eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWDRe: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Data: 2011-01-11 20:33:17
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-11 10:22, Rafal T. pisze:

    > Separacja osi skrętnej od napędowej przynosi wiele korzyści, pod
    > warunkiem, że kierowca wie jak to wykorzystać. Ucieczka przedniej w
    > napędzie FWD na zewnątrz łuku toru jazdy jest groźna a bardzo częsta w
    > tego typu napędach, zwłaszcza jeśli na łuku dodajemy gazu, mamy
    > "transfer masy" na tył i koła tracą przyczepność.

    Wszystko się zgadza.

    Pytanie czy istnieje ten kierowca który potrafi tą teorię przekuć w
    praktykę.
    Bo patrząc na dyscypliny motorsportu, gdzie rywalizują samochody FWD z
    RWD, tam zazwyczaj FWD jest po prostu szybsze.

    W rajdach specjalnie stworzono osobne klasy RWD po to, żeby te efektowne
    samochody brały udział w rajdach i żeby przyciągać zawodników. Bo
    inaczej zawodnicy RWD byliby tylko tłem dla FWD i nikt by nie chciał
    jeździć z tylnym napędem.

    RWD rządzi dopiero tam gdzie jest kilkaset KM na tonę samochodu, bo tam
    pozwala lepiej przenieść na asfalt ogromną moc. Ale współczesne układy
    zawieszenia dają już radę w ośkach o mocach rzędu 300KM.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: