  • 11. Data: 2014-03-02 14:36:25
    Temat: Re: TVN UWAGA - cofanie liczników, auta bezwypadkowe, fałszywe orginalne ksiazki serwisowe
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Efekt uboczny będzie jeszcze taki, że jak Ci się ECU zepsuje, to nie
    > będziesz już mógł kupić go za 500zł na Allegro i przeprogramować w
    > niezależnym serwisie za drugie tyle, a będziesz musiał skorzystać z usług
    > ASO które chętnie wykona dla Ciebie nowy i niepowtarzalny komputer do
    > Twojego auta za jedyne 15000zł.

    nie. wtedy każdy nie ruszany ECU będzie miał pewny przebieg, a te które
    są "podmienione" będą działały ale informowały kierowce o podmianie.
    Czyli auto masz w 100% sprawne, ale kłopot przy sprzedaży.
    ToMasz

    A wystarczyłoby na diagnostyce wbijać przebieg i każdą stłuczkę w dowód
    rejestracyjny. Z zapisem historii po zmianie dowodu

  • 12. Data: 2014-03-02 18:38:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-01 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik fifak f...@o...pl ...

    wisowa_i_cofniety_l

    > Swietna dziennikarska robota.
    > Szkoda, ze dziennikarska...

    Hmm, zdziwiłbyś się. No, ale policja itd. to niekoniecznie prezentuje
    swoje działania w TVN...

  • 13. Data: 2014-03-02 21:21:07
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 02.03.2014 09:01, Budzik pisze:
    > No ale skoro to komputer to jakby nie kombinowac - i tak ktos wymysli, jak
    > cofnąć.

    Są układy pamięci pozwalające zmieniać tylko wartość w górę. Aby
    wyzerować trzeba wymienić kość, ale to i tak pewnie wymiana kości i
    podbicie w górę do niższego poziomu niż prawdziwy się nadal by opłacało.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-03-02 21:26:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-02, anacron <a...@a...pl> wrote:

    > Są układy pamięci pozwalające zmieniać tylko wartość w górę. Aby
    > wyzerować trzeba wymienić kość, ale to i tak pewnie wymiana kości i
    > podbicie w górę do niższego poziomu niż prawdziwy się nadal by opłacało.

    Jakie to uklady (pytam serio) i jakiej formie ta wartosc jest trzymana?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2014-03-02 22:24:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:26:43 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Jakie to uklady (pytam serio) i jakiej formie ta wartosc jest trzymana?

    Elektronicznie układ programowalny jak każdy inny.
    Natomiast wystarczy że wyprowadzona na zewnątrz układu składającego się ze
    sterownika i pamięci jest tylko nóżka podbijająca licznik w górę.
    Reszta może być zalana żywicą - i w sumie wystarczy :-)

  • 16. Data: 2014-03-02 22:52:03
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Hmm, zdziwiłbyś się. No, ale policja itd. to niekoniecznie prezentuje
    > swoje działania w TVN...

    Tia, doprawdy? Patrz pan a handlarze w całej Polszcze niczego się nie boją.
    Oni też nie słyszeli o działaniach policji???
    Po obejrzeniu tego programu pierwsze, co mi się nasunęło, to właśnie pytanie
    dlaczego, to dziennikarze muszą robić prowokację, tak jakby policja nie
    mogła działać w podobny sposób. Bo gdyby też organizowała takie prowokacje,
    to dziś odsetek przekrętów z "korektą licznika", książką serwisową, czy
    "bezwypadkami", byłby istotnie niższy. A jak jest? Każdy wie...

  • 17. Data: 2014-03-03 01:36:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > sterownika i pamięci jest tylko nóżka podbijająca licznik w górę.
    > Reszta może być zalana żywicą - i w sumie wystarczy :-)
    Ile w hurcie kosztuje EEPROM - 20 centów?
    Dalej będą przekręcane, tylko dojdzie koszt kości.
    Czas najwyższy wreszcie mieć jakiś pożytek z corocznego obowiązkowego
    podatku w postaci opłaty za przegląd rejestracyjny.
    Jak wszyscy diagności rzetelnie się przyłożą do roboty, to proceder w
    znacznym stopniu zostanie wyeliminowany.
    WOJO

  • 18. Data: 2014-03-03 07:46:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-02 22:52, Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > to dziś odsetek przekrętów z "korektą licznika", książką serwisową, czy
    > "bezwypadkami", byłby istotnie niższy. A jak jest? Każdy wie...

    Przecież to by były wstrętne metody oszołomskiej partii tak krytykowane
    i wyszydzane prze POprawność POlityczną że każdy chcący jeszcze trochę
    utrzymać stołek urzędnik/funkcjonariusz... nie będzie przecież podcinał
    gałęzi na której siedzi (czy tam koryta) bo mu słupki spadną. :-)
    "Miłuj przestępcę swego bo jak nie to inni uznają cię za takiego"

  • 19. Data: 2014-03-03 09:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rabbit McCroolick b...@w...pl ...

> [...]
    > takie prowokacje, to dziś odsetek przekrętów z "korektą licznika",
    > książką serwisową, czy "bezwypadkami", byłby istotnie niższy. A jak

    Dokładnie. Zwłaszcza ze nigdy nie słyszałem w Tv głupiomądrego
    niedorzecznika ktory namawiałby osoby uszkane w ten sposób aby zgłaszały
    się na komende.

    Mój znajomy próbował skorzystac z usług policji w takij sprawie bo mu
    prawie nowe polo nie dojechało do domu od handlarza i okazało się, ze za
    cene 1 kupił 2 połówki...
    Niestety trudno było uznać działania policji za satysfakcjonujące. Nie
    wspominając juz o całym zniechecaniu przy składaniu zawiadomienia. Ze to
    sie nie da, ze nie ma jak udowodnic etc. O prowokacji nic sie nie
    zająknęli.

    To jakie wyciągac z tego wnioski?

  • 20. Data: 2014-03-03 09:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz n...@n...neostrada.pl ...

    > nie. wtedy każdy nie ruszany ECU będzie miał pewny przebieg, a te
    > które są "podmienione" będą działały ale informowały kierowce o
    > podmianie. Czyli auto masz w 100% sprawne, ale kłopot przy sprzedaży.

    Ano własnie.
    A handlarze i tak wymysla sposób.

    > A wystarczyłoby na diagnostyce wbijać przebieg i każdą stłuczkę w
    > dowód rejestracyjny. Z zapisem historii po zmianie dowodu

    Od tego roku juz tak jest.
    Ale co z tego, skoro u nas duzo aut sprowadzanych a te maja klikniety
    przebieg w momencie przekroczenia granicy.
    Cos to na pewno pomoze ale sytuacji nie uzdrowi.

    Natomiast na pewno pomoze na samochody flotowe, skupowane 3-4 roczne,
    przebijane i sprzedawane jako prawie nówki po teściu.
    Firmy nie beda sie przeciez bawiły w kobinowanie przy przeglądach.