raportowania przebiegu pojazdu na wypadek, gdyby akurat zechciał
    go sprzedać komuś, kto bardzo chce wiedzieć.

  • 36. Data: 2014-03-03 23:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik anacron a...@a...pl ...

    > Z życia. Według wyceny naprawa mojego rozbitego Cee'd to około 26k. Wrak
    > sprzedałem za niespełna 6k. Znajomy szukał auta i znalazł moje, za 27k.
    > Z przebiegu wcięło ponad 150 tys, według sprzedającego auto garażowane,
    > bezwypadkowe etc.

    I jak sie sprawa skonczyła?

  • 35. Data: 2014-03-03 23:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jerzu t...@i...pl ...

    > Hehe. Kilka tygodni temu zmieniłem zegary w swoim aucie. Stare po
    > prostu padły.
    >
    > http://youtu.be/xD9XOLXIE2A
    >
    > Był na nich przebieg ok. 238 tys. km. Kupiłem na Allegro za grosze
    > drugie, mam teraz przebieg 141 tys. km. I mogą mnie przypalać żywym
    > ogniem, nie cofałem szafy :))

    ALe jak cie kupujący zapyta to powinienes podac zgodnie z wiedza a nie z
    fałszywymi wskaznikami.

  • 34. Data: 2014-03-03 23:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek m...@n...pl ...

    > Jak zaczęli p* ilu to sąsiadów musiałbym przyprowadzić na
    > świadków to zrezygnowałem.

    To co się dziwisz, ze próbuja, skoro ludzie dają się na takie gadki nabrać.
    Bo jak rower, to wiadomo, ze wejdzie do przestepst niewyjasnionych i
    statystyki spadną...

  • 37. Data: 2014-03-04 08:20:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 03.03.2014 19:00, jerzu pisze:

    > 163 tys :)
    >
    > Oglądałem ostatnio Lagunu II na Allegro, spora część miała przebieg w
    > tych okolicach :) Potem przeszłem na Focusy II - to samo :)

    Jest to okolica 150 kkm. Czasami ciut więcej, czasami ciut mniej, w
    zależności od widzimisię handlarza. Zawsze mnie bawiło, że nabywcy w
    Polsce wierzą w te przebiegi. Ja wiem jak wygląda wnętrze auta po 150
    kkm, bo każde swoje auto przed sprzedażą dokręciłem do wielokrotności
    tej liczby. Niemcy niesamowicie niszczą auta w środku. Nic a nic nie
    dbają i mimo, że mają sieć autostrad jeżdżą mniej...

    --
    anacron
    aba/

  • 38. Data: 2014-03-04 10:06:04
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    anacron nabazgrał(a):

> [...]
    > tej liczby. Niemcy niesamowicie niszczą auta w środku. Nic a nic nie
    > dbają i mimo, że mają sieć autostrad jeżdżą mniej...

    Przebieg jest ustawiany zależnie od wieku auta, starsze auta mają zazwyczaj
    przebieb między 185 a 190 tyś .. standard

    Co do wnętrza to może być różnie np. u mnie kierownica po przejechaniu 100
    tyś wygląda jak by zrobiła 300-400 tyś ala mi w porze letniej pocą się ręce
    i niestety kazde auto które miałem miało zjechaną kierownicę ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 39. Data: 2014-03-04 10:10:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-03 23:00, Budzik pisze:
    > To co się dziwisz, ze próbuja, skoro ludzie dają się na takie gadki nabrać.
    > Bo jak rower, to wiadomo, ze wejdzie do przestepst niewyjasnionych i
    > statystyki spadną...
    No właśnie trzeba sobie uświadomić podstawową sprawę: tu nie chodzi o
    ochronę obywateli, łapanie przestępców, jakąś sprawiedliwość, czy inne
    tego typu bzdury. Najważniejsze są statystyki :->

    Maciek

  • 40. Data: 2014-03-04 23:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek m...@n...pl ...

    > No właśnie trzeba sobie uświadomić podstawową sprawę: tu nie chodzi o
    > ochronę obywateli, łapanie przestępców, jakąś sprawiedliwość, czy inne
    > tego typu bzdury. Najważniejsze są statystyki :->

    Teraz jestes madry... :)
    a jak przyszło co do czego to siędałeś porobić...