eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD › Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Data: 2011-01-15 00:02:43
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-14 21:38, Robert Rędziak pisze:
    > On Fri, 14 Jan 2011 00:28:56 +0100, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >
    >> Ale jednak balast w autach przykręca się pod środkiem ciężkości żeby ten
    >> moment zmniejszyć.
    >
    > Balast często przykręca się w miejsce fotela pilota zamiast przy
    > grodzi,

    Bo podstawowa sprawa to jednak rozkład mas i to jest priorytet miejsca
    mocowania balastu.

    Ale jednak montuje się go w jednym miejscu, co zmniejsza moment
    bezwładności. Gdyby większa bezwładność była korzystna, to by ten balast
    rozkładano w kilku częściach gdzieś bliżej krawędzi samochodu.

    > Redukuje się moment bezwładności, ale nie za wszelką cenę. Bo
    > auto może jeździć w winklach szybciej, ale ewentualny obrót
    > wymaga bardzo szybkich rączek: patrz Clio V6 czy MR2.

    Silnik umieszczony centralnie i samochód robi się szalony.
    Ale FWD mimo wszystko im krótsze i bardziej zwarte tym lepiej.

    Być może w RWD niekoniecznie. Chociaż jednak bardziej sportowe RWD mają
    właśnie silnik centralnie.

    >> W ramach ciekawostki to gdzieś widziałem jak w NASCAR balast przykręcano
    >> właśnie na końcach samochodu - tylko tam może faktycznie im samochód
    >> łagodniejszy tym lepszy.
    >
    > NASCAR ma dosyć specyficzny regulamin.

    Może też być tak, że w NASCAR duży moment bezwładności jest akurat
    korzystny.

    >> Natomiast ja obawiam się że mogłoby się to nie udać, a oni pewnie nawet
    >> już próbowali.
    >
    > Zmienić regulamin? Po co, jak można się lansować przez WTCC czy
    > DTM?

    No ale tam nie da się lansować RWD jako takiego, a jedynie markę.
    Ja tam nie wiem jak do tego podchodzą ludzie z ulicy, ale wybierając
    sobie samochód do jeżdżenia nie będę patrzył na wyniki w F1 czy DTM, bo
    to co tam jedzie nie ma nic wspólnego z pierwowzorem.
    Ja tam raczej na grupę N i to też w im niższej lidze, tym lepiej :)
    No ale możliwe że przeciętny Kowalski robi odwrotnie.

    A w rajdach można by rywalizować bezpośrednio z samochodami FWD i
    ewentualnie wtedy pokazywać wyższość.

    Zmienić regulamin pewnie by się dało gdyby ktoś chciał robić auta RWD.
    W rajdach ostatnio nudno, więc jakiś powiew świeżości by się przydał.
    Chociażby kibice by się cieszyli - co by nie mówić, to ja na oglądarę
    chodzę w zasadzie tylko pooglądać auta RWD :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: